Siemanko temat wydaje mi się dość częsty. Utworzyłem go tylko z tego względu że sam bardzo długo borykałem się z tym problemem u Siebie w moim A8D3.
Zdjęcia są poglądowe ponieważ w czasie naprawy oraz szukania przyczyny nie robiłem u siebie.
Jeżeli mieliście problem z błędem
00805 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N148
00806 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy przód – N149
00807 Zawór rozpórki zawieszenia – lewy przód – N150
00808 Zawór rozpórki zawieszenia – prawy tył – N151
Wszystkie 4 zawory są tak naprawdę jednym , mamy tu na myśli wyspe zaworową która znajduje się z lewej strony pod nadkolem bliżej drzwi.
Na początku podejrzewałem że błąd jest spowodowany przez czujnik znajdujacy się w amortyzatorze jednak po dokokonaniu pomiarów okazało się ze nie ma z tym nic wspólnego.
Jest to czujnik który odpowiada za twardość zawieszenia dodam że sprawny czujnik na ustawieniu zawieszenia auto powinien mieć rezystancje 2.0-2.6 Ω).
Dalszą częścią diagnozy było sprawdzenie wiązki pomiędzy czujnikiem a sterownikiem który znajduje sie za schowkiem ( pisze jego umiejscowienie bo też chwile czasu zajeło mi jego zlokalizowanie) wygląda on tak
Dalsza diagnoza ( sprawdzenie połączenia pomiędzy wyspą zaworową o której pisałem wcześniej a sterownikiem zawieszenia )
Wyspa zaworowa jest podpięta kostką 10 pin ( 9 przewodów , 1 pusty )
interesują nas przewody: ( podane kolory były u mnie)
niebieski
niebiesko biały
niebiesko zielony
niebiesko czerwony
Drugi ich koniec znajduje się w dużej wtyczce przy sterowniku zawieszenia ( można z niej wysunąć dwie mniejsze wtyczki ( biała i czarna ) nasze przewody znajdują się w czarnej )
Bierzemy multimetr ustawiamy na pomiar przejścia i sprawdzamy jeżeli wszystkie 4 przewody mają przejście oznacza to że nasza wyspa zaworowa jest uszkodzona.
Jest to element nienaprawialny ( koszt używki ok 200 zł ) .
Jeżeli jednak okazało by się że któryś s przewodów nie ma przejścia to osobiście polecam przeciągnąć nowy przewód od wyspy do sterownika tak jak zrobiłem to w moim przypadku .
Przeciągnięcie nowego przewodu z lutowaniem i złożeniem wszystkiego zajęło ok 3 godzin ( nie mówię o szukaniu przyczyny problemu bo tutaj było znacznie więcej czasu)
Po naprawieniu problemu status błędu zmienia się z zwarcie/przerwa na sporadyczny po skasowaniu już nie wraca .
W przypadku uszkodzenia sterownika będzie problem z jego komunikacją ( upala się na lini zasilania jeden z elementów )
Jeżeli jesteście zmuszeni do wymiany sterownika należy pamiętać że musi on być o dokładnie tych samych numerach co wasz oryginalny.
Po złożeniu całego auta polecam zrobienie pełnej adaptacji zawieszenie przez vcds.
Wchodzimy w kategorie 34 ( Poziomowanie) kasujemy błędy które są , następnie dostęp upoważniony ( login 31564) później adaptacje . ( jeżeli pokaże wam że kod dostępu jest niewłaściwy oznacza to że w sterowniku dalej jest jakiś błąd który jest błędem stałym i nie pozwoli na przyjęcie kodu wtedy należy odczytać błędy i rozwiązać pozostałe istniejące problemy. Jeżeli zaczęliście procedurę adaptacji z błędem może się okazać że dopóki nie rozwiążecie problemu nie będzie możliwości przeprowadzenie adaptacji co bd skutkować że wasze zawieszenie będzie żyć własnym życiem
Na początku wybieramy grupe 00 ( kasowanie adaptacji )
Procedura mówi żeby mierzyć miarką od środka koła do rantu błotnika
(Osobiście nie latałem z miarką tylko zostawiłem wysokości które były w sterowniku ( Przód 391- Tył 373)
Przy adaptacji maska, klapa oraz wszystkie drzwi muszą byc zamknięte ( inaczej sterownik nie zezwoli na rozpoczęcie adaptacji )
Póżniej 01 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 02 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 03 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 04 wpisujemy wartość -zapisz
Póżniej 05 wpisujemy wartość 1 -zapisz
05 spowoduje zapisanie wszystkich parametrów które wpisaliśmy wcześniej
Myśle że napisałem wszystko w ten sposób że będzie to zrozumiałe dla każdego.
Jeżeli jest możliwość proszę admina o podpięcie tego poradnika , myślę że może się przydać
[D3 ALL ] Rozwiązanie problemu z zawieszeniem A8D3 zawór N
[D3 ALL ] Rozwiązanie problemu z zawieszeniem A8D3 zawór N
Ostatnio zmieniony 10 gru 2022, 12:10 przez DropsRTE, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 21
- Rejestracja: 28 gru 2019, 19:27
- Lokalizacja: Darłowo
Zostawić w spokoju , zawieszenie pracuje jak powinno u mnie po odpaleniu np żółta kontrolka gaśnie po ok 20 sekundachPerfektcar pisze:Witam pojawia mi się błąd 01772. Chwilę świeci mi się żółta kontrolka od zawieszenia . Auto nie opada kompresora prawie nie slychac jak chodzi. Jak sprawdzic kompresor. Auto niedawno kupiłem i kompresor niby jest po regeneracji . Nie chodzi długo i jest cichy . Niewiem co robić
A8D3 4.2
Mechanik 10 lat only VAG
Chętnie pomogę
Mechanik 10 lat only VAG
Chętnie pomogę
Filtr przed kompresorem wymieniony? rurki drożne?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/