[D2 98 2.5TDI ] Problem z układem paliwowym
[D2 98 2.5TDI ] Problem z układem paliwowym
Witam
Problem polega na tym, że jak paliwo w zbiorniku schodzi poniżej połowy to zaczyna migać kontrolka świec żarowych, i boje się, że się zapowietrzy. Wyjmowałem pompę ze zbiornika, sprawdziłem czujnik niskiego poziomu paliwa i jest OK. Wszystko poresztą wygląda wporządku. Takie moje pytanie, czy może być zepsuta właśnie ta pompa, która znajduję się w zbiorniku i nie wyrabia podawać paliwa? bo jak jest powyżej połowy zbiornika to wszystko git.
Bardzo proszę o jakieś szybkie podpowiedzi bo jutro chcę się wziąść za szukanie przyczyny i naprawę tego ustrojstwa.
Pozdrawiam
Problem polega na tym, że jak paliwo w zbiorniku schodzi poniżej połowy to zaczyna migać kontrolka świec żarowych, i boje się, że się zapowietrzy. Wyjmowałem pompę ze zbiornika, sprawdziłem czujnik niskiego poziomu paliwa i jest OK. Wszystko poresztą wygląda wporządku. Takie moje pytanie, czy może być zepsuta właśnie ta pompa, która znajduję się w zbiorniku i nie wyrabia podawać paliwa? bo jak jest powyżej połowy zbiornika to wszystko git.
Bardzo proszę o jakieś szybkie podpowiedzi bo jutro chcę się wziąść za szukanie przyczyny i naprawę tego ustrojstwa.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 08:57 przez jacek126, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli dzieje ci się to tylko poniżej połowy zbiornika to musisz szukać przyczyny w mocowaniu kosza pompy w zbiorniku. Sama pompa raczej takich objawów by nie dawała. Na pewno dłuższa jazda z tą usterką może spowodować zatarcie pompy podczas spadania paliwa poniżej połowy zbiornika.
Dążenie do doskonałości.
Wczoraj wyjmowałem pompę i wszystko wyglądało OK. G210 działa, pompa poskładana OK, na miejsce też ładnie wskoczyła, dlatego dziwi mnie to, że nic nie pomogło posprawdzanie wszystkiego. Dlatego zastanawiam się nad pompą, bo z tego co wyczytałem jak paliwo w zbiorniku spadnie na około połowę zbiornika, to G210 pokazuję 100 omów i że powinno załączyć tą pompę w zbiorniku która napełnia kosz a dalej pobiera sobie pompa wtryskowa. Czy dobrze rozumuję? Dlatego się zastanawiam czy to nie ta pompa w zbiorniku siadła.
Pompa w zbiorniku wyrównuje poziom między komorami. Kiedyś u siebie zrobiłem test rezerwy. Wyjeździłem paliwo prawie do końca i jakież było moje zdziwienie kiedy po zalaniu 10 litrów paliwa na wskaźniku nawet nie drgnęło. Dopiero po jakimś czasie komornik znikł z Fisu. Więc wydaje mi się, że pompa wyrównuje poziomy.
Link z wymiany pompy:
http://www.a8team.pl/topics24/1108.htm? ... mpa+paliwa
Sprawdź dokładnie połączenie kosza pompy z przelewem. Najlepiej wymienić też przy okazji oring na kroćcu przelewowym.
Link z wymiany pompy:
http://www.a8team.pl/topics24/1108.htm? ... mpa+paliwa
Sprawdź dokładnie połączenie kosza pompy z przelewem. Najlepiej wymienić też przy okazji oring na kroćcu przelewowym.
Dążenie do doskonałości.
Oring na krućcu przelewowym to jest na tej długiej śrubie? Siedze jakieś 2 godz na różnych forach szukam u wujka google i kurcze większość z tego co czytam to wychodzi, że pompa? Bo dokładnie jak dziś sprawdziłem jak na czujniku G210 pokazało się 100 omów to po chwili zaczęła migać kontrolka świec, czyli zaczęło brakować paliwa w koszu, dolalem dosłownie 5 litrow paliwka i na G210 było już 430 omów i kontrolka nie miga, czyli już VP44 ma paliwo w koszu. Narazie tyle mi przychodzi do głowy żeby podmienić pompę, sprawdzałem dziś na hurtowni to koszt niewielki bo 140zł i dwie godz spokojnej pracy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
ja bym jednak stawiał na G210 bo jak sam piszesz jak dolejesz 5 litrów to jest cacy czyli pompa spokojnie daje rade ciągnąć paliwo z baku a transferowa musi też być dobra bo zapełnia kosz - taka jest moja dedukcja
zresztą kolego jak zaświeci ci się spiralka na desce to sprawdz vagiem błedy
a jestem pewien że bedzi G210
zresztą kolego jak zaświeci ci się spiralka na desce to sprawdz vagiem błedy
a jestem pewien że bedzi G210
Bo jak doleje trochę paliwa to G210 idzie do góry i pompa wtryskowa dostaje sygnał że paliwa jest wystarczająco żeby sama mogła pobierać bez pomocy pompy w zbiorniku. Chyba dobrze to rozumuje? Spadający G210 daje sygnał żeby załączyć pompe napełniającą kosz jak jest mało paliwa. Czy tak?
[ Dodano: 2011-02-10, 13:53 ]
A takie moje pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik od pompy paliwa?
[ Dodano: 2011-02-10, 21:08 ]
Znalazłem przyczyne zapowietrzania.
Otóż po wyjęciu pompy , pierwsza myśl sprawdzić jej dzialanie, zacząłem dokładnie oglądać kosz , wejście na alledrogo i tu moje największe zdenerwowanie. Jakiś super meches, który to kiedyś rozbierał i zauważył , że jest uszkodzona pompa, uciął róg kosza pompy po to żeby paliwo cały czas było w koszu, dopóki nie zejdzie poniżej kosza, czyli dopóki nie musi go uzupełaniać pompa. Poprostu trzeba być chyba tępym żeby coś takiego wymyślić. Po podłaczeniu pompe do akumulatora, pompa pracuje ale aż piszczy bo zapewne oberwane łopatki, i ani kropelki nie podaje. Na szczęście zamówiłem dziś pompę, a kosz udalo mi się zdobyć od gościa, który rozbiera angliki na części. W sobote jak dojdzie mi pompa zabieram się za naprawę i mam wielką nadzieje że wszystko będzie OK.
[ Dodano: 2011-02-10, 13:53 ]
A takie moje pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik od pompy paliwa?
[ Dodano: 2011-02-10, 21:08 ]
Znalazłem przyczyne zapowietrzania.
Otóż po wyjęciu pompy , pierwsza myśl sprawdzić jej dzialanie, zacząłem dokładnie oglądać kosz , wejście na alledrogo i tu moje największe zdenerwowanie. Jakiś super meches, który to kiedyś rozbierał i zauważył , że jest uszkodzona pompa, uciął róg kosza pompy po to żeby paliwo cały czas było w koszu, dopóki nie zejdzie poniżej kosza, czyli dopóki nie musi go uzupełaniać pompa. Poprostu trzeba być chyba tępym żeby coś takiego wymyślić. Po podłaczeniu pompe do akumulatora, pompa pracuje ale aż piszczy bo zapewne oberwane łopatki, i ani kropelki nie podaje. Na szczęście zamówiłem dziś pompę, a kosz udalo mi się zdobyć od gościa, który rozbiera angliki na części. W sobote jak dojdzie mi pompa zabieram się za naprawę i mam wielką nadzieje że wszystko będzie OK.
Noi d... Dalej nie dziła. Wymieniłem pompę na nową, kosz na sprawny i dalej to samo, a nawet gorzej bo jak paliwo zeszło na poziom że nie wlewało sie samo do kosza to zapowietrzył mi się układ paliwowy.
Mam takie super ważne pytanie. Ta nieszczęsna pompa paliwa powinna pobierać paliwo tą rurką która łączy w zbiorniku wszystkie przewody rozprowadzone po zbiorniku, a dołem pompy powinno wlewać się paliwo do kosza.
czy tak?
proszę o szybką odpowiedź bo w poniedziałek walka dalej.
Mam takie super ważne pytanie. Ta nieszczęsna pompa paliwa powinna pobierać paliwo tą rurką która łączy w zbiorniku wszystkie przewody rozprowadzone po zbiorniku, a dołem pompy powinno wlewać się paliwo do kosza.
czy tak?
proszę o szybką odpowiedź bo w poniedziałek walka dalej.
Właśnie tak. Kiedyś to sprawdzałem dla jednego z kolegów który to właśnie wymieniał pompę tylko w PB. Jest w tej pajęczynie jedna reguła (wszystkie połączenia muszą być szczelne. Pompą sterują czujniki poziomu paliwa w obu komorach. Może u ciebie jest jakiś problem elektryczny i dlatego pompa nie napełnia kosza. Myślę, że w tym kierunku powinieneś też sprawdzić.
Dążenie do doskonałości.
No to w takim razie już wiem co jest grane. jak podłączyłem pompe przed założeniem, i do górnego króćca podłączyłem węża włożonego do paliwa to nic nie pociągnęła, jak zmienilem bieguny na pompie i wsadziłem dół pompy do paliwa to odpowietrznikiem zaczęło sadzić paliwo. Czyli przy nowej pompie jest zatkany ten króciec górny. Dobrze rozumuje? Bo jak dmuchnąłem w węża podłączonego do tego krzyżaka w zbiorniku to było słychać że w różnych częściach zbiornika wydostaje się powietrze i na dole tego krzyżaka do którego schodzą się węże też leciały bąble powietrza, ale jak go wyjąłem to sa tam specjalnie jakieś otworki na to porobione.
[ Dodano: 2011-02-14, 20:15 ]
I prawdopodobnie wszystko zrobione. To działa trochę inaczej jak nam się wydawało. Po rozmowie z bardzo kompetentym gościem z serwisu dowiedziałem się co i jak. Naprawdę polecam wszystkim tak fachowego doradcę jakiego ja dziś spotkalem, u innych pierwsze słowa były: Proszę przyjechać sprawdzimy co i jak, sprawdzenie od 280 zł w góre, a dziś wielkie zaskoczenie. daro72 daj maila do ciebie to wyśle ci załacznik o działaniu pompy.
[ Dodano: 2011-02-14, 20:15 ]
I prawdopodobnie wszystko zrobione. To działa trochę inaczej jak nam się wydawało. Po rozmowie z bardzo kompetentym gościem z serwisu dowiedziałem się co i jak. Naprawdę polecam wszystkim tak fachowego doradcę jakiego ja dziś spotkalem, u innych pierwsze słowa były: Proszę przyjechać sprawdzimy co i jak, sprawdzenie od 280 zł w góre, a dziś wielkie zaskoczenie. daro72 daj maila do ciebie to wyśle ci załacznik o działaniu pompy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław