części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 21 mar 2022, 17:32

jeżeli cokolwiek go "pali" to elektrycznie moduł do którego jest podłączony
profilaktycznie bym pomyslał o podmianie tego modułu

nie przegrzewa ci się ten jeden zacisk? temperatura też może skrócić jego życie
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 21 mar 2022, 19:58

maciu pisze:jeżeli cokolwiek go "pali" to elektrycznie moduł do którego jest podłączony
profilaktycznie bym pomyslał o podmianie tego modułu

nie przegrzewa ci się ten jeden zacisk? temperatura też może skrócić jego życie
chromka pisze:Mechanik stwierdził, że to moduł sterujący może być winny. Kupujemy używany, kodujemy. Wkładamy kolejny zacisk. Mija tydzień, dwa znów spalony czujnik halla.

chromka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 01 kwie 2019, 11:08
Lokalizacja: Opole

Post autor: chromka » 22 mar 2022, 13:46

Nie dam wiary, że 6 zacisków spaliły 3 różne moduły. Chyba, że coś przed modułem może jeszcze na to mieć wpływ.

Chyba pozostaje nam nowa wiązka i lutowanko...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 23 mar 2022, 06:26

chromka pisze:Chyba, że coś przed modułem może jeszcze na to mieć wpływ.
chromka pisze: nowa wiązka
Przecież sobie odpowiedziałeś, to częsty przypadek i często opisywany. 200zł nowe wiązki silniczków na allegro.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 mar 2022, 07:34

Dokładnie, https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 9577943298 można kupić komplet j.w albo pojedyncze
Black Cars Matters

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 25 cze 2022, 09:06

Bry Panowie,
też mnie dopadł błąd P na desce i zacisku. Macie może kogoś sprawdzonego do kogo można wysłac zacisk na regenerację?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 25 cze 2022, 11:52

grechut pisze:Macie może kogoś sprawdzonego do kogo można wysłac zacisk na regenerację?
regeneracja-elektrycznych-silczniczkow- ... t22099.htm
Black Cars Matters

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 01 lip 2022, 16:23

Dzięki!
A dice111 kojarzysz może kogoś z woj. łódzkiego kto to może dobrze ogarnąć? :)

lysykat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2022, 18:47
Lokalizacja: Swindon

Post autor: lysykat » 23 gru 2022, 18:43

hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 23 gru 2022, 22:35

lysykat pisze:hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc
SPrawdź czy nie masz w zamrożonych ramkach w błędach niskiego napięcia na zacisku. Wtedy też pioruny potrafią się pokazywać na desce. Jak tak, to najprawdopodobniej masz zgnite kable :]
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lysykat
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 22 gru 2022, 18:47
Lokalizacja: Swindon

Post autor: lysykat » 23 gru 2022, 23:50

Jeszcze jedna sprawa gdy naciskam przycisk start silnik od razu sie załącza nawet bez wciskania hamulca nie wiem czy jest to gdzie zmienione w ecu czy coś jest nie tak. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 522
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 24 gru 2022, 11:20

Musiałbyś sprawdzić bo nie wiem (nie zaglądałem jeszcze bo nie musiałem) czy przypadkiem czujnik stopu na pedale nie jest dwuobwodowy -> jeden sygnał do ECU, drugi do świateł stopu. Na pewno w Golfie 4 i Polo 9N takie były. Wtedy możesz mieć uwalony obwód idący do ecu i daje cały czas sygnał wciśniętego hamulca. Możesz to sprawdzić w blokach pomiarowych czy się zmienia wartość 0/1 w zależności jak wciśniesz hamulec. Nie pamiętam który blok, musisz poszukać po opisach. W Golfie IV w dizlu jak był ten obwód uwalony, to migała kontrolka świec żarowych. Ale jak piszę, to było w MK4, tu może być inaczej albo nawet brak informacji na zegarach.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Konrad123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2019, 19:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Konrad123 » 26 gru 2022, 23:56

lysykat pisze:regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly.
Miałem podobną sytuację u siebie jak kupiłem swoją D3, tylko po lewej stronie. Obejrzyj czy przypadkiem silniczek nie ma śladów klejenia. U mnie okazało się że był padnięty silniczek. Poprzedni właściciel twierdził, że kupował jako nowy, a nie regenerowany co zresztą link do aukcji potwierdzał. Dźwięk był z tego co pamiętam jakby zębatka ciągle haczyła o coś, o co nie powinna lub miała za mały kontakt z jakąś powierzchnią. I o ile ręczny działał, tak z czasem było co raz gorzej. Wymiana na nowy u mnie załatwiła sprawę.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 335
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 03 mar 2023, 20:15

Cześć ludziska.
Taka sprawa mnie tutaj sprowadza...
Zaświeciło mi się na FISie komunikat "brake pads" oraz ikonka klocków hamulcowych. Komunikat ten wyskoczył mi po ostatnim teście tylnych hamulców który jest wykonywany samoczynnie przez elektryczny hamulec ręczny. Podniosłem auto, zrzuciłem koła najpierw przód (obligatoryjnie) klocki mają jeszcze sporo mięsiwa, zrzuciłem tylne koła i z okładzin zostały praktycznie żyletki. Zamówiłem nówki ATE takie jakie miałem do tej pory. Jako, że nie posiadam VCDSa itp. to odkręciłem elektryczny silniczek od zacisku i manualnie cofnąłem tłoczki w zaciskach. Oczywiście przy demontażu jeden silniczek elektryczny mi pękł znaczy obudowa w dwóch miejscach przez co musiałem kupiłć nowy silniczek. Klocki wymienione, zaciski założone, oringi na styku zacisk silniczek zapobiegawczo wymienione, elektryczne silniczki ręcznego również założone. No i teraz pytania mam; Nadzieja matką głupich ale czy owy komunikat sam zniknie czy jednak będę musiał znaleźć jakiegoś czarodzieja z VCDSem etc.? Jak wymusić test hamulca ręcznego bez użycia VCDSa, zaciągam i zwalniam hamulec kilka razy ale się nic nie dzieje. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik ABS w przednim kole w VW Golf 4 po tym jak się zaświeciła kontrolka ABS i po wymianie oraz przejechaniu kilkuset metrów kontrolka ABS zgasła z zegarów. Wiem, że Golf 4 a A8 to zupełnie inna liga samochodów mimo że dzieli je raptem dwa lata różnicy ale może akurat tutaj też samo zgaśnie?? Dzięki bardzo.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 07 mar 2023, 06:39

No widzisz, jakbyś wymienił czujnik ABS to by Ci sam zgasł błąd a na klocki trzeba vcds. Rosstech ma dokładnie opisaną procedurę, nie bez powodu.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl