Polecam obejrzeć w filmie masz odpowiedź na wszystkie pytania plus więcej:
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB ] Wypadanie zapłonów
- dice111
- Moderator
- Posty: 6068
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: [D2 98 4.2PB ] Wypadanie zapłonów
Black Cars Matters
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 sie 2025, 00:38
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1995
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [D2 98 4.2PB ] Wypadanie zapłonów
Super, dzięki bardzo, film bardzo pomocny, praktycznie wszystko już jest jasne
Zlokalizowałem u siebie, jest nad zbiorniczkiem do spryskiwaczy po lewej stronie u góry. Ma on numery 4D0 905 351 (Made in Brazil). Czy nie powinien być 8D0 905 351? Zamiast 4DO? W 4.2 V8 z maja 1995?
Widziałem w tym wątku również temat zamiany modułów. Jest gdzieś drugi? Zarówno na filmie, jak i u siebie, nie widziałem nigdzie drugiego. Gdzieś przy filtrze powietrza? Dzięki, temat będzie wtedy jasny
Pozdrawiam

Zlokalizowałem u siebie, jest nad zbiorniczkiem do spryskiwaczy po lewej stronie u góry. Ma on numery 4D0 905 351 (Made in Brazil). Czy nie powinien być 8D0 905 351? Zamiast 4DO? W 4.2 V8 z maja 1995?
Widziałem w tym wątku również temat zamiany modułów. Jest gdzieś drugi? Zarówno na filmie, jak i u siebie, nie widziałem nigdzie drugiego. Gdzieś przy filtrze powietrza? Dzięki, temat będzie wtedy jasny

- dice111
- Moderator
- Posty: 6068
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: [D2 98 4.2PB ] Wypadanie zapłonów
Oba są na tej blasze mocującej
![Obrazek]()
Numer jest ok, zamienniki robi m.in Hitachi.
Numer jest ok, zamienniki robi m.in Hitachi.
Black Cars Matters
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Re: [D2 98 4.2PB ] Wypadanie zapłonów
4D0 to A8 D2, 8D0 to A4 B5. W praktyce nie ma to znaczenia, to te same moduły.
W Twoim przypadku moduły bym odpuścił. Każdy obsługuje 4 cylindry po obu stronach silnika. Więc do wypadania na 1, 2, 3, 4 cyl (czyli głowica po stronie pasażera) musiałyby oba paść.
Zobacz czy kabel od czujnika położenia wału się nie rozpadł. Wtyczka (3 pin) jest pomiędzy grodzią a głowicą po stronie kierowcy, blisko przewodów wodnych wchodzących w gródź i kabel idzie w dół, do dzwonu skrzyni biegów.
Sprawdzić możesz też masę cewek zapłonowych (4 brązowe kable przykręcone razem do głowicy), szczelność dolotu.
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 sie 2025, 00:38
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1995
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [D2 98 4.2PB ] Wypadanie zapłonów
Dzieki za odpowiedzi panowie. Zauważyłem, że mam 7 cewek takich samych: 077 905 105, a na miejscu 5 mam 058 905 105 i wygląda trochę inaczej. Zamienilem miejscami cewki 5 z 1 i ledwo odpalil, zadrgał i zgasł. Zamienilem znowu z 1 na 5 i bylo po staremu. Wygląda, że ta zmiana ma cewek z 5 na 1 ma wpływ.
Dodam, że była u mechanika wymieniona pompa paliwa i wydaje mi się, że po wymianie tak zaczęło być. Jak zadzwoniłem, to stwierdził, że to na pewno nic z pompą paliwa tu nie ma znaczenia
Dodam, że była u mechanika wymieniona pompa paliwa i wydaje mi się, że po wymianie tak zaczęło być. Jak zadzwoniłem, to stwierdził, że to na pewno nic z pompą paliwa tu nie ma znaczenia