części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co dzisiaj zrobiłem w swojej A8 ??

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi A8 i nie tylko związane z motoryzacją.
Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 26 wrz 2022, 18:35

Na aucie mam takie
Obrazek

Obrazek

Mam jeszcze przy nowych lampach wtyczki z kawałkiem kabelków, jutro zerknę.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 26 wrz 2022, 22:26

Potwierdzę ci to jeszcze za któryś dzień, ale wygląda na to, że masz taką samą konfigurację jeśli chodzi o kable jak była u mnie. Nie masz CAN. Będziesz musiał dociągnąć jeśli chcesz mieć AFS, do tego będzie potrzebny jeden kabel zasilający który pójdzie od bezpieczników( bodaj 41 oraz 42 albo 42 i 43 - muszę sprawdzić bo teraz z pamięci nie jestem pewien, jeden do jednej drugi do drugiej lampy przez bezpieczniki 10A). W starych kostkach masz 3 masy więc nie trzeba ich doprowadzać ( przy samych halogenach są 2 masy więc wtedy jednej brakuje i trzeba 4 kabel ciągnąć). Czyli:

do dodania masz 3 kable na lampę (2 kable od Can wystarczy nawet 0,35mm2 + 1 kabel zasilanie modułu AFS, wg dokumentacji Audi powinien mieć jak mnie pamięć nie myli 1mm2-potwierdzę).

Moduły na lampach musisz mieć AFS-Leistungsmodul oraz musisz wymienić moduł skrętu za licznikiem. Numery modułów podam na dniach.

Co będziesz musiał zrobić:

- dwa z kabli z twojej wtyczki 10 pin będą do przecięcia i zaizolowania najprawdopodobniej.
- z pozostałych 8 kabli, 5 przepniesz bezpośrednio do nowej wtyczki 14 pin bo rozmiar będzie pasował
- 3 kable z wtyczki 10 pin będziesz musiał obciąć i zakuć na nowo na cieńsze wtyki - będziesz do tego potrzebował konektory typu superseal + zaciskarkę. Kleszczykami zwykłym kiepsko się to robi. Najtańsza zaciskarka do Superseal na allegro to około 100zł
- pozostałe 3 kable na każdą lampę, które dodasz (2 od CAN oraz jeden od zasilania) będziesz musiał też zakuć superseal i wpiąć do wtyczki 14 pin.

Teraz tak:
-Kable zasilające idą od lewej i prawej lampy osobno do skrzynki bezpieczników pod bezpieczniki 41/42 albo 42/43 (muszę sprawdzić dokładnie numery bezpieczników).
- kable od CAN lewej i prawej lampy łączysz równolegle (czyli pomarańczowo- zielone razem, oraz pomarańczowo czarne razem) i musisz je dociągnąć do modułu skrętu za licznikiem który będziesz musiał wymienić. Piny pod które je podpiąć podam innym razem jak będę miał w ręce notatki

I to najprawdopodobniej (po za zmianą kodowań modułów) będzie wszystko co będziesz musiał zrobić.

Jeśli miałbyś zwykłe halogeny, to roboty jest więcej bo nie ma wtedy wcale modułu skrętu za licznikiem, więc więcej kabli trzeba ciągnąć.

Aha, do przecięcia i zaizolowania jako nie używane kable będą jak mnie pamięć nie myli fioletowo-czarny oraz fioletowo-biały ale to jeszcze potwierdzę. Mam zapisane w notatkach.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 03 paź 2022, 13:06

Marcin2013 pisze:Na aucie mam takie
[url=https://images92.fotosik.pl/621/f627ceed6637fa0a.jpg]Obrazek[/URL]

[url=https://images90.fotosik.pl/620/d6ddb90ab5777d4c.jpg]Obrazek[/URL]

Mam jeszcze przy nowych lampach wtyczki z kawałkiem kabelków, jutro zerknę.
Może zacznę od tego, że z soboty na niedzielę zrobiłem ostatni test. Wszystko działa jak należy (łącznie z AFS). Żadnych błędów nie ma, lampy skręcają, doświetlanie działa. Dzienne na ledach z S8 też. Czyli wynika z tego, że przeróbka została zrobiona poprawnie.

A teraz @Marcin wracając do Twojego pytania odnośnie modyfikacji na AFS to sprawdziłem schematy i masz ten sam typ okablowania, który był w moim aucie pierwotnie więc jak zrobisz przeróbkę identycznie jak ja i wymienisz moduł skrętu + lampy to będzie wszystko śmigać. Niestety zapomniałem zabrać rozpiskę ze sobą z warsztatu do domu ale w środę albo czwartek będę tam znowu więc napiszę tutaj które piny na które zamienić żeby wszystko działało.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 06 paź 2022, 10:15

Ten moduł skrętu to ten co jest montowany pod zegarami ?
Jeśli to ten to muszę szukać z numerami 907 357,a nie 910 357 dobrze patrzę ?
Obrazek

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 paź 2022, 10:27

Marcin2013 pisze:Ten moduł skrętu to ten co jest montowany pod zegarami ?
Zaznaczony jest za zegarami a nie pod. Ułatwi Ci z automatu poszukiwania, że jak nie ma niebieskiej wtyczki to odpada :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 07 paź 2022, 21:51

Marcin2013 pisze:Ten moduł skrętu to ten co jest montowany pod zegarami ?
Jeśli to ten to muszę szukać z numerami 907 357,a nie 910 357 dobrze patrzę ?
[url=https://images90.fotosik.pl/623/54fced81b90f07f2.png]Obrazek[/URL]
Kurde zapomniałem 2 kartek z drugiego garażu gdzie lutowałem kable, jutro będę znów na warsztacie to mam nadzieję, że tym razem nie zapomnę <bezradny>

Odnośnie sterowników:

Wymieniasz sterownik ZA zegarami (musisz wyjąć licznik), póki co skompletuj sobie sterowniki/lampy i ich nie wymieniaj, bo będziesz musiał tam dociągnąć i tak kable więc wiązkę będziesz musiał przygotować (nie ma sensu póki co rozbierać kokpitu).

Ja olałem sterowniki z A8 bo ciężko je było znaleźć (przynajmniej w okresie jak ja szukałem) i finalnie sterownik za zegarami wziąłem z A6, numer 4F0 907 357 F, sterowniki lamp (l+P) 4F0 941 329 B

Do modułu za zegarami będziesz potrzebował wtyczki (a w zasadzie przy wersji oświetlenia którą masz będziesz potrzebował obudowy niebieskiej, reszta może zostać). Jeśli dopuszczasz odrobinę "druciarstwa" to wystarczy w oryginalnej czarnej wtyczce spiłować dwa odlewy i wejdzie ona do nowego modułu - wtedy nie potrzebujesz tej wtyczki kupować. Po prostu dwa odlewy wtyczki są przesunięte a sama wtyczka jest taka sama. Pewnie zrobili tak w fabryce po to, aby przy montażu nie dało się pomylić modułów i wsadzić np. twój moduł do samochodu z instalacją która powinna mieć AFS.

Sterownika nad nogami nie musisz ruszać (odpowiedzialnego za dzienne) bo on już jest podpięty pod twoje lampy. Musiałbyś tam grzebać, jeśli robiłbyś przeróbkę z lamp halogenowych na xenon lub bixenon.

Postaram się w niedzielę albo w przyszłym tygodniu w końcu podesłać ci tą rozpiskę z pinami, bo jutro skupiam się nad swoją budową i nie będę kompa odpalał.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 paź 2022, 06:06

sssebek pisze:Ja olałem sterowniki z A8 bo ciężko je było znaleźć
A istnieją w ogóle? ETKA pokazuje sterownik z Q7 jako prawidłowy 4L0907357/4L0907357A/4L0907357B.

Po co też ta cała zabawa z kabelkami i motanie się jak są gotowce.
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-4e-ad ... 9987893525
Oczywiście bezpośrednio na aliexpress taniej ale dłużej. Nie wiem jak te polskie zestawy ale trzeba zwrócić uwagę czy wtyczka jest do modułu bo jest inna. najlepiej kupić moduł z ucięta wtyczką. Niektóre zestaw tych adapteró mają nową wtyczkę w paczce.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 11 paź 2022, 23:39

drago_o pisze:
sssebek pisze:Ja olałem sterowniki z A8 bo ciężko je było znaleźć
A istnieją w ogóle? ETKA pokazuje sterownik z Q7 jako prawidłowy 4L0907357/4L0907357A/4L0907357B.

Po co też ta cała zabawa z kabelkami i motanie się jak są gotowce.
https://allegro.pl/oferta/audi-a8-4e-ad ... 9987893525
Oczywiście bezpośrednio na aliexpress taniej ale dłużej. Nie wiem jak te polskie zestawy ale trzeba zwrócić uwagę czy wtyczka jest do modułu bo jest inna. najlepiej kupić moduł z ucięta wtyczką. Niektóre zestaw tych adapteró mają nową wtyczkę w paczce.
Szczerze to nawet nie sprawdzałem czy pod AFS wychodziło typowo z numeracją 4E0..... Z góry założyłem że jeśli będzie, to za miliony monet a można za grosze kupić choćby z A6. Być może masz rację że po prostu brali z innego Audi, VW czy tam Skody i montowali do A8.

Odnośnie tematu gotowych wtyczek. Wiem że takie rozwiązania istnieją ale.. zawsze jest jakieś ale. Po pierwsze więcej łączeń, więc więcej miejsc potencjalnie narażonych na dodatkowe spadki napięcia. Kolejna sprawa to i tak musisz dociągnąć dodatkowe kable więc i tak musisz grzebać się z wiązkami. Wtyczki 14 pin kupiłem 2 sztuki z pinami i gumkami uszczelniającymi za jakieś 40zł z przesyłką. No i kolejna sprawa, dodatkową (brakującą) wiązkę którą trzeba było dorobić robił mój chrześniak wg schematów które mu dałem (wydrukowane z Elsy) po wcześniejszym ich omówieniu co, jak i dlaczego. Ogarnął chłopak choć nigdy wcześniej przy autach nie grzebał. No i kolejna sprawa, mógł dotknąć tego, czegoś się nauczyć i nie przejmować, że jak coś spieprzy to, że wyda ostatnie swoje oszczędności na ewentualną naprawę. Ja to traktuję jako pomoc komuś z rodziny i biorę ewentualną jego wtopę, na swoją własną klatę bo chłopaka nie stać na takie zabawy jeśli miałby to organizować we własnym zakresie. Jak mi wypali auto (choć to się nie stanie bo nadzoruję to co robi i sprawdzam po nim), to powiem trudno i kupię drugie. Urwał się mu przy demontażu jeden uchwyt od osłony kolumny kierowniczej. Poklepałem po plecach i powiedziałem, że następnym razem musi uważniej patrzeć czy gdzieś nie ma jeszcze jakiejś śruby i używać mniej siły przy wyciąganiu. I tyle.

@ Marcin, kurde nie umiem namierzyć tych moich dwóch ostatnich kartek z notatkami, ale prędzej czy później je znajdę (mam kompletny rozpiernicz, warsztat w przebudowie, dom w przebudowie i wszystko porozwalane jak popadnie byle wszystko upchać po garażu, piwnicy i warsztacie na czas remontów). Jak skompletujesz moduły i będziesz się za temat chciał zabierać, to daj znać. Najwyżej wygeneruję jeszcze raz schematy z Elsy i rozpiszę to tak jak to robiłem za pierwszym razem. Chyba że uda mi się znaleźć w warsztacie te brakujące kartki prędzej. W każdym razie pomogę ci to ogarnąć skoro już się zgłosiłem do pomocy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 paź 2022, 06:19

sssebek pisze:No i kolejna sprawa, dodatkową (brakującą) wiązkę którą trzeba było dorobić
Jakiej wiązki brakowało?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 12 paź 2022, 09:48

drago_o pisze:
sssebek pisze:No i kolejna sprawa, dodatkową (brakującą) wiązkę którą trzeba było dorobić
Jakiej wiązki brakowało?
W przypadku przeróbki z mojej wersji starych lamp na AFS musisz dociągnąć CAN + zasilanie dodatkowe do lamp.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 12 paź 2022, 10:11

sssebek pisze:
drago_o pisze:
sssebek pisze:No i kolejna sprawa, dodatkową (brakującą) wiązkę którą trzeba było dorobić
Jakiej wiązki brakowało?
W przypadku przeróbki z mojej wersji starych lamp na AFS musisz dociągnąć CAN + zasilanie dodatkowe do lamp.
A to miałeś całkiem podstawową lampę? CAN to oczywiste do modułu za kierownicą, zastanawia mnie to dodatkowe zasilanie jedynie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 12 paź 2022, 19:50

sssebek pisze:Ja olałem sterowniki z A8 bo ciężko je było znaleźć (przynajmniej w okresie jak ja szukałem) i finalnie sterownik za zegarami wziąłem z A6, numer 4F0 907 357 F, sterowniki lamp (l+P) 4F0 941 329 B
Sterowniki mam na nowych lampach, wtyczki do lamp tez są z kabelkami około 20 cm :]
drago_o pisze:Po co też ta cała zabawa z kabelkami i motanie się jak są gotowce.
No , ale niby jak taki gotowiec doprowadzi mi CAN do sterownika w kabinie ?

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 12 paź 2022, 19:55

drago_o pisze:
sssebek pisze:
drago_o pisze: Jakiej wiązki brakowało?
W przypadku przeróbki z mojej wersji starych lamp na AFS musisz dociągnąć CAN + zasilanie dodatkowe do lamp.
A to miałeś całkiem podstawową lampę? CAN to oczywiste do modułu za kierownicą, zastanawia mnie to dodatkowe zasilanie jedynie.
Miałem biksenon. Całkiem podstawowa potrzebuje jeszcze dodatkową (trzecią) masę po za CAN + zasilaniem. Do tego dochodzi jeszcze temat, dziennych. Nie wszystkie modele miały możliwość uruchomienia tego poprzez kodowanie (nie dało się z dodatkowych długich zrobić dziennych w postaci obniżonej mocy świecenia). Wtedy trzeba jeszcze dodatkowo sprawdzić czy istnieje połączenie pomiędzy modułem montowanym pod kolumną kierowniczą (nie pamiętam teraz numeru) a samymi lampami. Między innymi dlatego gotowa przejściówka 10->14 pin ma średni sens bo w pewnych przypadkach na prawdę trzeba trochę tych kabli dociągnąć.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 13 paź 2022, 06:13

Marcin2013 pisze:No , ale niby jak taki gotowiec doprowadzi mi CAN do sterownika w kabinie ?
Chodzi o samo klecenie instalacji, tu masz gotowe do podłączenia i wpięcia za licznikiem nawet z pinami już zarobionymi. Jedyne co musisz wiedzieć to jak powpinać kable za licznikiem.
sssebek pisze:Miałem biksenon.
Może to przez lampę, ja mam bixenon z doświetlaniem i wystarcza przejściówka.
sssebek pisze:Do tego dochodzi jeszcze temat, dziennych. Nie wszystkie modele miały możliwość uruchomienia tego poprzez kodowanie (nie dało się z dodatkowych długich zrobić dziennych w postaci obniżonej mocy świecenia).
Tylko w modułach po lifcie można zakodować dzienne i taki należy zamontować po kolumną. W przypadku jego wymiany nic nie trzeba było robić.
sssebek pisze:Wtedy trzeba jeszcze dodatkowo sprawdzić
Jedyne co trzeba sprawdzić/zrobić to podłączenie czujnika deszczu i zmierzchu bo w przed i po lifcie są podłączone w inne miejsce. Ale jeśli ktoś ma już okrągły w przedlifcie to ma go już po nowemu i nie musi ruszać.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 516
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 13 paź 2022, 11:23

drago_o pisze:
Marcin2013 pisze:No , ale niby jak taki gotowiec doprowadzi mi CAN do sterownika w kabinie ?
Chodzi o samo klecenie instalacji, tu masz gotowe do podłączenia i wpięcia za licznikiem nawet z pinami już zarobionymi. Jedyne co musisz wiedzieć to jak powpinać kable za licznikiem.
sssebek pisze:Miałem biksenon.
Może to przez lampę, ja mam bixenon z doświetlaniem i wystarcza przejściówka.
sssebek pisze:Do tego dochodzi jeszcze temat, dziennych. Nie wszystkie modele miały możliwość uruchomienia tego poprzez kodowanie (nie dało się z dodatkowych długich zrobić dziennych w postaci obniżonej mocy świecenia).
Tylko w modułach po lifcie można zakodować dzienne i taki należy zamontować po kolumną. W przypadku jego wymiany nic nie trzeba było robić.
sssebek pisze:Wtedy trzeba jeszcze dodatkowo sprawdzić
Jedyne co trzeba sprawdzić/zrobić to podłączenie czujnika deszczu i zmierzchu bo w przed i po lifcie są podłączone w inne miejsce. Ale jeśli ktoś ma już okrągły w przedlifcie to ma go już po nowemu i nie musi ruszać.
A i tu się nie do końca zgodzę. Jeśli miałeś doświetlanie statyczne, to owszem przejściówka powinna wystarczyć (choć 100% pewności nie mam, bo w 3 różnych A8 widziałem 3 różne instalacje doprowadzone do lamp. Tak samo patrząc w Elsie po schematach, jest ich kilka wersji i jeszcze trzeba uwzględnić czasem rynek na który samochód został wypuszczony bo np. schemat jest wspólny, ale jakieś linie "kabli" są oznaczone gwiazdką i np. nie zawsze występują na któryś rynek -> choćby w momencie jak instalujesz LED z S8 jako dzienne/pozycyjne bo tam linia zasilająca jest uzależniona znowu od wersji silnikowej).

Co do dziennych to też nie do końca jest tak jak piszesz. To trzeba po prostu fizycznie sprawdzić. Najprościej zdjąć wtyczkę z lampy po stronie kierowcy (bo da się to zrobic bez rozbierania czegokolwiek) i sprawdzić, czy są do odpowiednich pinów kable dociągnięte. Jak tak to 95% moduł pod kierownicą obsłuży dzienne. Odnośnie tego że występowało tylko w polifcie, to też nie jest takie pewne, bo moje auto (fabryczny przedlift z BFM-em pod maską) obsługiwał fabrycznie dzienne, dlatego nie musiałem ciągnąć instalacji dodatkowej do dziennych spod modułu pod kierownicą a sam moduł wystarczyło przekodować (piszesz, że uzależnione od wersji czujnika na szybie, być może mam tą odpowiednią. Obsługuje i światło i deszcz). Swoją drogą, spotkałem się już z przypadkiem, gdzie moduł obsługiwał kodowanie dziennych, ale dzienne nie działały bo fizycznie kabli nie było. Trzeba było wtedy tylko kabelki z lampy do modułu pod kierownicą dociągnąć.


A w sumie co dokonałem: wczoraj auto wylądowało u lakiernika na lakierowanie zderzaka przód + maski. Muszę jeszcze kupić listewkę do zderzaka bo mi jednej do polifta brakuje.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl