

Mam jeszcze przy nowych lampach wtyczki z kawałkiem kabelków, jutro zerknę.
![]() |
![]() |
![]() |



Może zacznę od tego, że z soboty na niedzielę zrobiłem ostatni test. Wszystko działa jak należy (łącznie z AFS). Żadnych błędów nie ma, lampy skręcają, doświetlanie działa. Dzienne na ledach z S8 też. Czyli wynika z tego, że przeróbka została zrobiona poprawnie.Marcin2013 pisze:Na aucie mam takie
[url=https://images92.fotosik.pl/621/f627ceed6637fa0a.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images90.fotosik.pl/620/d6ddb90ab5777d4c.jpg]Obrazek[/URL]
Mam jeszcze przy nowych lampach wtyczki z kawałkiem kabelków, jutro zerknę.


Zaznaczony jest za zegarami a nie pod. Ułatwi Ci z automatu poszukiwania, że jak nie ma niebieskiej wtyczki to odpadaMarcin2013 pisze:Ten moduł skrętu to ten co jest montowany pod zegarami ?

Kurde zapomniałem 2 kartek z drugiego garażu gdzie lutowałem kable, jutro będę znów na warsztacie to mam nadzieję, że tym razem nie zapomnęMarcin2013 pisze:Ten moduł skrętu to ten co jest montowany pod zegarami ?
Jeśli to ten to muszę szukać z numerami 907 357,a nie 910 357 dobrze patrzę ?
[url=https://images90.fotosik.pl/623/54fced81b90f07f2.png]Obrazek[/URL]

A istnieją w ogóle? ETKA pokazuje sterownik z Q7 jako prawidłowy 4L0907357/4L0907357A/4L0907357B.sssebek pisze:Ja olałem sterowniki z A8 bo ciężko je było znaleźć

Szczerze to nawet nie sprawdzałem czy pod AFS wychodziło typowo z numeracją 4E0..... Z góry założyłem że jeśli będzie, to za miliony monet a można za grosze kupić choćby z A6. Być może masz rację że po prostu brali z innego Audi, VW czy tam Skody i montowali do A8.drago_o pisze:A istnieją w ogóle? ETKA pokazuje sterownik z Q7 jako prawidłowy 4L0907357/4L0907357A/4L0907357B.sssebek pisze:Ja olałem sterowniki z A8 bo ciężko je było znaleźć
Po co też ta cała zabawa z kabelkami i motanie się jak są gotowce.
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-4e-ad ... 9987893525
Oczywiście bezpośrednio na aliexpress taniej ale dłużej. Nie wiem jak te polskie zestawy ale trzeba zwrócić uwagę czy wtyczka jest do modułu bo jest inna. najlepiej kupić moduł z ucięta wtyczką. Niektóre zestaw tych adapteró mają nową wtyczkę w paczce.

Jakiej wiązki brakowało?sssebek pisze:No i kolejna sprawa, dodatkową (brakującą) wiązkę którą trzeba było dorobić

W przypadku przeróbki z mojej wersji starych lamp na AFS musisz dociągnąć CAN + zasilanie dodatkowe do lamp.drago_o pisze:Jakiej wiązki brakowało?sssebek pisze:No i kolejna sprawa, dodatkową (brakującą) wiązkę którą trzeba było dorobić

A to miałeś całkiem podstawową lampę? CAN to oczywiste do modułu za kierownicą, zastanawia mnie to dodatkowe zasilanie jedynie.sssebek pisze:W przypadku przeróbki z mojej wersji starych lamp na AFS musisz dociągnąć CAN + zasilanie dodatkowe do lamp.drago_o pisze:Jakiej wiązki brakowało?sssebek pisze:No i kolejna sprawa, dodatkową (brakującą) wiązkę którą trzeba było dorobić

Sterowniki mam na nowych lampach, wtyczki do lamp tez są z kabelkami około 20 cmsssebek pisze:Ja olałem sterowniki z A8 bo ciężko je było znaleźć (przynajmniej w okresie jak ja szukałem) i finalnie sterownik za zegarami wziąłem z A6, numer 4F0 907 357 F, sterowniki lamp (l+P) 4F0 941 329 B
No , ale niby jak taki gotowiec doprowadzi mi CAN do sterownika w kabinie ?drago_o pisze:Po co też ta cała zabawa z kabelkami i motanie się jak są gotowce.

