[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
maciu pisze:jeżeli cokolwiek go "pali" to elektrycznie moduł do którego jest podłączony
profilaktycznie bym pomyslał o podmianie tego modułu
nie przegrzewa ci się ten jeden zacisk? temperatura też może skrócić jego życie
chromka pisze:Mechanik stwierdził, że to moduł sterujący może być winny. Kupujemy używany, kodujemy. Wkładamy kolejny zacisk. Mija tydzień, dwa znów spalony czujnik halla.
chromka pisze:Chyba, że coś przed modułem może jeszcze na to mieć wpływ.
Przecież sobie odpowiedziałeś, to częsty przypadek i często opisywany. 200zł nowe wiązki silniczków na allegro.chromka pisze: nowa wiązka
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Dokładnie, https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9577943298 można kupić komplet j.w albo pojedyncze
Black Cars Matters
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
regeneracja-elektrycznych-silczniczkow- ... t22099.htmgrechut pisze:Macie może kogoś sprawdzonego do kogo można wysłac zacisk na regenerację?
Black Cars Matters
hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc
SPrawdź czy nie masz w zamrożonych ramkach w błędach niskiego napięcia na zacisku. Wtedy też pioruny potrafią się pokazywać na desce. Jak tak, to najprawdopodobniej masz zgnite kablelysykat pisze:hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Musiałbyś sprawdzić bo nie wiem (nie zaglądałem jeszcze bo nie musiałem) czy przypadkiem czujnik stopu na pedale nie jest dwuobwodowy -> jeden sygnał do ECU, drugi do świateł stopu. Na pewno w Golfie 4 i Polo 9N takie były. Wtedy możesz mieć uwalony obwód idący do ecu i daje cały czas sygnał wciśniętego hamulca. Możesz to sprawdzić w blokach pomiarowych czy się zmienia wartość 0/1 w zależności jak wciśniesz hamulec. Nie pamiętam który blok, musisz poszukać po opisach. W Golfie IV w dizlu jak był ten obwód uwalony, to migała kontrolka świec żarowych. Ale jak piszę, to było w MK4, tu może być inaczej albo nawet brak informacji na zegarach.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Miałem podobną sytuację u siebie jak kupiłem swoją D3, tylko po lewej stronie. Obejrzyj czy przypadkiem silniczek nie ma śladów klejenia. U mnie okazało się że był padnięty silniczek. Poprzedni właściciel twierdził, że kupował jako nowy, a nie regenerowany co zresztą link do aukcji potwierdzał. Dźwięk był z tego co pamiętam jakby zębatka ciągle haczyła o coś, o co nie powinna lub miała za mały kontakt z jakąś powierzchnią. I o ile ręczny działał, tak z czasem było co raz gorzej. Wymiana na nowy u mnie załatwiła sprawę.lysykat pisze:regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly.
Cześć ludziska.
Taka sprawa mnie tutaj sprowadza...
Zaświeciło mi się na FISie komunikat "brake pads" oraz ikonka klocków hamulcowych. Komunikat ten wyskoczył mi po ostatnim teście tylnych hamulców który jest wykonywany samoczynnie przez elektryczny hamulec ręczny. Podniosłem auto, zrzuciłem koła najpierw przód (obligatoryjnie) klocki mają jeszcze sporo mięsiwa, zrzuciłem tylne koła i z okładzin zostały praktycznie żyletki. Zamówiłem nówki ATE takie jakie miałem do tej pory. Jako, że nie posiadam VCDSa itp. to odkręciłem elektryczny silniczek od zacisku i manualnie cofnąłem tłoczki w zaciskach. Oczywiście przy demontażu jeden silniczek elektryczny mi pękł znaczy obudowa w dwóch miejscach przez co musiałem kupiłć nowy silniczek. Klocki wymienione, zaciski założone, oringi na styku zacisk silniczek zapobiegawczo wymienione, elektryczne silniczki ręcznego również założone. No i teraz pytania mam; Nadzieja matką głupich ale czy owy komunikat sam zniknie czy jednak będę musiał znaleźć jakiegoś czarodzieja z VCDSem etc.? Jak wymusić test hamulca ręcznego bez użycia VCDSa, zaciągam i zwalniam hamulec kilka razy ale się nic nie dzieje. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik ABS w przednim kole w VW Golf 4 po tym jak się zaświeciła kontrolka ABS i po wymianie oraz przejechaniu kilkuset metrów kontrolka ABS zgasła z zegarów. Wiem, że Golf 4 a A8 to zupełnie inna liga samochodów mimo że dzieli je raptem dwa lata różnicy ale może akurat tutaj też samo zgaśnie?? Dzięki bardzo.
Taka sprawa mnie tutaj sprowadza...
Zaświeciło mi się na FISie komunikat "brake pads" oraz ikonka klocków hamulcowych. Komunikat ten wyskoczył mi po ostatnim teście tylnych hamulców który jest wykonywany samoczynnie przez elektryczny hamulec ręczny. Podniosłem auto, zrzuciłem koła najpierw przód (obligatoryjnie) klocki mają jeszcze sporo mięsiwa, zrzuciłem tylne koła i z okładzin zostały praktycznie żyletki. Zamówiłem nówki ATE takie jakie miałem do tej pory. Jako, że nie posiadam VCDSa itp. to odkręciłem elektryczny silniczek od zacisku i manualnie cofnąłem tłoczki w zaciskach. Oczywiście przy demontażu jeden silniczek elektryczny mi pękł znaczy obudowa w dwóch miejscach przez co musiałem kupiłć nowy silniczek. Klocki wymienione, zaciski założone, oringi na styku zacisk silniczek zapobiegawczo wymienione, elektryczne silniczki ręcznego również założone. No i teraz pytania mam; Nadzieja matką głupich ale czy owy komunikat sam zniknie czy jednak będę musiał znaleźć jakiegoś czarodzieja z VCDSem etc.? Jak wymusić test hamulca ręcznego bez użycia VCDSa, zaciągam i zwalniam hamulec kilka razy ale się nic nie dzieje. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik ABS w przednim kole w VW Golf 4 po tym jak się zaświeciła kontrolka ABS i po wymianie oraz przejechaniu kilkuset metrów kontrolka ABS zgasła z zegarów. Wiem, że Golf 4 a A8 to zupełnie inna liga samochodów mimo że dzieli je raptem dwa lata różnicy ale może akurat tutaj też samo zgaśnie?? Dzięki bardzo.
No widzisz, jakbyś wymienił czujnik ABS to by Ci sam zgasł błąd a na klocki trzeba vcds. Rosstech ma dokładnie opisaną procedurę, nie bez powodu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG