[D3 05 3.0TDI ] Webasto sie przegrzewa po 2 min 3.0tdi
[D3 05 3.0TDI ] Webasto sie przegrzewa po 2 min 3.0tdi
Witam, posiadam a8 d3 z silnikiem 3.0 tdi i niedawno wymieniłem płyn chłodniczy. Niestety nie mam sprzętu na wymianę płynu za pomocą ciśnienia. Webasto wyciągnąłem i wyczyściłem sadzę, więc cały układ był zalany na nowo, oczywiście tradycyjnym sposobem grawitacji i puszczenie powietrza poprzez trzy wentyle (dwa przy podszybiu i jeden przed silnikiem)
Klima ładnie chodzi i grzeje, tylko niestety częsty problem to z środkowych kratek jest zimne powietrze, to samo na szybę. Auto trzyma 90 stopni i nie grzeje się. Teraz problem z webasto.
Webasto działa tylko jeśli silnik jest już nagrzany do 90 stopni i wyłączę ten silnik, czyli np jak wyjdę do sklepu to odpala webasto i chodzi normalnie i daje ciepło. Natomiast jeśli odpalę webasto z pilota jak auto jest zimne to temperatura webasto rośnie do 103 stopni i się wyłącza, a temperatura deski się nic nie zmienia (wyciągnięte z vcds). Wydaje mi się jakby webasto było gdzieś zapowietrzone jak jest brak ciśnienia, czyli jak temperatura wody jest zimna.
Ciekawe też jest to że jak odpalę webasto na zimnym i rośnie do 103 stopni i jeśli włączę zapłon, to temperaturę momentalnie spada i synchronizuje się z deską, bo się pompka uruchamia przy podszybiu. Natomiast jeśli odpalę zimny silnik np po nocy to webasto odpala jako dogrzewanie, w tym przypadku też działa i nie przegrzewa się. Tylko jeśli webasto jest zapowietrzone to czemu nie jest cały silnik zapowietrzony???
Może to jest kwestia jakiegoś kodowania? Poprzedni właściciel zmieniał coś aby silnik też odrazu się grzał a nie tylko kabina jak się uruchomi webasto.
Samo odpowietrzenie silnika i klimy była jakaś masakra przy tym aucie, proszę o pomoc. Pozdrawiam
Klima ładnie chodzi i grzeje, tylko niestety częsty problem to z środkowych kratek jest zimne powietrze, to samo na szybę. Auto trzyma 90 stopni i nie grzeje się. Teraz problem z webasto.
Webasto działa tylko jeśli silnik jest już nagrzany do 90 stopni i wyłączę ten silnik, czyli np jak wyjdę do sklepu to odpala webasto i chodzi normalnie i daje ciepło. Natomiast jeśli odpalę webasto z pilota jak auto jest zimne to temperatura webasto rośnie do 103 stopni i się wyłącza, a temperatura deski się nic nie zmienia (wyciągnięte z vcds). Wydaje mi się jakby webasto było gdzieś zapowietrzone jak jest brak ciśnienia, czyli jak temperatura wody jest zimna.
Ciekawe też jest to że jak odpalę webasto na zimnym i rośnie do 103 stopni i jeśli włączę zapłon, to temperaturę momentalnie spada i synchronizuje się z deską, bo się pompka uruchamia przy podszybiu. Natomiast jeśli odpalę zimny silnik np po nocy to webasto odpala jako dogrzewanie, w tym przypadku też działa i nie przegrzewa się. Tylko jeśli webasto jest zapowietrzone to czemu nie jest cały silnik zapowietrzony???
Może to jest kwestia jakiegoś kodowania? Poprzedni właściciel zmieniał coś aby silnik też odrazu się grzał a nie tylko kabina jak się uruchomi webasto.
Samo odpowietrzenie silnika i klimy była jakaś masakra przy tym aucie, proszę o pomoc. Pozdrawiam
Na początek sprawdź, czy ci pompa obiegowa startuje razem z webasto. I ona raczej przy webasto jest a nie na podszybiu, w dodatku jest ona zarówno zasilana jak i sterowana przez samo webasto (kostka zasilania pompki jest wpięta w webasto).
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
A jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie tej pompki bez demontowania połowę auta? W kodowaniu jest ustawione na sterowanie pompki v55 (nie pamiętam dokładnie numeru) poprzez ECU silnika, ale nic się nie zmieniło jeśli ustawiłem na te inne pozycje.sssebek pisze:Na początek sprawdź, czy ci pompa obiegowa startuje razem z webasto. I ona raczej przy webasto jest a nie na podszybiu, w dodatku jest ona zarówno zasilana jak i sterowana przez samo webasto (kostka zasilania pompki jest wpięta w webasto).
Webasto chodzi tak jak napisałem tylko jeśli jest ciśnienie w systemie, wtedy nie jest żaden zapłon włączony i pompka w podszybiu też nie chodzi. Bardzo dziwne i nie potrzebnie skomplikowane.
Może coś w kodowaniu jest źle wpisane? Jakie są wartości standardowe zarówno kodowania 0000111 i tego od pompki v55?
W kodowaniu możesz ustawić jako dogrzewanie obiegu chłodzenia, wtedy webasto powinno pracować wraz z silnikiem lub jako ogrzewanie postojowe, wtedy może grzać kabinę oraz dodatkowo jest opcja jeszcze rozgrzewania silnika. Natomiast to wszystko zależy od tego, jaką konfigurację obiegu chłodzenia masz.
Nie wiem jak miałeś wcześniej ustawione webasto, czy coś robieś w kodowaniach, czy coś się rozjechało np. po odłączeniu akumulatora. Może namieszałeś coś w adaptacjach albo coś się tam rozjechało po odłączeniu akumulatora, ciężko mi stwierdzić.
Jeśli pompka by startowała, to powinieneś to wyczuć jak ją dotkniesz ręką bo po prostu delikatne drgania będą na niej. Podeślij to zdjęcie pompy którą masz na podszybiu bo to mnie nieco ciekawi.
To webasto masz od nowości czy było dokładane? Jeśli dobrze widzę to wg kodowania które podałeś, powinieneś mieć zarówno pompę obiegową dodatkową jak i zawór przełączający obiegi więc powinieneś mieć opcję typowego webasto pozwalającego na grzanie auta przy wyłączonym silniku.
Najlepiej by było, jakbyś mi wrzucił zdjęcie webasto od przodu samochodu (czyli musisz włożyc telefon między zderzak a webasto), zrobisz bez problemu jak odchylisz nadkole. Tam zobaczymy czy masz zawór to przełączania obiegów grzania. Dodatkowo zdjęcie od góry webasto, tam bedzie widać czy masz pompkę obiegową dodatkową.
Odnośnie kodowań to to będzie przydatne (tu masz dobrze rozpisane znaczenie każdego kodowania oraz adaptacji):
http://www.audi-resource.com/ecu18.php
Nie wiem jak miałeś wcześniej ustawione webasto, czy coś robieś w kodowaniach, czy coś się rozjechało np. po odłączeniu akumulatora. Może namieszałeś coś w adaptacjach albo coś się tam rozjechało po odłączeniu akumulatora, ciężko mi stwierdzić.
Jeśli pompka by startowała, to powinieneś to wyczuć jak ją dotkniesz ręką bo po prostu delikatne drgania będą na niej. Podeślij to zdjęcie pompy którą masz na podszybiu bo to mnie nieco ciekawi.
To webasto masz od nowości czy było dokładane? Jeśli dobrze widzę to wg kodowania które podałeś, powinieneś mieć zarówno pompę obiegową dodatkową jak i zawór przełączający obiegi więc powinieneś mieć opcję typowego webasto pozwalającego na grzanie auta przy wyłączonym silniku.
Najlepiej by było, jakbyś mi wrzucił zdjęcie webasto od przodu samochodu (czyli musisz włożyc telefon między zderzak a webasto), zrobisz bez problemu jak odchylisz nadkole. Tam zobaczymy czy masz zawór to przełączania obiegów grzania. Dodatkowo zdjęcie od góry webasto, tam bedzie widać czy masz pompkę obiegową dodatkową.
Odnośnie kodowań to to będzie przydatne (tu masz dobrze rozpisane znaczenie każdego kodowania oraz adaptacji):
http://www.audi-resource.com/ecu18.php
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
sssebek pisze:W kodowaniu możesz ustawić jako dogrzewanie obiegu chłodzenia, wtedy webasto powinno pracować wraz z silnikiem lub jako ogrzewanie postojowe, wtedy może grzać kabinę oraz dodatkowo jest opcja jeszcze rozgrzewania silnika. Natomiast to wszystko zależy od tego, jaką konfigurację obiegu chłodzenia masz.
Nie wiem jak miałeś wcześniej ustawione webasto, czy coś robieś w kodowaniach, czy coś się rozjechało np. po odłączeniu akumulatora. Może namieszałeś coś w adaptacjach albo coś się tam rozjechało po odłączeniu akumulatora, ciężko mi stwierdzić.
Jeśli pompka by startowała, to powinieneś to wyczuć jak ją dotkniesz ręką bo po prostu delikatne drgania będą na niej. Podeślij to zdjęcie pompy którą masz na podszybiu bo to mnie nieco ciekawi.
To webasto masz od nowości czy było dokładane? Jeśli dobrze widzę to wg kodowania które podałeś, powinieneś mieć zarówno pompę obiegową dodatkową jak i zawór przełączający obiegi więc powinieneś mieć opcję typowego webasto pozwalającego na grzanie auta przy wyłączonym silniku.
Najlepiej by było, jakbyś mi wrzucił zdjęcie webasto od przodu samochodu (czyli musisz włożyc telefon między zderzak a webasto), zrobisz bez problemu jak odchylisz nadkole. Tam zobaczymy czy masz zawór to przełączania obiegów grzania. Dodatkowo zdjęcie od góry webasto, tam bedzie widać czy masz pompkę obiegową dodatkową.
Odnośnie kodowań to to będzie przydatne (tu masz dobrze rozpisane znaczenie każdego kodowania oraz adaptacji):
http://www.audi-resource.com/ecu18.php
Wszystko oryginalne bez żadnych zabaw. Nic nie dokładane i w mmi widnieje „Auxiliary heater”. Nie mam możliwości wstawienia zdjęć tutaj, ale znalazłem ofertę na allegro z dokładnie tą sama konfiguracją co ja mam jak demontowałem webasto do oczyszczenia: https://allegro.pl/oferta/webasto-ogrze ... 5256524552
Odnośnie pompy w podszybiu to to tak wygląda: https://allegro.pl/oferta/elektrozawor- ... 5468293175
Nie wiem czy to jest pompa czy zwykły elektrozawór, ale jak włączę zapłon to wyraźnie słychać i czuć jak pompuje wodę dlatego nazwałem to pompą
Akumulator wymieniłem na ori varta. Poprzedni właściciel zachwalał że webasto grzeje dobrze, więc raczej wszystko powinno być sprawne. Może coś w kodowaniach się rozsypało…
Dzięki za dotychczasową pomoc
Odnośnie 1. to masz pełne webasto.Wiktorix pisze:
1.
https://allegro.pl/oferta/webasto-ogrze ... 5256524552
2.
Odnośnie pompy w podszybiu to to tak wygląda: https://allegro.pl/oferta/elektrozawor- ... 5468293175
Odnośnie 2. to nie jest pompa, to jest zespół elektrozaworów odpowiedzialny za regulację przepływu płynu przez lewą oraz przez prawą nagrzewnicę w kabinie.
W załączniku masz dwa zdjęcia. Na pierwszym masz na czerwono zaznaczony zawór który przełącza obiegi grzania. Na drugim zdjęciu na niebiesko zaznaczyłem dodatkową pompę obiegową wraz z jej kablem zasilającym. I to jest to co byś musiał sprawdzić na sam początek, czy ta pompa startuje. Może jak rozbierałeś webasto, to gdzieś ci się rozłączył kabel z tej pompy i po prostu nie ma ona zasilania. Płyn przy wyłączonym silniku wtedy nie krąży przez webasto i dlatego może się na postoju przegrzewać.
Zanim zaczniesz grzebać, to możesz jeszcze jedną rzecz sprawdzić. Zrzuć sobie prawe koło oraz nadkole (przednią część). Rozgrzej auto. Wtedy dotknij ręką i sprawdź czy wszystkie rurki prowadzące do webasto ( będzie ich 4 sztuki) są ciepłe. Jedna rurka jest zaraz przed kołem. Jak zdejmiesz nadkole to ją od razu będziesz widział przy samym webasto. Jest podpięta do webasto na wysokości lampy przedniej przy samym błotniku. Pozstałe trzy rurki lecą po podłużnicy. Dwie bez problemu dotkniesz za amortyzatorem. Trzecią musiałbyś dotknąć na podłużnicy na wysokości webasto. Jeśli wszystkie będą ciepłe, to na pewno masz cały obieg odpowietrzony. Ewentualnie daj mu popracować jak będzie rozgrzany i dotknij samej pompy obiegowej też powinna być ciepła. Tyle tylko, że plastik gorzej przewodzi ciepło więc będziesz musiał dłużej zaczekać. Na metalowych rurkach wyłapiesz od razu czy jest ciepła czy nie. Jeśli pompa będzie ciepła to znaczy że płyn przez nią przepływa czyli nie jest zapowietrzona.
Jeśli o mnie chodzi, to obstawiam, że nie pracuje pompa. Powód takiego stanu rzeczy do sprawdzenia.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
sssebek pisze:Odnośnie 1. to masz pełne webasto.Wiktorix pisze:
1.
https://allegro.pl/oferta/webasto-ogrze ... 5256524552
2.
Odnośnie pompy w podszybiu to to tak wygląda: https://allegro.pl/oferta/elektrozawor- ... 5468293175
Odnośnie 2. to nie jest pompa, to jest zespół elektrozaworów odpowiedzialny za regulację przepływu płynu przez lewą oraz przez prawą nagrzewnicę w kabinie.
W załączniku masz dwa zdjęcia. Na pierwszym masz na czerwono zaznaczony zawór który przełącza obiegi grzania. Na drugim zdjęciu na niebiesko zaznaczyłem dodatkową pompę obiegową wraz z jej kablem zasilającym. I to jest to co byś musiał sprawdzić na sam początek, czy ta pompa startuje. Może jak rozbierałeś webasto, to gdzieś ci się rozłączył kabel z tej pompy i po prostu nie ma ona zasilania. Płyn przy wyłączonym silniku wtedy nie krąży przez webasto i dlatego może się na postoju przegrzewać.
Zanim zaczniesz grzebać, to możesz jeszcze jedną rzecz sprawdzić. Zrzuć sobie prawe koło oraz nadkole (przednią część). Rozgrzej auto. Wtedy dotknij ręką i sprawdź czy wszystkie rurki prowadzące do webasto ( będzie ich 4 sztuki) są ciepłe. Jedna rurka jest zaraz przed kołem. Jak zdejmiesz nadkole to ją od razu będziesz widział przy samym webasto. Jest podpięta do webasto na wysokości lampy przedniej przy samym błotniku. Pozstałe trzy rurki lecą po podłużnicy. Dwie bez problemu dotkniesz za amortyzatorem. Trzecią musiałbyś dotknąć na podłużnicy na wysokości webasto. Jeśli wszystkie będą ciepłe, to na pewno masz cały obieg odpowietrzony. Ewentualnie daj mu popracować jak będzie rozgrzany i dotknij samej pompy obiegowej też powinna być ciepła. Tyle tylko, że plastik gorzej przewodzi ciepło więc będziesz musiał dłużej zaczekać. Na metalowych rurkach wyłapiesz od razu czy jest ciepła czy nie. Jeśli pompa będzie ciepła to znaczy że płyn przez nią przepływa czyli nie jest zapowietrzona.
Jeśli o mnie chodzi, to obstawiam, że nie pracuje pompa. Powód takiego stanu rzeczy do sprawdzenia.
Super, wielkie dzięki za dokładne wytłumaczenie jak to wszystko działa i co sprawdzić Teraz wiem gdzie szukać przyczyny. Będę pisał jeśli coś nie wyjdzie. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 2024-10-27, 11:30 ]
Witam ponownie. Właśnie sprawdziłem te rzeczy co mi podałeś i mam pytanie. Otóż po odpaleniu silnika webasto ładnie odpala jako dogrzewacz i wyraźnie czuć jak wszystkie węże są ciepłe, to samo od pompki v55. Zapowietrzenie można wykluczyć. Jak zgaszę silnik to webasto kontynuuje pracę i też wyraźnie czuć jak pompka pulsuje i cyka. Natomiast powietrze wciąż jest zimne z kratek jeśli webasto samo chodzi po pracy jako dogrzewacz, jeśli silnik jest odpalony to działa ok ciepłe powietrze.
Jak wyłączę silnik i webasto kontynuuje pracę to jest takie silne uderzanie lub blokowanie się z tego co mi ten dźwięk przypomina to jakiś elektrozawór który się blokuje. Ten dźwięk jest dosyć głośny i jak ten zawór zabrzmi to webasto się wyłącza po około 3 min.
Naprawdę nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Webasto razem z pompką v55 jest sprawne z tego wynika. Ustawiłem sterowanie pompką v55 poprzez ecu silnika a potem poprzez samo webasto i to nic nie zmieniło.
Czy to jest zawór n279 który to może powodować? Kodowanie się wysypało po wymianie baterii? Dzięki za pomoc
Ten zawór po przełączeniu którego po 3 minutach webasto się przegrzewa to masz na myśli ten z 4 króćcami który jest na samym webasto zamontowany? Jeśli tak, to on jest odpowiedzialny za przełączanie obiegu wnętrze/ silnik. Ogólnie jak webasto pracuje to bez względu na którym będzie obiegu przełączony, to webasto powinno pracować. Objaw który opisujesz wygląda mi jakby ciepło nie było odbierane z webasta i dla tego się przegrzewa. Rozumiem, że w momencie jak zgasisz silnik, webasto pracuje to wentylator we wnętrzu pracuje dalej, tylko że leci zimne powietrze?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Tak. Po wyłączeniu silnika webasto zaczyna się powoli wyłączać i po około trzech minutach zaczyna jakiś elektrozawór strzelać albo tak uderzać. Wydaje mi się że dochodzi z tego zaworu co jest zamontowany na webasto. Nawet jeśli webasto przestanie już chodzić i zapłon jest wyłączony to wentylator w kabinie działa jeszcze przez następne 20min zależnie od tego ile czasu zostało ustawione.
Dla mnie brzmi jakby coś było ustawione na dogrzewanie, a webasto prawidłowo jako oddzielne webasto do swobodnej pracy. Układ na pewno nie jest zapowietrzony, tylko ciepło nie jest odbierane z webasto jak pracuje. Bawiłem się w kodowanie i niby wszystko jest ustawione jak z fabryki. W weekend spróbuję wyciągnąć całe webasto i sprawdzić oddzielnie pompkę i zawór na webasto jak działa pod 12v.
Dla mnie brzmi jakby coś było ustawione na dogrzewanie, a webasto prawidłowo jako oddzielne webasto do swobodnej pracy. Układ na pewno nie jest zapowietrzony, tylko ciepło nie jest odbierane z webasto jak pracuje. Bawiłem się w kodowanie i niby wszystko jest ustawione jak z fabryki. W weekend spróbuję wyciągnąć całe webasto i sprawdzić oddzielnie pompkę i zawór na webasto jak działa pod 12v.
Sprawdź czy na pewno masz poprawne kodowanie w samym webasto oraz w climatronicu. Nie wiem czy nie dałoby się samej pompy wystartować poprzez output test webasto za pomocą interfejsu. Musiałbyś sprawdzić. Najprędzej obstawiłbym albo uwaloną pompkę obiegową tą na webasto, albo jej zasilanie jest źle podłączone i np. nie styka. Bo z twojego opisu ewidentnie wygląda to jakby po prostu webasto grzało tylko płyn nie krążył i ciepło nie było odbierane skoro leci zimne z nawiewów.
Ewentualnie skoro już mamy pewność ze zapowietrzone nie jest bo się wszystkie cztery rurki nagrzewają, to teraz można zrobić test w drugą stronę. Na zimnym aucie odpalić samo webasto i zobaczyć czy rurki zaczną się ciepłe robić wychodzące z webasto i czy ciepło pójdzie czy to w stronę nagrzewnic czy w stronę silnika (zależy jak przełączony byłby zawór na webasto). Jeśli webasto się rozgrzeje i wyłączy a rurki będą ciepłe tylko przy samym webasto i ciepło nie pójdzie np. na drugi koniec rurki to już masz pewność że pompka nie startuje.
Ewentualnie skoro już mamy pewność ze zapowietrzone nie jest bo się wszystkie cztery rurki nagrzewają, to teraz można zrobić test w drugą stronę. Na zimnym aucie odpalić samo webasto i zobaczyć czy rurki zaczną się ciepłe robić wychodzące z webasto i czy ciepło pójdzie czy to w stronę nagrzewnic czy w stronę silnika (zależy jak przełączony byłby zawór na webasto). Jeśli webasto się rozgrzeje i wyłączy a rurki będą ciepłe tylko przy samym webasto i ciepło nie pójdzie np. na drugi koniec rurki to już masz pewność że pompka nie startuje.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Witam ponownie, pogrzebałem troche i trochę teraz więcej wiem. Jeśli włączę zapłon i MMI się odpali to poprzez menu “setup” wybieram ogrzewanie postojowe na włączone i normalnie chodzi i odpala. Oczywiście odpaliłem webasto na zimnym silniku po nocy. Na włączonym zapłonie wszystko normalnie działa i z kratek daje ciepłym powietrzem. Silnik też jest grzany. Natomiast jeśli odpalę webasto z pilota to w ciągu kilku minut temperatura webasto rośnie do 102 stopni i się wyłącza. Przewody które idą do nagrzewnicy też są wtedy zimne.
Kodowaniem też się pobawiłem i nic to nie dało. Czy w tym modelu jest jeszcze jakaś pompa wodna elektryczna która rozprowadza ciepło? Czy to jest kwestia kodowania? Bo chyba raczej pompka v55 chodzi jeśli na włączonym zapłonie działa.
Kodowaniem też się pobawiłem i nic to nie dało. Czy w tym modelu jest jeszcze jakaś pompa wodna elektryczna która rozprowadza ciepło? Czy to jest kwestia kodowania? Bo chyba raczej pompka v55 chodzi jeśli na włączonym zapłonie działa.