![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Nie jeździ na LPG, na PB też kuleje
[D2 97 4.2PB/LPG ] Nie jeździ na LPG, na PB też kuleje
Witam . Może się będę powtarzać ale nie mogłem zbytnio nic tu znaleźć na forum na ten temat . Mianowicie od wczoraj w mojej A8 zaczęło się dziać coś dziwnego podczas ruszania lub podczas jazdy gdy wcisnę trochę bardziej energicznie pedał gazu to zaczyna się pikanie od gazu i przełącza się od razu na gaz czyli jak jest większe obciążenie silnik , a jak ruszam powolutku to nic się nie dzieje , rano po rozmowie z Marty mężem (koledzy z naszego forum) i jego radach pojechałem do mechanika który zakładał tą instalację i wymieniłem 2 filtry gazu i zwiększyliśmy ciśnienie na parowniku i po podłączeni do kompa wszystko pokazuje oki. Posiadam instalację z jednym parownikiem i nic wcześniej się nie działo . Zostaje chyba jeszcze kwestia wyciągnięcia listwy z wtryskiwaczami i sprawdzenia wtryskiwaczy czy dobrą dawkę gazu daje każdy z nich .
Chyba że mieliście taki przypadek i co to może być.
GAz ma dopiero rok i niedużo kilometrów zrobione na nim.
Chyba że mieliście taki przypadek i co to może być.
GAz ma dopiero rok i niedużo kilometrów zrobione na nim.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 21:24 przez adamoas, łącznie zmieniany 3 razy.
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
jeżeli masz sprawdzone parowniki , filterki wymienione , to zostają raczej tylko wtryski .
W momencie jak depniesz na gaz , to najprawdopodobniej za mała dawka trafia do silnika ( możliwe że jakiś , lub jakieś wtryski masz zapchane ) Komputer od gazu odczytuje to jako brak gazu i przełącza na paliwo żeby silnik nie stracił mocy .
Podjedź do gazownika i niech sprawdzi te wtryski , wewntualnie niech podmieni na nowe wtryski i zobacz czy coś się zmieni .
W momencie jak depniesz na gaz , to najprawdopodobniej za mała dawka trafia do silnika ( możliwe że jakiś , lub jakieś wtryski masz zapchane ) Komputer od gazu odczytuje to jako brak gazu i przełącza na paliwo żeby silnik nie stracił mocy .
Podjedź do gazownika i niech sprawdzi te wtryski , wewntualnie niech podmieni na nowe wtryski i zobacz czy coś się zmieni .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
Jak najbardziej , uzupełnij płyn , dolej nawet wody do maxa i wtedy sprawdź .adamoas pisze:płynu mam troszkę pod minimum
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

do gazu ma i to bardzo duże znaczenie .
gaz jest skraplany dzięki wodzie , jak nie będzie miał dostatecznie dużo wody to będzie zamarzał tobie reduktor ( Parownik) no i będzie wracał na PB
gaz jest skraplany dzięki wodzie , jak nie będzie miał dostatecznie dużo wody to będzie zamarzał tobie reduktor ( Parownik) no i będzie wracał na PB
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

a tego to nie wiem , ale może się zapowietrzył reduktor i temu tak robi ??
[ Dodano: 2011-02-10, 20:57 ]
dolej wody prawie pełno i zobacz czy da to coś , jak tak to pojeździj kilka dni i sprawdź poziom płynu w zbiorniczku .
[ Dodano: 2011-02-10, 20:57 ]
dolej wody prawie pełno i zobacz czy da to coś , jak tak to pojeździj kilka dni i sprawdź poziom płynu w zbiorniczku .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
No to ciekawe , to i ja tak uczynię , oby pomogło , bo nie chce mi się jej zostawiać u gazownika
[ Dodano: 2011-02-10, 21:51 ]
hehe panowie dawno po mieście nie jeździłem tak szybko na gazie
pomogło dolanie płynu jak ręką odjął !!!
Dzięki bardzo !
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2011-02-10, 21:53 ]
Ciężko by było ze spaniem gdy bym nie poszedł i nie dolał
[ Dodano: 2011-03-12, 08:46 ]
Witam ponownie . A więc panowie te dolanie płynu to raczej nie pomogło na długo , po paru dniach zaczęło nawracać przełączanie się z gazu na benzynę , auto oddałem do gazownika , wymiana filtrów , kalibracja wtrysków - dwa lały nie trzymały i powiedział że to mogło być przyczyną tego problemu. Odebrałem auto i tydzień jeżdżenia i dalej to samo , auto znowu zaczęło głupieć i przełączać się na PB . Błędy pokazuje ponownie że za bogata mieszanka i wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Wspomnę że ponowne kłopoty zaczęły się po ostrej jeździe po lodzie na J. Śniardwy z Maciejem Oleksiewiczem ( kierowcą rajdowym ) , zaliczyłem parę piruetów.
Auto teraz przy jeździe nawet na benzynie przy prędkości 100 / 120 km/h falują obroty. Zapala bez problemu , CAT się nie zapala. Auto teraz praktycznie w ogóle nie chodzi na LPG od razu włącza się PB.
Pisałem w innym temacie o wymianie świec i chyba od tego dzisiaj zacznę , a potem chyba cewki albo sondy ?
Co wy na to ??
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-02-10, 21:51 ]
hehe panowie dawno po mieście nie jeździłem tak szybko na gazie

pomogło dolanie płynu jak ręką odjął !!!

Dzięki bardzo !
Pozdrawiam!
[ Dodano: 2011-02-10, 21:53 ]
Ciężko by było ze spaniem gdy bym nie poszedł i nie dolał

[ Dodano: 2011-03-12, 08:46 ]
Witam ponownie . A więc panowie te dolanie płynu to raczej nie pomogło na długo , po paru dniach zaczęło nawracać przełączanie się z gazu na benzynę , auto oddałem do gazownika , wymiana filtrów , kalibracja wtrysków - dwa lały nie trzymały i powiedział że to mogło być przyczyną tego problemu. Odebrałem auto i tydzień jeżdżenia i dalej to samo , auto znowu zaczęło głupieć i przełączać się na PB . Błędy pokazuje ponownie że za bogata mieszanka i wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Wspomnę że ponowne kłopoty zaczęły się po ostrej jeździe po lodzie na J. Śniardwy z Maciejem Oleksiewiczem ( kierowcą rajdowym ) , zaliczyłem parę piruetów.
Auto teraz przy jeździe nawet na benzynie przy prędkości 100 / 120 km/h falują obroty. Zapala bez problemu , CAT się nie zapala. Auto teraz praktycznie w ogóle nie chodzi na LPG od razu włącza się PB.
Pisałem w innym temacie o wymianie świec i chyba od tego dzisiaj zacznę , a potem chyba cewki albo sondy ?
Co wy na to ??
Pozdrawiam.
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
Po pierwsze na początku olej całkowicie LPG - jeżeli na PB pojawiają się jakiekolwiek problemy to LPG też nie będzie chodzić idealnie a co więcej może jeszcze pogarszać pracę silnika na PB wpowadzając swoje korekty do map.adamoas pisze:(...) Auto teraz przy jeździe nawet na benzynie przy prędkości 100 / 120 km/h falują obroty. Zapala bez problemu , CAT się nie zapala. Auto teraz praktycznie w ogóle nie chodzi na LPG od razu włącza się PB.
Pisałem w innym temacie o wymianie świec i chyba od tego dzisiaj zacznę , a potem chyba cewki albo sondy ?
Co wy na to ??
Trzeba zacząć od początku i PB doprowadzić do ładu i składu...
- świece
- cewki
- moduły
- sondy lambda
- wtryskiwacze PB
- regulator ciśnienia PB
- pompa paliwa PB
Jeśli to wszystko powyżej będzie sprawne to fura na PB powinna cykać jak zegarek...
i potem można brać się za strojenie LPG...
tak moim skromnym zdaniem ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Wczoraj po południu zrobiłem wymianę świec , silnik na pb chodzi bez problemu , jest moc i ładnie cyka
niestety z gazem był dalej problem , gazownik ma miejsce dopiero na wtorek na warsztacie, więc zadzwoniłem do firmy która też zajmuję się STAG iem i podsunęli pomysł że może brudny parownik , lub sensor map coś nie tak. Więc jak już miałem auto na warsztacie to rozebrałem parownik , nic tam ciekawego się nie działo , sucho i czysto , przedmuchałem skręciłem i zmontowałem . Dalej to samo , także czekam teraz do wtorku i zobaczymy co gazownik powie. Tym razem zostanę u niego na warsztacie żeby nie było jak ostatnio , zapłacę nie wiadomo za co .
Aha jeszcze coś :
po odkręceniu parownik znalazłem gumowy przewód w otulinie z materiału który zasysa powietrze gdy silnik pracuje , nie ma miejsca żeby go gdzieś wetknąć . co to za przewód ?
wstawiam fotki . :
![Obrazek]()
przewód wychodzi gdzieś z pod pokrywy silnika, leżał sobie tak po prostu pod parownikiem. Byłem teraz wykonać jazdę testową na benzynie , silnik równo pracuję i momentalnie auto rozpędza się bez problemu do 220 km /h. a gaz nadal nawet nie drgnie.

Aha jeszcze coś :
po odkręceniu parownik znalazłem gumowy przewód w otulinie z materiału który zasysa powietrze gdy silnik pracuje , nie ma miejsca żeby go gdzieś wetknąć . co to za przewód ?
wstawiam fotki . :
przewód wychodzi gdzieś z pod pokrywy silnika, leżał sobie tak po prostu pod parownikiem. Byłem teraz wykonać jazdę testową na benzynie , silnik równo pracuję i momentalnie auto rozpędza się bez problemu do 220 km /h. a gaz nadal nawet nie drgnie.
Audi A8 D2 4,2 PB + LPG