![]() |
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Światła do jazdy dziennej
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:02
- Lokalizacja: szczecin
Panowie, temat już dość długi czas " żyje " - montowaliście różnych marek moduły świateł dziennych ale większość z Nas pozostała przy dotychczas założonych żarówkach H7. Niestety po obniżeniu jasności świecenia do 30% kolor jaki obecnie emitują zbliżony jest do żółtego lub coś w tych okolicach. Moje pytanie dotyczy zmiany H7 na H7Led. Oczywiście pomijam sposoby montażu i potrzeby zastosowania filtrów ( oporników) - chodzi mi głównie o to jak zachowują się żarówki h7led po obniżeniu do 30% jasności świecenia w module. Czy one wogóle świecą ? Czy lepiej zainwestować w markowe ale i droższe h7led z wbudowanym chłodzeniem czy wystarczą zwykłe z kilkoma wbudowanymi diodami - ale czy te wiatraczki na 30% wogóle działają ? Macie jakieś swoje przemyślenia dotyczące montażu i ewentualnie poprawek ? Co byście zmienili lub poprawili ? Może jakieś sprawdzone typy ?
- pebo
- Super Klubowicz
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
- Lokalizacja: B.Podl.
Czaruś, co prawda nie w A8 a w A3 8L zakładałem LEDy do świateł mijania, w miejsce żarówek H7. Były to LEDy średniej półki (po niższej cenie, od znajomego). Pojeździło to 1,5 roku i świeciły słabiej niż zwykłe reflektory na halogenie H7. W ich miejsce poszły palniki ksenonowe i teraz jest super, a instalacja hula kilka dobrych lat (pomijam wątek dostosowania to wymogów przepisów - to na inny temat). Więc prawdopodobnie będzie tak, że jeśli dasz LEDy i nieco obniżysz im moc, to będą dłużej działać. Według mojej skromnej opinii nie ma co iść w drogie zestawy - jeszcze technologia musi dojrzeć. Z wiatraczkami na 30% zasilaniu nie dojdziesz - chyba że sam sprawdzisz doświadczalnie. Może być za mały prąd aby w ogóle ruszyły, chyba że dać im dodatkowo zasilanie (np. po przekaźniku).czaruś pisze:Panowie, temat już dość długi czas " żyje " - montowaliście różnych marek moduły świateł dziennych ale większość z Nas pozostała przy dotychczas założonych żarówkach H7. Niestety po obniżeniu jasności świecenia do 30% kolor jaki obecnie emitują zbliżony jest do żółtego lub coś w tych okolicach. Moje pytanie dotyczy zmiany H7 na H7Led. Oczywiście pomijam sposoby montażu i potrzeby zastosowania filtrów ( oporników) - chodzi mi głównie o to jak zachowują się żarówki h7led po obniżeniu do 30% jasności świecenia w module. Czy one wogóle świecą ? Czy lepiej zainwestować w markowe ale i droższe h7led z wbudowanym chłodzeniem czy wystarczą zwykłe z kilkoma wbudowanymi diodami - ale czy te wiatraczki na 30% wogóle działają ? Macie jakieś swoje przemyślenia dotyczące montażu i ewentualnie poprawek ? Co byście zmienili lub poprawili ? Może jakieś sprawdzone typy ?
Bądź dobry jak chleb.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6063
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Prawie 5 lat mam te H3 jako DRL, (teraz widzę nowa wersja chyba nie ma już wiatraczków, za to przeszli na diody LUMILEDS LUXEON Z-ES PHILIPS, mniejszy pobór, ale też jasność gorsza o 1200 lumenów na żarówkę, sporo, jednak na DRL nie potrzeba dużo) czasem się zapomnę w nocy i na nich jadę ;p i wciąż świecą bardzo dobrze, tutaj pokazałem jak świecą (jedyny problem jaki zauważyłem, to przy startowaniu piszczą przez chwilę (zapewne ich chłodzenie, a konkretnie łożyska wiatraczków). Jak padnie, któryś z xenonów to już zapowiadałem pełne przejście na biLEDa i pożegnam się z żarnikami na zawsze.
Black Cars Matters
-
- Super Klubowicz
- Posty: 312
- Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 2001
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: WLKP
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Mam całe d3 zrobione w ledach z przodu, bez ani 1 rezystora !czaruś pisze:Panowie, temat już dość długi czas " żyje " - montowaliście różnych marek moduły świateł dziennych ale większość z Nas pozostała przy dotychczas założonych żarówkach H7. Niestety po obniżeniu jasności świecenia do 30% kolor jaki obecnie emitują zbliżony jest do żółtego lub coś w tych okolicach. Moje pytanie dotyczy zmiany H7 na H7Led. Oczywiście pomijam sposoby montażu i potrzeby zastosowania filtrów ( oporników) - chodzi mi głównie o to jak zachowują się żarówki h7led po obniżeniu do 30% jasności świecenia w module. Czy one wogóle świecą ? Czy lepiej zainwestować w markowe ale i droższe h7led z wbudowanym chłodzeniem czy wystarczą zwykłe z kilkoma wbudowanymi diodami - ale czy te wiatraczki na 30% wogóle działają ? Macie jakieś swoje przemyślenia dotyczące montażu i ewentualnie poprawek ? Co byście zmienili lub poprawili ? Może jakieś sprawdzone typy ?
To czy ledy się ściemniają zależy od ich budowy, nie ma reguły, dla przykładu, mam ledy w doświetlaniu które ładnie się ściemniają i rozjaśniają bez żadnego migania, a natomiast ledy w halogenach po otwarciu auta od razu walą na full mocy, mimo tego że po otwarciu i zamknięciu auta halogeny zwykłe też się rozjaśniają i ściemniają, z tego co mi mówił elektryk z pracy, zależy to od zastosowanego w ledach stabilizatora napięcia, bo są ledy któe będą świecić słabiej przy np 9v a i takie gdzie czy będzie 9v czy 14 będą walić tak samo.
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 605
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Jakie konkretnie wsadziłeś w doświetlanie statyczne? Kierunkowskazy też na LED przerobiłeś?Wojtec1987 pisze:Mam całe d3 zrobione w ledach z przodu, bez ani 1 rezystora !czaruś pisze:Panowie, temat już dość długi czas " żyje " - montowaliście różnych marek moduły świateł dziennych ale większość z Nas pozostała przy dotychczas założonych żarówkach H7. Niestety po obniżeniu jasności świecenia do 30% kolor jaki obecnie emitują zbliżony jest do żółtego lub coś w tych okolicach. Moje pytanie dotyczy zmiany H7 na H7Led. Oczywiście pomijam sposoby montażu i potrzeby zastosowania filtrów ( oporników) - chodzi mi głównie o to jak zachowują się żarówki h7led po obniżeniu do 30% jasności świecenia w module. Czy one wogóle świecą ? Czy lepiej zainwestować w markowe ale i droższe h7led z wbudowanym chłodzeniem czy wystarczą zwykłe z kilkoma wbudowanymi diodami - ale czy te wiatraczki na 30% wogóle działają ? Macie jakieś swoje przemyślenia dotyczące montażu i ewentualnie poprawek ? Co byście zmienili lub poprawili ? Może jakieś sprawdzone typy ?
To czy ledy się ściemniają zależy od ich budowy, nie ma reguły, dla przykładu, mam ledy w doświetlaniu które ładnie się ściemniają i rozjaśniają bez żadnego migania, a natomiast ledy w halogenach po otwarciu auta od razu walą na full mocy, mimo tego że po otwarciu i zamknięciu auta halogeny zwykłe też się rozjaśniają i ściemniają, z tego co mi mówił elektryk z pracy, zależy to od zastosowanego w ledach stabilizatora napięcia, bo są ledy któe będą świecić słabiej przy np 9v a i takie gdzie czy będzie 9v czy 14 będą walić tak samo.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Ale jeśli mam być szczery to są odrobinę za mocne
Kierunkowskazów nie ruszałem, bo po co.
https://youtube.com/shorts/Sa2mQj39xpw?feature=share
https://a.aliexpress.com/_ms6Q0TM

Kierunkowskazów nie ruszałem, bo po co.
https://youtube.com/shorts/Sa2mQj39xpw?feature=share
https://a.aliexpress.com/_ms6Q0TM