![]() |
![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI ] Pneumatyczne zawieszenie kontra podnośnik
[D3 02 4.2MPI ] Pneumatyczne zawieszenie kontra podnośnik
Z założenia sam sobie wymieniam koła i w moim Audi też miałem taki zamiar.
Problem zaczął się gdy chciałem wjechać żabką pod auto z przodu :mrgreen:
Jest tak nisko, że nie dałem rady wjechac podnośnikiem. Podniosłem auto na LIFT co trochę ułatwiło sprawę, ale po podniesieniu ciągle dopompowywało powietrze do poduszek. Lekko mnie to zdziwiło i zastanawiam się czy jest jakiś patent na podnoszenie auta? Czy może to zaszkodzić zawieszeniu?
Ogólnie skończyło się na tym, że musiałem podkładać coś pod koła żeby wyciągnąć "żabkę" - ogólnie parodia :mrgreen:
Problem zaczął się gdy chciałem wjechać żabką pod auto z przodu :mrgreen:
Jest tak nisko, że nie dałem rady wjechac podnośnikiem. Podniosłem auto na LIFT co trochę ułatwiło sprawę, ale po podniesieniu ciągle dopompowywało powietrze do poduszek. Lekko mnie to zdziwiło i zastanawiam się czy jest jakiś patent na podnoszenie auta? Czy może to zaszkodzić zawieszeniu?
Ogólnie skończyło się na tym, że musiałem podkładać coś pod koła żeby wyciągnąć "żabkę" - ogólnie parodia :mrgreen:
no coz,
dobrze ze nie uszkodziles zawieszenia pneumatycznego.
przed podniesieniem samochodu na podnosniku (lub jack-iem) musisz koniecznie wprowadzic samochod we wlasciwy tryb (nie mylic tego z trybem "LIFT")
procedura jest taka:
1. wciskasz CAR
2. wciskasz SETUP
3. wybierasz "Jacking mode" i zaznaczasz "On"
4. czekasz az samochod (kompresor) przystosuje sie do nowych ustawien (okolo 30 sek)
po wymianie kola
1. wciskasz CAR
2. wciskasz SETUP
3. wybierasz "Jacking mode" i zaznaczasz "Off"
4. czekasz az samochod (kompresor) przywroci normalne ustawienia (okolo 30 sek)
mam nadzieje, ze pomoglem.
dobrze ze nie uszkodziles zawieszenia pneumatycznego.
przed podniesieniem samochodu na podnosniku (lub jack-iem) musisz koniecznie wprowadzic samochod we wlasciwy tryb (nie mylic tego z trybem "LIFT")
procedura jest taka:
1. wciskasz CAR
2. wciskasz SETUP
3. wybierasz "Jacking mode" i zaznaczasz "On"
4. czekasz az samochod (kompresor) przystosuje sie do nowych ustawien (okolo 30 sek)
po wymianie kola
1. wciskasz CAR
2. wciskasz SETUP
3. wybierasz "Jacking mode" i zaznaczasz "Off"
4. czekasz az samochod (kompresor) przywroci normalne ustawienia (okolo 30 sek)
mam nadzieje, ze pomoglem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
No tu jest różnie, jeśli zbyt długo było było wyłączone, to może opaść. Są takie specjalne bloki serwisowe do blokowania zawieszenia. Ja mam taki drobny patent, że kiedy robię coś przy zawieszeniu albo pod autem, to podnoszę je na maksa i dopiero przełączam na tryb podnośnika. Jest wyżej i nie opadnie tak szybko, jeśli miałoby dłużej postać.unknowuser pisze:Czy do wyłączenia trybu podnośnika i ewentualnie zmiany nastawy zawieszenia wystarczy sam zapłon, czy silnik musi być uruchomiony?
Mam auto rozgrzebana na podnośniku i nie wiem czy można go zepchnąć bez uruchamiania w oczekiwaniu na części.
Bądź dobry jak chleb.
Witam,
Odświeżę temat apropos wymiany koła:
Jadąc do wulkanizatora na wymianę opon, ten używa poduszki do podniesienia jednego koła z jednej strony auta. De facto podnosi sie np. lewy przód wysoko w góre i nieco tył (ale tylne koło zostaje na ziemi - przynajmniej w moim poprzednim aucie).
Pytanie: czy do takiego podnoszenia zawieszenie również trzeba przestawiać w tryb serwisowy - podnośnikowy? Ktoś z Was próbował i wie jak to działa?
Dziękuje
Odświeżę temat apropos wymiany koła:
Jadąc do wulkanizatora na wymianę opon, ten używa poduszki do podniesienia jednego koła z jednej strony auta. De facto podnosi sie np. lewy przód wysoko w góre i nieco tył (ale tylne koło zostaje na ziemi - przynajmniej w moim poprzednim aucie).
Pytanie: czy do takiego podnoszenia zawieszenie również trzeba przestawiać w tryb serwisowy - podnośnikowy? Ktoś z Was próbował i wie jak to działa?
Dziękuje

- ManiekJames
- Super Klubowicz
- Posty: 340
- Rejestracja: 04 maja 2014, 20:59
- Lokalizacja: Kalisz
I tak chyba najbezpieczniej. Pneumatyczne zawieszenie to jednak rzadkość i nie każdy warsztat się z tym spotkał, więc lepiej dmuchać na zimne.chlebi pisze:J to ostatnio pojechałem na przegląd do autoryzowanej stacji przy serwisie Skody, musiałem pokazać jak odpalić auto, znaleźć nr vin itd bo Pan nie umiał, to odrazu zblokowałem zawiechę za wczasu
Bądź dobry jak chleb.
Nie wyłączy się sam ((sprawny). Aku możesz wyjąć i nic nie powinno się wyłączyć.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG