[D3 preFL ALL ] Problem ze wspomaganiem
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lip 2024, 23:53
- Lokalizacja: Lubin
[D3 preFL ALL ] Problem ze wspomaganiem
Witam, mam problem ze swoją audi A8 D3, kupiłem z uszkodzoną pompą wspomagania, wymieniłem pompę zalałem płyn, pompa odżyła wspomaganie wróciło. Po ok 50 km pompa zaczęła wyć, wspomaganie znikło. Zdemontowalem maglownice, przepłukalem układ,zamontowałem ponownie i wspomagania jak nie było tak nie ma. Pompa dalej wyje, ale kierownica z początku chodzi lekko a w miarę skręcania jest coraz gorzej, ale jeśli poluzuje się delikatnke przewód zasilający do magla pompa chodzi ciszej, a wspomaganie na chwilę wraca, po dokręceniu, problem wraca. Co to może być ? Może ktoś się z tym spotkał ? O dzwoniłem z 20 mechaników i nikt nie wie co to może być.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jak poszły opiłki ze starej a filtr nie wyłapał (sprawdzałeś w zbiorniczku syf przed montażem nowej pompy ?) to mogłeś załatwić sobie nowa pompę i przy okazji skrócić żywotność magla. Jakim olejem zalałeś ? Z ASO ? Montowałeś nowe oringi przewodów przy maglu (zasilanie, powrót) i przy pompie ? Jest jakiś wyciek ? Czy łapie "lewy" luft ?
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lip 2024, 23:53
- Lokalizacja: Lubin
Filtr w zbiorniczku był wyczyszczony, układu nie przepłukalem, wsadziłem po prostu pompę i zalałem płyn Febi zielony mineralny. Dzisiaj cały dzień z nią walczyłem i objawy ma teraz takie że kierownica z początku chodzi dobrze, a w miarę skręcania jest coraz gorzej, podczas skręcania co jakiś czas w zbiorniczku robi się ciśnienie i wywala nadmiar ale nie zawsze, tylko co jakiś czas . Jedyny oring wymieniłem przy pompie i tyle . Zauważyłem jedna rzecz że jak się poluzuje przewód zasilający od maglownicy i wtedy kręci kierownicą, to chodzi luźno.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Skoro wywala nadmiar, to musi mieć gdzieś lewy luft. Nowa pompa tez może być wadliwa. W D2 podobny objaw miałem na pompie, po której poszły opiłki z powodu wycieku przy przewodzie zasilającym (niedaleko tej spiralki) + wyciek z samego magla (co zauważyliśmy potem), płyn w zbiorniczku był, nie szła na sucho a i tak poszła (ale miała swoje lata).
Tą nowa pompe jaka masz? jakiś chinol ? Robiles odpowietrzanie po wymianie pompy wedlug procedury ? jak nie, to tez moglo ja szlag trafić. Febi to straszny syf sie zrobił, zlał bym to całe, powymieniał oringi i dokrecil z momentem taki jak podaje ELSA i zalał olejem z ASO, róznica w cenie była znikoma.
Tą nowa pompe jaka masz? jakiś chinol ? Robiles odpowietrzanie po wymianie pompy wedlug procedury ? jak nie, to tez moglo ja szlag trafić. Febi to straszny syf sie zrobił, zlał bym to całe, powymieniał oringi i dokrecil z momentem taki jak podaje ELSA i zalał olejem z ASO, róznica w cenie była znikoma.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lip 2024, 23:53
- Lokalizacja: Lubin
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jak OE to jest to ZF, jak używka to po tych latach może nie dawać rady, a jak poszły w nią stare opiłki, lub szła zapowietrzona/na sucho chwile tos jej mógl tylko pomóc.
Procedura jest prosta, zalewasz pompe, lejesz do zbiorniczka i krecisz na sucho bez odpalania w opor lewo prawo kilka razy, trzymajac na maks skrecone koła sekunde, dwie a potem odpalasz auto na sekunde, dwie az se wciągnie nie kręcąc w ogóle i dolewasz płyn. jak jest zalany to odpalasz auto, krecisz znow lewo prawo na maks ale opór na sekunde, odpalonym silniku i drugi dolewa do zbiorniczka to co schodzi patrzac czy płyn sie nie pieni, jak sie zacznie pienic to masz lewy luft, a wspomaganie zacznie sie tracic.
Procedura jest prosta, zalewasz pompe, lejesz do zbiorniczka i krecisz na sucho bez odpalania w opor lewo prawo kilka razy, trzymajac na maks skrecone koła sekunde, dwie a potem odpalasz auto na sekunde, dwie az se wciągnie nie kręcąc w ogóle i dolewasz płyn. jak jest zalany to odpalasz auto, krecisz znow lewo prawo na maks ale opór na sekunde, odpalonym silniku i drugi dolewa do zbiorniczka to co schodzi patrzac czy płyn sie nie pieni, jak sie zacznie pienic to masz lewy luft, a wspomaganie zacznie sie tracic.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lip 2024, 23:53
- Lokalizacja: Lubin
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
W maglu nie ma czujnika, tylko zawór servotronika (o ile masz wersje z servo a nie bez), nawet jakby był uszkodzony przewód, zawór czy moduł to będzie chodzić ciężko owszem, ale nie aż tak ciężko jak bez wspomagania (w D3 jest diagnozowalny poprzez VCDS w central electric, N315). Co do aku - wątpię, w D3 wciąż masz system hydrauliczny, tam nie ma elektrycznej przekładni, a moduł zarzadzania enegia choc głupi, to jednak watpie by mógł wpływac na dzialanie servo. Jak mu dodasz obrotów to wspomgania zaczyna działac czy niezaleznie na postoju na jałowych czy podniesionych, czy podczas jazdy ? Bulga ciągle ? Ten filterek zbiorniczka przeczysciles tez ? Tam wciaz bedzie jakas nieszczelnosci łapał lewe powietrze, albo na wezach, albo na zbiorniczku albo w samym maglu.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lip 2024, 23:53
- Lokalizacja: Lubin
A więc tak, niezależnie od obrotów wspomaganie nie działa, w zbiorniczku nic nie bulgocze jest cisza, ciśnienie do magla dochodzi płyn się normalnie przelewa, fikterek w zbiorniku byl czyszczony, normalnie przez niego płyn leci, ale i tak dalej nie ma wspomagania, zaczynam pomału głupiec, bo tak jak pisałem po odkręceniu węża zasilającego z pompy do magla ciśnienie jest po płyn tryska na wszystkie strony,
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
To zostają jeszcze uszczelki węża zasilającego na wyjściu z pompy i na wejściu do magla, dawałeś nowe czy zakładałeś te co były ? Jak stare to wymienić na nowe, dokręcić z momentem także powrót. na forum był tu gośc z D3, gdzie wspomaganie nie działalo przez ta usczelke węża przy pompie wspomagania, (łapał lewy luft) po każdorazowym odkręceniu ma sie je wymieniac na nowe i dokrecac z momentem według ELSY. A jak odkreciles tylko węze z pompy a magla nie ruszales w ogóle, zmieniales oring tylko przy pompie na nowy to pewnie magiel szlag trafił. generalnie, jak pojawią sie opiłki to caly układ jest do przepłukania na nowo jak sie ten syf do magla dostał to juz nic nie zrobisz i magiel do rozbiórki.
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lip 2024, 23:53
- Lokalizacja: Lubin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 lip 2024, 23:53
- Lokalizacja: Lubin
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Albo bedzie chodzic ciągle lekko, albo ciągle cieżko (ale ciężko to nie znaczy, że tak jak przy kompletnym braku wspomagania). Mozna go łatwo zdiagnozować. Glowna przyczyna to uwalony przewód albo przy samym zaworku, albo przy wtyczce
Diagnoza dla D2: d2-all-servotronic-pytanie-vt26027,15.htm#321343
W D3 jest diagnozowany poprzez VCDS w central electric, N315), w D2 wtyczka jest za nadkolem po stronie kierowcy w D3 nie wiem, trza by poszukać.
Diagnoza dla D2: d2-all-servotronic-pytanie-vt26027,15.htm#321343
W D3 jest diagnozowany poprzez VCDS w central electric, N315), w D2 wtyczka jest za nadkolem po stronie kierowcy w D3 nie wiem, trza by poszukać.
Black Cars Matters
Wtyczka jest na samej maglownicy. W zasadzie na zaworku. Dojście zajebiście kiepskie bo zatrzask wtyczki niby dostępny ale odpięcie go to tragedia. No chyba że ktoś ma ręce chińczyka.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/