[D2 99 2.5TDI ] Jaki olej do silnika polecacie? Opinie
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
[D2 99 2.5TDI ] Jaki olej do silnika polecacie? Opinie
Witam ponownie...po zakupie auta z przebiegiem 246tyś. pojechałem do mechaniora na wymianę oleju w silniku, sprawdził w necie i producent zaleca 5W-40 Castrol ale otworzył maskę popatrzył że silnik się poci przy pokrywach zaworów o powiedział mi żeby zalać 10W-40 Castrol, zgodziłem się...natomiast od paru ludzi się dowiedziałem, że do tych silników lać koniecznie 5W-40 bo to wydłuża żywotność wałków rozrządu i innych podzespołów a na wycieki nie patrzeć tylko je zlikwidować...i tu pytanie czy przy następnej wymianie wrócić do 5W-40 czy pozostać przy 10W-40 :?:
Proszę o Wasze opinie jako użytkowników tych silników
(chodzi mi przeważnie o silnik ON 2.5TDI 110KW) ale jak ktoś ma PB i jest obeznany w temacie to też poproszę o radę...
Proszę o Wasze opinie jako użytkowników tych silników
(chodzi mi przeważnie o silnik ON 2.5TDI 110KW) ale jak ktoś ma PB i jest obeznany w temacie to też poproszę o radę...
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 09:07 przez TheDaro3333, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolego lej 5W-40 , tak jak zaleca producent , ten olej ma lepsze właściwości smarujące przy niższych temperaturach .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Ja stosuje shell.Shell
Exxon Mobil współpracuje z teamem F1 Maclaren- Mercedes, natomiast żółtą muszlę, czyli logo Shell, można zobaczyć
na bolidach Ferrari. Najnowszym osiągnięciem jest olej Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Dzięki niższej zawartości siarki, doskonale nadaje się do silników wyposażonych w katalizatory, a także do silników wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych. Jego podstawową zaletą są wydłużone okresy między przeglądami, nawet do 50 tys. km.
Tym opisem sie kieruje i nawet w mojej kochanej Bmw e32 jest olej tej marki.
Exxon Mobil współpracuje z teamem F1 Maclaren- Mercedes, natomiast żółtą muszlę, czyli logo Shell, można zobaczyć
na bolidach Ferrari. Najnowszym osiągnięciem jest olej Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Dzięki niższej zawartości siarki, doskonale nadaje się do silników wyposażonych w katalizatory, a także do silników wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych. Jego podstawową zaletą są wydłużone okresy między przeglądami, nawet do 50 tys. km.
Tym opisem sie kieruje i nawet w mojej kochanej Bmw e32 jest olej tej marki.
OW40TheDaro3333 pisze:A który jest lepszy 5W-50 czy 5W-40?
oleje zaczynające się od 5 nie zawsze są 100% syntetykami ! Olej zaczynający się od 0 musi być na 100% syntetykiem, a skoro cena zakupu oleju 5W40 jest niemal identyczna jak 0W40 to wybór jest oczywisty. (tak producent zalecał 5W40 jako minimum a weź pod uwagę ile lat temu to było...)
Wiesz już, że te silniki mogą żyć tylko dzięki idealnemu smarowaniu, ci którym siadły wałki to właśnie ze względu na zbyt długie okresy pomiędzy wymianami (kiedy to olej traci właściwości) lub z chytrości = lali oleje mineralne typu 10W40 czy nawet 15W40
Chytry w tym silniku nie oszczędzi ;-)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
colln, z jakiej chytrosci co ty pleciesz
Najbardziej chytra to była firma Audi robiąc silnik 2,5 na 200 tyś.km bo wałki przeciętnie tyle wytrzymują i pompa czyli kluczowe części w silniku, barany były chciwe i zastąpili 2,5 tdi z modelu a6 c4 który był nie do zajebania tam tym dieslem robili 500.000 km i nic nie było żadne turbiny wałki pompy itp
lali 10w40 z niewiedzy i dlatego że silniki chodziły jak traktory i olej lał się z nich jak z wiadra garstka pewnie z chytrości
Gratuluje temu co wieży w wynalazki na 50 tkm - był też kiedyś nowością LongLife ale okazał się mniej Long niż wcześniej mówili taka mała drobnostka
Sam mam teraz mobila 10W40 spełniającego normy zastanawiam się nad wymianą na pełen syntetyk ale po rozmowach z kilkoma specami chyba sobie odpuszczę
Najbardziej chytra to była firma Audi robiąc silnik 2,5 na 200 tyś.km bo wałki przeciętnie tyle wytrzymują i pompa czyli kluczowe części w silniku, barany były chciwe i zastąpili 2,5 tdi z modelu a6 c4 który był nie do zajebania tam tym dieslem robili 500.000 km i nic nie było żadne turbiny wałki pompy itp
lali 10w40 z niewiedzy i dlatego że silniki chodziły jak traktory i olej lał się z nich jak z wiadra garstka pewnie z chytrości
Gratuluje temu co wieży w wynalazki na 50 tkm - był też kiedyś nowością LongLife ale okazał się mniej Long niż wcześniej mówili taka mała drobnostka
Sam mam teraz mobila 10W40 spełniającego normy zastanawiam się nad wymianą na pełen syntetyk ale po rozmowach z kilkoma specami chyba sobie odpuszczę
nic dodać to mnie dostatecznie rozwaliłosalaj11 pisze:Najbardziej chytra to była firma Audi robiąc silnik 2,5 na 200 tyś.km bo wałki przeciętnie tyle wytrzymują i pompa czyli kluczowe części w silniku, barany były chciwe i zastąpili 2,5 tdi z modelu a6 c4 który był nie do zajebania tam tym dieslem robili 500.000 km i nic nie było żadne turbiny wałki pompy itp
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
10W40 jest tańszy a to przecież on kupował i jego narzut na tym oleju, teraz klient zadowolony bo za wymianę nie zapłacił jakoś strasznie, a czy to problem mechanika jeśli za parę miesięcy przyjedziesz na grubszą robotę - on po tam jest ;-) a jak masz wątpliwości to przeczytaj jeszcze raz co salaj11 napisał :mrgreen:
polecam zobaczyć tutaj http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... icle=57921
bardzo fajna stronka ze wszystkimi płynami ustrojowymi
sam mam 10W40 Mobila ale nie zmieniam bo ogólnie mechanicy nie polecają zmian z gęstszego na rzadszy
ale znowu dużo osób tak robiło i chyba nic się nie stało tak przynajmniej piszą na A6
sprawdz sobie tam http://www.a6klub.pl/index.htm
pozdro
colln, daj już spokój tej cenie :lol:
powiem wam jeszcze coś interesującego
był robiony remont silnika głowice zdjęte dwie sztuki jedna jeździła na LongLife a druga 10W40. Po kilku dniach leżenia na hali mechanik zwrócił uwagę że głowica po Longlife była suchutka natomiast na drugiej olej nie spłynął bądz nie wyparował więc wniosek jest jeden że na gęstrzym oleju układ jest praktycznie cały czas nasmarowany,
[ Dodano: 2011-02-05, 15:21 ]
a ogólnie nie ma chyba różnicy jak ma paść to i tak padnie chyba że nie będziemy jeździć
jutro biorę się za wymianę łożyska tył i oleju w skrzyni życzę sobie powodzenia
a tak wogule to mi ogrzewanie poszło w domu mam 15 stopni
bardzo fajna stronka ze wszystkimi płynami ustrojowymi
sam mam 10W40 Mobila ale nie zmieniam bo ogólnie mechanicy nie polecają zmian z gęstszego na rzadszy
ale znowu dużo osób tak robiło i chyba nic się nie stało tak przynajmniej piszą na A6
sprawdz sobie tam http://www.a6klub.pl/index.htm
pozdro
colln, daj już spokój tej cenie :lol:
powiem wam jeszcze coś interesującego
był robiony remont silnika głowice zdjęte dwie sztuki jedna jeździła na LongLife a druga 10W40. Po kilku dniach leżenia na hali mechanik zwrócił uwagę że głowica po Longlife była suchutka natomiast na drugiej olej nie spłynął bądz nie wyparował więc wniosek jest jeden że na gęstrzym oleju układ jest praktycznie cały czas nasmarowany,
[ Dodano: 2011-02-05, 15:21 ]
a ogólnie nie ma chyba różnicy jak ma paść to i tak padnie chyba że nie będziemy jeździć
jutro biorę się za wymianę łożyska tył i oleju w skrzyni życzę sobie powodzenia
a tak wogule to mi ogrzewanie poszło w domu mam 15 stopni
głowica chyba nie ma być mokra od oleju, to porównanie mechanik mógł błędnie ocenić, bardziej odpowiadają za to uszczelniacze zaworowe które mogły być w różnej kondycji w różnych silnikach,salaj11 pisze:Po kilku dniach leżenia na hali mechanik zwrócił uwagę że głowica po Longlife była suchutka natomiast na drugiej olej nie spłynął bądz nie wyparował więc wniosek jest jeden że na gęstrzym oleju układ jest praktycznie cały czas nasmarowany,
ja tam wiem, ze tani olej to niesmaczne frytki :mrgreen:
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2