części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 2.5TDI ] Jaki olej do silnika polecacie? Opinie

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

[D2 99 2.5TDI ] Jaki olej do silnika polecacie? Opinie

Post autor: TheDaro3333 » 31 sty 2011, 14:05

Witam ponownie...po zakupie auta z przebiegiem 246tyś. pojechałem do mechaniora na wymianę oleju w silniku, sprawdził w necie i producent zaleca 5W-40 Castrol ale otworzył maskę popatrzył że silnik się poci przy pokrywach zaworów o powiedział mi żeby zalać 10W-40 Castrol, zgodziłem się...natomiast od paru ludzi się dowiedziałem, że do tych silników lać koniecznie 5W-40 bo to wydłuża żywotność wałków rozrządu i innych podzespołów a na wycieki nie patrzeć tylko je zlikwidować...i tu pytanie czy przy następnej wymianie wrócić do 5W-40 czy pozostać przy 10W-40 :?:

Proszę o Wasze opinie jako użytkowników tych silników
(chodzi mi przeważnie o silnik ON 2.5TDI 110KW) ale jak ktoś ma PB i jest obeznany w temacie to też poproszę o radę...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 09:07 przez TheDaro3333, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 31 sty 2011, 14:28

Kolego lej 5W-40 , tak jak zaleca producent , ten olej ma lepsze właściwości smarujące przy niższych temperaturach .

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 31 sty 2011, 19:08

bądź 5W50

Awatar użytkownika
TheDaro3333
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 74
Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: TheDaro3333 » 31 sty 2011, 19:32

A który jest lepszy 5W-50 czy 5W-40?

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 31 sty 2011, 20:00

Po cyferkach to 5W50 ma większy zakres temperaturowy.Osobiście takiego używam tyle że Mobila1 i do benzyny,mogę z czystym sumieniem polecić.

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 31 sty 2011, 20:55

Ja stosuje shell.Shell
Exxon Mobil współpracuje z teamem F1 Maclaren- Mercedes, natomiast żółtą muszlę, czyli logo Shell, można zobaczyć
na bolidach Ferrari. Najnowszym osiągnięciem jest olej Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Dzięki niższej zawartości siarki, doskonale nadaje się do silników wyposażonych w katalizatory, a także do silników wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych. Jego podstawową zaletą są wydłużone okresy między przeglądami, nawet do 50 tys. km.
Tym opisem sie kieruje i nawet w mojej kochanej Bmw e32 jest olej tej marki.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 31 sty 2011, 21:48

Najważniejsze by olej spełniał wymagane normy narzucone przez silnik.

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 31 sty 2011, 22:00

Lechu pisze:Najważniejsze by olej spełniał wymagane normy narzucone przez silnik.
Amen :mrgreen: ;-)

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 01 lut 2011, 01:13

TheDaro3333 pisze:A który jest lepszy 5W-50 czy 5W-40?
OW40

oleje zaczynające się od 5 nie zawsze są 100% syntetykami ! Olej zaczynający się od 0 musi być na 100% syntetykiem, a skoro cena zakupu oleju 5W40 jest niemal identyczna jak 0W40 to wybór jest oczywisty. (tak producent zalecał 5W40 jako minimum a weź pod uwagę ile lat temu to było...)
Wiesz już, że te silniki mogą żyć tylko dzięki idealnemu smarowaniu, ci którym siadły wałki to właśnie ze względu na zbyt długie okresy pomiędzy wymianami (kiedy to olej traci właściwości) lub z chytrości = lali oleje mineralne typu 10W40 czy nawet 15W40
Chytry w tym silniku nie oszczędzi ;-)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 20 cze 2009, 23:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: salaj11 » 01 lut 2011, 18:10

colln, z jakiej chytrosci co ty pleciesz

Najbardziej chytra to była firma Audi robiąc silnik 2,5 na 200 tyś.km bo wałki przeciętnie tyle wytrzymują i pompa czyli kluczowe części w silniku, barany były chciwe i zastąpili 2,5 tdi z modelu a6 c4 który był nie do zajebania tam tym dieslem robili 500.000 km i nic nie było żadne turbiny wałki pompy itp

lali 10w40 z niewiedzy i dlatego że silniki chodziły jak traktory i olej lał się z nich jak z wiadra garstka pewnie z chytrości

Gratuluje temu co wieży w wynalazki na 50 tkm - był też kiedyś nowością LongLife ale okazał się mniej Long niż wcześniej mówili taka mała drobnostka

Sam mam teraz mobila 10W40 spełniającego normy zastanawiam się nad wymianą na pełen syntetyk ale po rozmowach z kilkoma specami chyba sobie odpuszczę

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 01 lut 2011, 23:19

salaj11 pisze:Najbardziej chytra to była firma Audi robiąc silnik 2,5 na 200 tyś.km bo wałki przeciętnie tyle wytrzymują i pompa czyli kluczowe części w silniku, barany były chciwe i zastąpili 2,5 tdi z modelu a6 c4 który był nie do zajebania tam tym dieslem robili 500.000 km i nic nie było żadne turbiny wałki pompy itp
nic dodać to mnie dostatecznie rozwaliło :D
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

kreluss
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 31 sie 2010, 18:56
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: kreluss » 03 lut 2011, 15:52

Ja po zakupie pojechałem do mechanika na wymianę oleju itp. auto jest z 98, 2.5 110kw i zalał olejem castrol 10w40. Dodam, że koleś zajmuje się tylko vw i audi. Przebieg teraz przeleciał na 230 tys. czy na kolejnej zmianie zmienić na 5w40??

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 05 lut 2011, 02:00

10W40 jest tańszy a to przecież on kupował i jego narzut na tym oleju, teraz klient zadowolony bo za wymianę nie zapłacił jakoś strasznie, a czy to problem mechanika jeśli za parę miesięcy przyjedziesz na grubszą robotę - on po tam jest ;-) a jak masz wątpliwości to przeczytaj jeszcze raz co salaj11 napisał :mrgreen:

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 198
Rejestracja: 20 cze 2009, 23:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: salaj11 » 05 lut 2011, 15:17

polecam zobaczyć tutaj http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... icle=57921



bardzo fajna stronka ze wszystkimi płynami ustrojowymi


sam mam 10W40 Mobila ale nie zmieniam bo ogólnie mechanicy nie polecają zmian z gęstszego na rzadszy


ale znowu dużo osób tak robiło i chyba nic się nie stało tak przynajmniej piszą na A6

sprawdz sobie tam http://www.a6klub.pl/index.htm

pozdro

colln, daj już spokój tej cenie :lol:


powiem wam jeszcze coś interesującego
był robiony remont silnika głowice zdjęte dwie sztuki jedna jeździła na LongLife a druga 10W40. Po kilku dniach leżenia na hali mechanik zwrócił uwagę że głowica po Longlife była suchutka natomiast na drugiej olej nie spłynął bądz nie wyparował więc wniosek jest jeden że na gęstrzym oleju układ jest praktycznie cały czas nasmarowany,

[ Dodano: 2011-02-05, 15:21 ]
a ogólnie nie ma chyba różnicy jak ma paść to i tak padnie chyba że nie będziemy jeździć

jutro biorę się za wymianę łożyska tył i oleju w skrzyni życzę sobie powodzenia

a tak wogule to mi ogrzewanie poszło w domu mam 15 stopni

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 05 lut 2011, 22:45

salaj11 pisze:Po kilku dniach leżenia na hali mechanik zwrócił uwagę że głowica po Longlife była suchutka natomiast na drugiej olej nie spłynął bądz nie wyparował więc wniosek jest jeden że na gęstrzym oleju układ jest praktycznie cały czas nasmarowany,
głowica chyba nie ma być mokra od oleju, to porównanie mechanik mógł błędnie ocenić, bardziej odpowiadają za to uszczelniacze zaworowe które mogły być w różnej kondycji w różnych silnikach,

ja tam wiem, ze tani olej to niesmaczne frytki :mrgreen:
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl