1. klucz rozmiar 27
2. klucz rozmiar 18
3. dodatkowy lewarek
4. młotek około 1 kilogramowy
5. cęgi do zaciśnięcia opasek
1. Luzujemy śrubę centralną półosi (klucz 27) oraz dolnych wahaczy (klucz 18).
2. Luzujemy śruby koła, podnosimy auto, ściągamy koło.
3. Skręcamy koła jak najbardziej w prawo lub w lewo. W zależności od strony którą robimy.
4. Odkręcamy całkowicie wahacz dolny tylni i rozpinamy go ( do tego potrzebny jest właśnie młotek 1 kg. Podstawiamy pod piastę dodatkowy lewarek najlepiej hydrauliczny i uderzamy młotkiem umiarkowanie w gniazdo w której znajduje się sworzeń tegoż wahacza aż wyskoczy on z gniazda.
5. Wyjmujemy lewarek z pod piasty koła i wykręcamy śrubę centralną półosi.
6. Wycofujemy przegub z gniazda. Zdejmujemy stare opaski na osłonie przegubu i zsuwamy stary przegub z półosi.
7. Bierzemy nowy przegub wkręcamy w niego kilka obrotów śrubę centrującą i wciskamy cały smar dołączony do przegubu.
8. Zakładamy na półoś osłonę przegubu wraz z opaską zaciskową. Następnie nabijamy przegub na półośkę uderzając delikatnie młotkiem w śrubę centrują, która zastępuję nam zaślepkę otworu przed wyciśnięciem smaru z przegubu. Następnie zakładamy szerszą opaskę zaciskową na osłonę i zaciskamy obie opaski cęgami (co jest uzależnione od zastosowanych opasek osłony).
9. Wykręcamy z przegubu śrubę centrującą i wkładamy półoś z przegubem w gniazdo. Przykręcamy śrubę centrującą.
Podpinamy wahacz i dokręcamy oba wahacze. Jeśli sworzeń wahacza nam się obraca. Możemy posłużyć się lewarkiem podstawiając go pod wahacz i wciskając go dobrze w gniazdo. Wtedy spokojnie dokręcamy śrubę.
10. Zakładamy koło i opuszczamy samochód. Wtedy na dobre dokręcamy śrubę centrującą. Dokręcamy koło i cieszymy się sprawnym autem.
11. Przynosimy stołek. Wyciągamy z lodówki zimnego browara i opijamy całą robotę.
Piwo może też nam podać kobieta.
Cała wymiana zajmuje około 30 do 45 minut. Więcej czasu może zająć wypicie tego browara. Zależy ile go mamy w lodówce.
Pozdrawiam i życzę pomyślnej naprawy.