Miałem biksenon. Całkiem podstawowa potrzebuje jeszcze dodatkową (trzecią) masę po za CAN + zasilaniem. Do tego dochodzi jeszcze temat, dziennych. Nie wszystkie modele miały możliwość uruchomienia tego poprzez kodowanie (nie dało się z dodatkowych długich zrobić dziennych w postaci obniżonej mocy świecenia). Wtedy trzeba jeszcze dodatkowo sprawdzić czy istnieje połączenie pomiędzy modułem montowanym pod kolumną kierowniczą (nie pamiętam teraz numeru) a samymi lampami. Między innymi dlatego gotowa przejściówka 10->14 pin ma średni sens bo w pewnych przypadkach na prawdę trzeba trochę tych kabli dociągnąć.drago_o pisze:A to miałeś całkiem podstawową lampę? CAN to oczywiste do modułu za kierownicą, zastanawia mnie to dodatkowe zasilanie jedynie.sssebek pisze:W przypadku przeróbki z mojej wersji starych lamp na AFS musisz dociągnąć CAN + zasilanie dodatkowe do lamp.drago_o pisze: Jakiej wiązki brakowało?

Chodzi o samo klecenie instalacji, tu masz gotowe do podłączenia i wpięcia za licznikiem nawet z pinami już zarobionymi. Jedyne co musisz wiedzieć to jak powpinać kable za licznikiem.Marcin2013 pisze:No , ale niby jak taki gotowiec doprowadzi mi CAN do sterownika w kabinie ?
Może to przez lampę, ja mam bixenon z doświetlaniem i wystarcza przejściówka.sssebek pisze:Miałem biksenon.
Tylko w modułach po lifcie można zakodować dzienne i taki należy zamontować po kolumną. W przypadku jego wymiany nic nie trzeba było robić.sssebek pisze:Do tego dochodzi jeszcze temat, dziennych. Nie wszystkie modele miały możliwość uruchomienia tego poprzez kodowanie (nie dało się z dodatkowych długich zrobić dziennych w postaci obniżonej mocy świecenia).
Jedyne co trzeba sprawdzić/zrobić to podłączenie czujnika deszczu i zmierzchu bo w przed i po lifcie są podłączone w inne miejsce. Ale jeśli ktoś ma już okrągły w przedlifcie to ma go już po nowemu i nie musi ruszać.sssebek pisze:Wtedy trzeba jeszcze dodatkowo sprawdzić

A i tu się nie do końca zgodzę. Jeśli miałeś doświetlanie statyczne, to owszem przejściówka powinna wystarczyć (choć 100% pewności nie mam, bo w 3 różnych A8 widziałem 3 różne instalacje doprowadzone do lamp. Tak samo patrząc w Elsie po schematach, jest ich kilka wersji i jeszcze trzeba uwzględnić czasem rynek na który samochód został wypuszczony bo np. schemat jest wspólny, ale jakieś linie "kabli" są oznaczone gwiazdką i np. nie zawsze występują na któryś rynek -> choćby w momencie jak instalujesz LED z S8 jako dzienne/pozycyjne bo tam linia zasilająca jest uzależniona znowu od wersji silnikowej).drago_o pisze:Chodzi o samo klecenie instalacji, tu masz gotowe do podłączenia i wpięcia za licznikiem nawet z pinami już zarobionymi. Jedyne co musisz wiedzieć to jak powpinać kable za licznikiem.Marcin2013 pisze:No , ale niby jak taki gotowiec doprowadzi mi CAN do sterownika w kabinie ?
Może to przez lampę, ja mam bixenon z doświetlaniem i wystarcza przejściówka.sssebek pisze:Miałem biksenon.
Tylko w modułach po lifcie można zakodować dzienne i taki należy zamontować po kolumną. W przypadku jego wymiany nic nie trzeba było robić.sssebek pisze:Do tego dochodzi jeszcze temat, dziennych. Nie wszystkie modele miały możliwość uruchomienia tego poprzez kodowanie (nie dało się z dodatkowych długich zrobić dziennych w postaci obniżonej mocy świecenia).
Jedyne co trzeba sprawdzić/zrobić to podłączenie czujnika deszczu i zmierzchu bo w przed i po lifcie są podłączone w inne miejsce. Ale jeśli ktoś ma już okrągły w przedlifcie to ma go już po nowemu i nie musi ruszać.sssebek pisze:Wtedy trzeba jeszcze dodatkowo sprawdzić