części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Hamulce ceramiczne - wszystko za i przeciw

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 02 lut 2011, 23:51

felge mam 9" zamiast 8" rozmiar 19 i do tego niskie ET 35 wiec felgi super wypelniaja blotniki.
auto jest tez stabilniejsze.

dalem dustans 20mm i felga mocno wystaje a auto wyglada jak monster truck.
moze wystarczy 10mm ale to sie okaze przy montazu.

teram jest doslownie kilka mm miejsca miedzy zaciskiem a felga ale zaciski brembo przykrecasz bezposrednio do piasty bez jazma wiec moze da rade

czekam jak sie jeszcze troche ociepli i zakladam

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 08 lut 2011, 23:39

ze wzgledow bezpieczenstwa audi WYMAGA wylacznie felgi 20" ET46 (oczywiscie najlepiej oryginalnych).

a czy dokupiles takze nowa jednostke ABS ?
a czy dokupiles specjalne sruby za 8 tys pln ?

audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 09 lut 2011, 09:25

Heble wejda spokojnie pod fabryczne 19"
Srub tytanowych nie wymienilem.Jestes pewny ze tyle kosztuja? bo az mi sie nie chce wiezyc ze przy wymianie tarcz trzeba tyle dac za same sruby jak tarcza kosztuje chyba 12tys

pozostaje jeszcze obcja pojechac do serwisu na bezplatna akcje serwisowa ale moga sprawdzic po VINie ze fabrycznie ich nie bylo

mechanik mi mowil ze wystarczy zmienic kodowanie ABS.jest opcja ceramika

coraz mniej mi sie te heble podobaja.na rs4-bremstechnik.de jest fajny zestaw 365mm+ zacisk r8 8tloczkowy i wchodzi spokojnie pod 19"

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 09 lut 2011, 11:01

audifanatic pisze:Heble wejda spokojnie pod fabryczne 19"
kto wie lepiej ? Ty czy producent ?

przepraszam z gory za jaskrawe porownanie, ale

wiesz mozna napisac, ze na wóz konny zamiast siana mozna zaladowac samochod i tak go przewozic. inny bedzie sie upieral, ze do tego sluza profesjonalne lawety
audifanatic pisze: Srub tytanowych nie wymienilem.Jestes pewny ze tyle kosztuja? bo az mi sie nie chce wiezyc ze przy wymianie tarcz trzeba tyle dac za same sruby jak tarcza kosztuje chyba 12tys
komplet srub do 4 tarcz kosztuje 8 tys, zas cena 4 tarcz to okolo 50 tys

audifanatic pisze:
pozostaje jeszcze obcja pojechac do serwisu na bezplatna akcje serwisowa ale moga sprawdzic po VINie ze fabrycznie ich nie bylo
nie rozumiem co masz na mysli
audifanatic pisze:
mechanik mi mowil ze wystarczy zmienic kodowanie ABS.jest opcja ceramika
dla wlasnego (i innych) bezpieczenstwa zmień mechanika

audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 09 lut 2011, 16:20

Serwis audi nie jest dla mnie zadnym autorytetem w sprawach technicznych.
Wiadomo wieksza felga daje wiecej miejsca i mniejsze prawdopodobienstwo uszkodzen .

Audi mialo darmowa akcje serwisowa wymiany srub na tytanowe.Musze sie dowiedziec czy mozna dam im same tarcze do naprawy.

Jak masz wiedze odnosnie ABS to powiedz a nie pisz mi o zmianie mechanika.
Z tego co wiem ABS w A8/s8 jest identyczny.Pozostaje kwestia kalibracji pod wieksze tarcze.

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 09 lut 2011, 17:29

... odpowiadajc na Twoj post nie posilkowalem sie wiedza pochodzaca z serwisu.

JEDYNYM zrodlem wiedzy jest producent. i na niego sie powoluje.

tak na marginesie troche przesadzasz piszac, ze serwis nie jest dla Ciebie zadnym zrodlem wiedzy - prawde powiedzawszy mechanicy-domatorzy sa gorsi niz serwisy. pracownicy serwisu maja dostep do dokumentacji, zas domorsli mechanicy maja wiedze pochodzaca z nauki typu:

"jak popsuje to przynjamniej sie naucze, ze tak nie nalezy robic, co wiecej moze uda mi sie to naprawic i bede w tym zagadnieniu fachowcem"

teraz dlaczego pisze na ten temat ?
otoz dlatego, ze Twoj mechanik powiedzial Ci, ze obecny uklad abs bedzie wspolpracowal z tarczami ceramicznymi.

zakladam, ze twoj uklad abs to 517 CH z software 517 B lub pochodna tego.
potrzebujesz do silnika 4.tdi: 517 CB z software 517 K

ten uklad to okolo 7 tys pln.


akcje serwisowe dotycza wylacznie calych samochodow. nie sa prowadzone akcje serwisowe na podstawie dostarczonych czesci.

w zadnym razie producent nie bedzie kwalifikowal wymiany srub na podstawie dostarczonych tarcz (a nie calego samochodu). jesli masz stare sruby - musisz je obowiazkowo wymienic - w przeciwnym razie sporo ryzykujesz.

na Twoim miejscu jednak udalbym sie do serwisu, aby przynajmniej zweryfikowac stan tarczy, ktore kupiles. serwisanci na podstawie instrukcji sprawdza tarcze pod katem mikropekniec. jesli sa mikropekniecia - to tarcze na smietnik.

pamietaj tez o felgach 20 cali, mniejsze nie wchodza w gre.

audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 09 lut 2011, 19:48

mechanik mowil tylko o procedurze adaptacyjnej podczas jazdy.Zapytam sie o ABS.Nie wyglada to za ciekawie.Jak bedzie tak jak mowisz to raczej heble pojda na allegro.

Felgi mialy byc od rs6 ale to znowu kolejny koszt.

Co do mechanikow to masz racje.Cale szczescie ja mam goscia,ktory w ASO dlugo pracowal a teraz ma swoj warsztat i jezdzi na szkolenia.Do ASO tez robic auta,ktorych oni nie maja pojecia jak ogarnac.

Szkoda,ze do A8 nie ma awet dobrych sportowych tarcz i klockow.

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 09 lut 2011, 20:47

poczekaj nie tak szybko,

1. jednostka ABS - to pewnie znajdziesz na allegro (predzej, czy pozniej)

2. felgi 20 cali - tak czy siak warto

3. a moze sruby masz juz wymienione ? (a wiec sa dobre)

4. zweryfikuj koniecznie stan tarcz w serwisie aso

mozesz zawsze zamontowac zwykle tarcze od s8. z tego co wiem sa inne niz standardowe A8


mam nadzieje, ze te wyjasnienia sa pomocne

audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 09 lut 2011, 21:42

Mysle ze bedzie ciezko ze sterownikiem ABS.Dowiem sie czy bez wymiany ABS nie bedzie sie wlaczal bez powodu.
znalazlem sterownik z tym softem co piszesz ale pisza ze pasuje do a4 i a5
link do ABS



Sruby mam zwykle.Ciezko jest mi zrozumiec czemu komplet nowych kosztuje 8tys.

Heble od s8 maja wlasciwie wieksza tarcze 385 wiec duzej roznicy nie bedzie a i tak felgi bede musial wymienic.

Szkoda ze audi nie ma w opcji mocniejszych stalowych hebli.W phaetonie sa brembo i tarcze 2-czesciowe

Dzieki za pomoc.Coraz bardziej jestem zniechecony a tak sie zgrzalem jak dostalem zestaw :(

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 09 lut 2011, 22:11

probuje sie zrehabilitowac za zniechecenie Ciebie...


zobacz:

http://allegro.pl/pompa-abs-audi-a8-4e0 ... 92421.html
nie wiem jednak co z CP do jednostki abs...

w zamian mozesz wystawic na aukcji swoja jednostke.


tu nie chodzi o to, ze jak piszesz "ABS nie bedzie sie wlaczal bez powodu".

tu chodzi o to, ze abs moze zachowywac sie nieprzewidywalnie.

software w sterowniku jest napisany pod konkretne tarcze i silnik. lacznie jednostek abs jest chyba piec czy szesc (rozne silniki, rozne napedy). a jak niepoprawnie dziala ABS to nie oczekuj wiele od ESP oraz od systemu wspomagajacego nagle hamowanie - nie pamietam nazwy - ale chodzi tu o to, ze uklad przewiduje gwaltowne hamowanie i znacznie podwyzsza cisnienie w ukladzie.

efekt moze byc np. taki, ze abs bedzie dzialal zbyt dlugo, mimo, ze kola odzyskaly przyczepnosc.
tutaj mozemy tylko zgadywac - a w zasadzie mozna nawet dojsc do kilku wnioskow znajac zasade dzialania abs i mozliwosci poszczegolnych elementow.

w kazdym razie, zamiast poprawic skutecznosc, moze sie okazac, ze droga hamowania sie wydluzy.



teraz temat srub.

sa to sruby zrobione z czegos-tam, tak aby:
1.wytrzymywaly ekstremalnie wysokie temperatury i nie zmienialy wlasciwosci (goraca tarcza ceramiczna)
2. wytrzymywaly olbrzymie roznice temperatur i nie zmienialy wlasciwosci
3. wytrzymywaly ogromne przeciazenia (wieksza skutecznosc)


skad wiesz jakie masz sruby ? czy to oznacza, ze tarcze kupiles bez srub ?

tak czy siak warto sprawdzic ile kosztuja takie sruby w serwise. dlaczego ?
otoz moje informacje pochodza z serwisu, wtedy powiedziano mi, ze tyle kosztuje komplet tych srub.
moze zaszla pomylka ? wiesz czasami konsultanci obslugujacy klientow wyolbrzymiaja zagadnienia...
tym bardziej, ze bylo to zaraz po tym jak wprowadzono ta akcje w Polsce. jak sie robi cos pierwszy raz nie nalezy oczekiwac, ze wszystko bedzie na "tip top"

moze jednak warto blizej poznac zagadnienia dotyczace zwyklych tarcz s8. jesli tarcze wieksze to skutecznosc powinna byc lepsza. tutaj wiedze mam slaba warto sie popytac na forum kolegow z wiekszymi niz oryginalne tarcze.

jako ciekawostke napisze, ze istnieje "fabryczny kit", ktory polega na zainstalowaniu tarcz ceramicznych. niestety nie wiem co wchodzi w sklad...

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 09 lut 2011, 22:27

Myślę, że te śruby spokojnie można by było zakupić poza ASO, dużo, dużo taniej. Sprawdzić długość, rozmiar i klasę wytrzymałościową i zakupić w jakimś hurcie.
Black Cars Matters

audifanatic
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 31 sty 2011, 22:18
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: audifanatic » 09 lut 2011, 23:47

A skad masz wiedze,ze ABS trzeba wymieniac i to dokladnie na taki?

Z tego co wiem po akcji serwisowej na tarczach pisali OK a ja tego nie mam

Sprawdze cene srub.Jak koszta beda wysokie to odpuszcze temat i zaloze tarcze 365mm stalowe 2czesciowe i zacisk 8tloczkowy.Zestaw spokojnie wchodzi pod 19"

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 09 lut 2011, 23:57

... skad mam wiedze ?

kazdy serwis aso/producent (kulczyk)/etka i kilka innych programow Ci to powie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl