części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 4.2TDI ] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

AdamiPL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2020, 12:34
Lokalizacja: Pionki

[D3 06 4.2TDI ] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

Post autor: AdamiPL » 24 maja 2020, 08:42

Hej,

zaczynam powoli doprowadzać swoją A8 do perfekcji <boisie>

zakupiłem nagrzewnice o numerach 4E0 819 013A i 4E0 819 014A VCDS sypał błędami.. koszt niewielki..

Ma ktoś schemat jak się dostać do nich? Wiem tyle, że fotele out <hmm>

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 maja 2020, 10:24

Nie pamiętam z byłej D3 (miałem całość rozgrzebana z racji instalacji 4 stref), ale chyba po podniesieniu i przesunięciu max fotela do przodu nawet go ruszać może nie trzeba. Używek nie polecam, albo już są spalone, albo za chwilę będą i długo Ci to nie pochodzi.
Ktoś tu reanimował d3-all-proba-reanimacji-nagrzewnicy-tylnej-vt21500.htm więc wychodzi na to, że idzie bez fotela.
Black Cars Matters

AdamiPL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 21 lut 2020, 12:34
Lokalizacja: Pionki

Post autor: AdamiPL » 24 maja 2020, 11:13

super, kurde szukałem na forum i nie mogłem znaleźć...

jutro planuje grubsze prace przy aucie i zbieram info co i jak i gdzie.. :)

dzięki! miłej niedzieli życzę!

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 24 maja 2020, 20:10

Przesuwasz fotel max do przodu ,wyciągasz dwie zaślepki ,odkręcasz dwie nakrętni kluczem 8 i masz nagrzewnice na wierzchu. 5 minut roboty .

wichapiotr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 02 lut 2025, 14:47
Moje auto: S8 D3
Rocznik: 2009
Silnik: V10 5.2 FSI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Piotr
Lokalizacja: Radolin

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

Post autor: wichapiotr » 22 lut 2025, 19:24

Ja też próbowałem wymienić co prawda na używki niby działające, a po podłączeniu i wciśnięciu bezpiecznika, po chwili wywalało bezpiecznik. Próbowałem reanimować swoje i nic z tego. Czemu wywala bezpieczniki skoro grzałka nie działa, albo jest uszkodzona?. Może problem leży dzie indziej. Ma ktoś jakiś pomysł?.

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

Post autor: sssebek » 23 lut 2025, 13:36

Bo pewnie uwalona grzałka robi zwarcie i leci za duży prąd. Nie wiem jak w D3 bo nigdy się tym nie interesowałem ale wiem że w innych modelach bywało różnie. Były wersje grzałek elektrycznych może nie nóg ale całej kabiny np. sterowanych poprzez zwykłe przekaźniki (były np. 3 obwody grzania i w zależności od tego jak zimno było, tyle obwodów się włączało). W późniejszych latach zaczęli montować grzałki sterowane elektroniką gdzie notorycznie uwalały się tranzystory mocy. Przypuszczam, że tutaj pewnie jest podobnie. Jakbym miał robić u siebie ogrzewanie na grzałkach PTC to na pewno końcówki mocy zrobiłbym swoje, bo wszystkie fabryczne końcówki mocy w elektronice są tak w sumie na styk. Najprostszym przykładem jest podgrzewana przednia szyba. Jak masz kiepski akumulator i napięcie na instalacji zacznie siadać, to potrafi uwalić moduł grzania szyby ( po prostu wybuchają tranzystory mocy, przy okazji uwalając kilka innych elementów bo są przewidziane na za niski prąd a jak napięcie na instalacji siada, to prąd przez nie płynący zaczyna rosnąć)
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

Post autor: dice111 » 23 lut 2025, 17:26

Padające tranzystory w tych grzałkach to norma, to jest zrobione jak jednorazówka, choć da się naprawić
Tutaj masz krótka relację wlasny-warsztat-d3/d3-all-proba-reanima ... 21500.html
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Re: [D3 06 4.2TDI] Wymiana nagrzewnic pod fotelami.

Post autor: sssebek » 23 lut 2025, 22:34

Patrząc po tym temacie który podesłałeś, to płytka PCB wygląda jakby miała wiecznie wilgotno (co w sumie nie dziwne jak to przy nogach) + wysoka temperatura. Vorsprung durch Technik.... a projektowały to półgłówki. Co bardziej ogarnięty elektronik kończący technikum lepiej by to zaprojektował. Nie zapomnę jak mnie zachęcano żebym się do Wolfsburga przeprowadził na stałe i poszedł do biura projektowego. Ahhh jak zachwalali wtedy tą swoją technikę. Choć nie powiem, jak byłem na Fachhochschule w Ingolstadt, to ładnie dotowani przez Audi byli i ciekawe projekty robili. Robiło wrażenie. Pamiętam jak mi projekt silnika w 3D w VR pokazali gdzie można było sobie wałem pokręcić dotykając go palcami. Kurde to było ze 20 lat temu, taką technikę do projektowania mieli dostępną a potem na linię produkcyjną takie gnioty posyłali. Klient i tak zapłaci ... A teraz mają skośnooką konkurencję <brawo>
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl