[D2 95 4.2PB ] Zapłon ON, wentylator klimy pracuje
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
[D2 95 4.2PB ] Zapłon ON, wentylator klimy pracuje
Witam . Po naprawie rozrządu bez przerwy pracuje elektryczny wentylator . Po przekręceniu kluczyka na 1 pozycje od razu się załącza . Może ktoś kojarzy o co chodzi .?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 21:31 przez tutenhamon, łącznie zmieniany 2 razy.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
No właśnie to jest jasne i oczywiste że załącza się przy tej temperaturze,ale klima wył, silnik zimny?najgorzej że nie pokazuje błędów .Dzięki za szybką odp.
[ Dodano: 2009-07-18, 12:00 ]
Orientujesz się gdzie jest umiejscowiony ten czujnik ? wolał bym sam dotrzeć do tej usterki bo w mojej okolicy nie ma dobrego mechanika. fachowiec który naprawiał mi rozrząd ,po 7 tygodniach oddał mi prawie sprawne auto właśnie z tym chodzącym wentylatorem i rozkłada ręce. wolał bym do niego już nie oddawać auta bo narobił mi wiele innych szkód .
[ Dodano: 2009-07-18, 12:00 ]
Orientujesz się gdzie jest umiejscowiony ten czujnik ? wolał bym sam dotrzeć do tej usterki bo w mojej okolicy nie ma dobrego mechanika. fachowiec który naprawiał mi rozrząd ,po 7 tygodniach oddał mi prawie sprawne auto właśnie z tym chodzącym wentylatorem i rozkłada ręce. wolał bym do niego już nie oddawać auta bo narobił mi wiele innych szkód .
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- chargedmiki
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:15
- Lokalizacja: Gdynia
Widzisz, jak by to bylo takie proste to by bylo super... Rzecz w tym, ze wszystkie kostki pozapinane oryginalnie. Wlasciwie to problem jest gdzies na sterujacych sygnylach, poniewaz sprawdzilem ze przychodzi sygnal zalaczajacy przekaznik i dalej.... wiadomo, idzie jak rozkaz do dobrego zolnierza. ;-)
Teraz tylko pytanie skad ten rozkaz.. Czy oprocz czujnika w chlodnicy (tego 3-pinowego) jest jeszcze cos co moze odpowiadac za takie jaja? typu sterownik niezalezny od wiatraka albo sygnal z innego czujnika jest brany pod uwage? Ewentualnie moze jest blad w sygnalizowaniu pracy klimy i sterowanie mysli ze klima jest caly czas wlaczona.., wtedy gdzie tego kabla szukac?
Wlasciwie, to najlepiej jak by ktos mial schematy elektryczne to bylbym super zobowiazany. Mam fabryczny manual serwisowy Audi (AESIS) z tym ze tam z dziwnego powodu nie ma schematow elektr.
z gory dzieki za pomoc..
Teraz tylko pytanie skad ten rozkaz.. Czy oprocz czujnika w chlodnicy (tego 3-pinowego) jest jeszcze cos co moze odpowiadac za takie jaja? typu sterownik niezalezny od wiatraka albo sygnal z innego czujnika jest brany pod uwage? Ewentualnie moze jest blad w sygnalizowaniu pracy klimy i sterowanie mysli ze klima jest caly czas wlaczona.., wtedy gdzie tego kabla szukac?
Wlasciwie, to najlepiej jak by ktos mial schematy elektryczne to bylbym super zobowiazany. Mam fabryczny manual serwisowy Audi (AESIS) z tym ze tam z dziwnego powodu nie ma schematow elektr.
z gory dzieki za pomoc..
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
- chargedmiki
- Forum Audi A8
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:15
- Lokalizacja: Gdynia
Na razie musze podziekowac userowi dice.. Sciagnalem ten prog VAG ELSA i dzieki temu jestem o krok do przodu. Teraz juz wiem, ze sa tam 3 przekazniki. Jeden zalacza pierwszy bieg wentylatora, nastepny drugi bieg, a ostatni tzw. trzeci bieg czyli po prostu bieg klimatyzacji. Wypialem ten od klimatyzacji (znajduje sie na podlodze dokladnie nad nogami kierowcy) i spokoj. A jesli chodzi o zalaczanie sie wentylatora na przegrzewanie, czyli na czujnik w chlodnicy to dalej dziala. Czyli wiem, ze to sygnal zalaczonej klimy to robi. Bede szukal dalej, ale juz mam podejrzenia, ze to jedna z kostek albo nie styka albo zamokla w okolicach agregatu i lewej podluznicy.
Takze dzieki jeszcze raz kolego za podpowiedz z ta ELSA, a panie tutenhamon mysle ze mozesz miec to samo co ja... jak to znajde to dam znac i powiem gdzie szukac.
Pzdr.
[ Dodano: 2009-10-05, 14:44 ]
No w koncu znalazlem to g.... Przepraszam za zwrot ale szukalem tego przez dwa tygodnie. Na ukladzie klimatyzacji sa dwa czujniki cisnienia - wysokiego i niskiego. Ten drugi (2-pinowy) jest w podszybiu kolo zbiorniczka plynu hamulcowego. Za to ten od wysokiego cisnienia (4-pinowy) wlasnie jest m.in. odpowiedzialny za zalaczanie wentylatora. Znajduje sie on w banalnym miejscu, tylko ze byl dobrze schowany - za lewa (czyli po stronie kierowcy) kratka w zderzaku, ta wyciagalna. Odpialem kostke, troche ja osuszylem (chociaz nie wygladala na mokra), opukalem czujnik delikatnie mloteczkiem i... TA-DA. Wszystko jak nalezy . Wiec nawet nie wiem czy to byla zawilgocona kostka, czy czujnik cisnienia sie zawiesil od dlugiego stania, ale jedno z tych dwoch pomoglo. Takze kolego tutenhamon, proponuje zrobic to samo.. tym bardziej ze dosptep jest naprawde bardzo dobry i cala operacja zajela 5 minut.
Takze wielka zagadka rozwiazana... )
Takze dzieki jeszcze raz kolego za podpowiedz z ta ELSA, a panie tutenhamon mysle ze mozesz miec to samo co ja... jak to znajde to dam znac i powiem gdzie szukac.
Pzdr.
[ Dodano: 2009-10-05, 14:44 ]
No w koncu znalazlem to g.... Przepraszam za zwrot ale szukalem tego przez dwa tygodnie. Na ukladzie klimatyzacji sa dwa czujniki cisnienia - wysokiego i niskiego. Ten drugi (2-pinowy) jest w podszybiu kolo zbiorniczka plynu hamulcowego. Za to ten od wysokiego cisnienia (4-pinowy) wlasnie jest m.in. odpowiedzialny za zalaczanie wentylatora. Znajduje sie on w banalnym miejscu, tylko ze byl dobrze schowany - za lewa (czyli po stronie kierowcy) kratka w zderzaku, ta wyciagalna. Odpialem kostke, troche ja osuszylem (chociaz nie wygladala na mokra), opukalem czujnik delikatnie mloteczkiem i... TA-DA. Wszystko jak nalezy . Wiec nawet nie wiem czy to byla zawilgocona kostka, czy czujnik cisnienia sie zawiesil od dlugiego stania, ale jedno z tych dwoch pomoglo. Takze kolego tutenhamon, proponuje zrobic to samo.. tym bardziej ze dosptep jest naprawde bardzo dobry i cala operacja zajela 5 minut.
Takze wielka zagadka rozwiazana... )
Ostatnio zmieniony 16 lip 2013, 21:29 przez chargedmiki, łącznie zmieniany 1 raz.
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Nooo to gratuacje że w końcu udało ci się to znależć .oczywiście w chwili wolnej zajmę się tym . dziś właśnie splonoł budynek socjalny w Choszcznie w którym mieszkała moja córka więc nie będe miał czasu .Wpadłem tu dziś na chwile żeby zorientować się czy coś znalazłeś .Dzięki za opis usunięcia usterki ! Dam znać jak u siebie w aucie usunę tą usterkę . Pozdrawiam .
[ Dodano: 2009-10-11, 18:46 ]
No szok ,zdemontowałem kratkę puknołem w czujnik 2 razy i jest OK. w końcu cisza . dzięki serdeczne jeszcze raz .Piwko dla ciebie.
[ Dodano: 2009-10-11, 18:46 ]
No szok ,zdemontowałem kratkę puknołem w czujnik 2 razy i jest OK. w końcu cisza . dzięki serdeczne jeszcze raz .Piwko dla ciebie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 17
- Rejestracja: 07 lip 2009, 23:13
- Lokalizacja: Koszalin/Wrocław
Dzięki wielkie chłopaki. Już chciałem wymieniać wszystkie czujniki temperatury, a faktycznie - namierzyłem ten czujnik za kratką, odpaliłem zapłon (nie silnik), wiatrak się zaczął kręcić (przy wyłączonej klimie), zdjąłem kostkę z przwodami z tego czujnika, wiatrak się wyłączył. Puknąłem w niego delikatnie mloteczkiem (naprawde lekko), założyłem kostkę i wszystko wróciło do normy, a wiatrak włącza się gdy potrzebuje.
To nie my stworzyliśmy V8 - To V8 stworzylo nas.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
U mnie nie pomogło stukanie czyszczenie itp. po prostu wypiąłem i jeżdzę bez elektrycznego przyjdzie wiosna to coś pomyślę nad tymDobraRobota pisze:Dzięki wielkie chłopaki. Już chciałem wymieniać wszystkie czujniki temperatury, a faktycznie - namierzyłem ten czujnik za kratką, odpaliłem zapłon (nie silnik), wiatrak się zaczął kręcić (przy wyłączonej klimie), zdjąłem kostkę z przwodami z tego czujnika, wiatrak się wyłączył. Puknąłem w niego delikatnie mloteczkiem (naprawde lekko), założyłem kostkę i wszystko wróciło do normy, a wiatrak włącza się gdy potrzebuje.