Witam
Mam dwa problemy jeden to Check Engine na komputerze pokazuje błąd 10264 - Miernik masy powietrza 1 (G70) P010100 [096] - Niewiarygodny sygnał, ale po wymianie przepływomierza problem pojawia się dalej. Mechanik powiedział że turbiny mogą źle pracować jedna daje więcej powietrza i jest za duża różnica i przez to wywala błąd. Czasami błąd sam znika i po jakimś czasie znowu się pojawia. Zazwyczaj przy małych prędkościach 40 km/h
Niestety nowe turbiny to spory koszt, ale jak myślicie czy to wina turbin jeżeli na komputerze pokazuje taki błąd?
Drugi problem to sadza na wydechu. Zwłaszcza po prawej stronie. Zbieram szmatka czarną sadze z prawej strony dużo więcej niż z lewej. Zastanawiam się czy to DPF albo może wtryski, jak myślicie co powinienem sprawdzić?
[D4 10 4.2TDI ] Check Engine i sadza na wydechu 4.2 TDI
było, najprawdopodobniej turbina d4-12-42tdi-problem-z-przeplywomierzem- ... 417,15.htm
Jak turbo nie pompuje, to silnik nie dopala.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
nie dopala (pomyliłeś z ODPALA). Czyli po prostu nie przepali całego paliwa więc więcej sadzy produkuje.Mateooo pisze:U mnie odpala bez problemu i moc też jest, ale z tego co wyczytałem to prawdopodobnie usterka turbiny (łopatki geometrii)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Faktycznie źle przeczytałem z rozpędu. Teraz błąd zniknął sam i przynajmniej check engine nie razi w oczy ale wiem że problem istnieje i zastanawiam się co robić? Nowa turbina to koszt 12.000 zł do tego dochodzi robocizna też pewnie kilka tyś. Jest może jakieś inne rozwiązanie? Ogólnie nie czuje utraty mocy i nie widzę różnicy w spalaniu