[D3 ALL ] instalacja haka holowniczego
[D3 ALL ] instalacja haka holowniczego
Przerabiał ktoś ten temat?
Hak kupiłem używany, jest już zamontowany na aucie.
Pozostało tylko podpiąć instalację i tu pojawia się problem.
Instalacja która była na haku jest 7 albo 9 pinowa (dokładnie nie pamiętam.), na końcu przewodu kostka montażowa która wchodzi do oryginalnego modułu Westfalia, moduł oczywiście posiadam.
W module są dwa wejścia na kostki, jedno jest oczywiste wchodzi z kabla od belki. Nie znalazłem w bagażniku żadnej kostki która pasowała by do drugiego wejścia w module.
Co z tym zrobić.??
Może ktoś z dolnośląskiego mógł by się tym zająć??
Hak kupiłem używany, jest już zamontowany na aucie.
Pozostało tylko podpiąć instalację i tu pojawia się problem.
Instalacja która była na haku jest 7 albo 9 pinowa (dokładnie nie pamiętam.), na końcu przewodu kostka montażowa która wchodzi do oryginalnego modułu Westfalia, moduł oczywiście posiadam.
W module są dwa wejścia na kostki, jedno jest oczywiste wchodzi z kabla od belki. Nie znalazłem w bagażniku żadnej kostki która pasowała by do drugiego wejścia w module.
Co z tym zrobić.??
Może ktoś z dolnośląskiego mógł by się tym zająć??
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 00:18 przez ravrav, łącznie zmieniany 1 raz.
montowalem u siebie hak... niestety w naszych 8 wszystko oparte jest na swiatlowodzie a co za tym idzie nic nie zrobisz uzywajac "kabla i tasmy izolacyjnej"...;)Wiec najwazniejsze abys upewnil sie czy ten caly zestaw ktory posiadasz napewno byl wyciagniety z D3 ... jezeli nie to potrzebne Ci beda najdrozsze czesci tego zestawu czyli interfejsy, ktore pozwola polaczyc Ci hak elektrycznie z calym systemem swiatlowodowym w a8 ... ja za caly zestaw z montazem po znajomosci zaplacilem ok 7kpln - ori westfalia...do tego adaptacja itd... jezeli nie masz o tym pojecia to nawet sie za to nie zabieraj... polowa ludzi którzy montuja takie rzeczy wymiekala jak widziala magistrale CAN - nawet nie maja najprostszego waga...
a czy w momencie podpięcia wtyczki z przyczepy zmienia się automatycznie opcja zawieszenia pneumatycznego na funkcję holowania oraz czy odłącza ci APS z tyłu? Bo wydaje mi się że tak powinno byćravrav pisze:Działa bez problemowo.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Automatycznie to raczej nie sądzę...wolek pisze:a czy w momencie podpięcia wtyczki z przyczepy zmienia się automatycznie opcja zawieszenia pneumatycznego na funkcję holowania oraz czy odłącza ci APS z tyłu? Bo wydaje mi się że tak powinno byćravrav pisze:Działa bez problemowo.
przy fabrycznym haku w MMI jest pozycja związana z hakiem holowniczym ale jeżeli jest to hak dokładany to nie wiem jak tą funkcję uruchomić.
O ile dobrze pamiętam to zaznaczenie w MMI holowania przyczepy ma wpływ nie tylko na czujniki cofania ale też przede wszystkim na działanie systemu ESP.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Saberek
- Forum Audi A8
- Posty: 185
- Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
- Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada
Jezeli wszystko poskladales do kupy i dziala poprawnie to super.
Mogl bys podac dokladnie co potrzeba zeby zamontowac hak.
Interesuja mnie numery sterownika, czy trzeba ciac zderzak jezeli montuje sie hak orginalny od D3 ale do auta w ktorym on nie wystepowal i moze ma ktos taki zestaw do sprzedania lub ma na takie cos namiary???
Jestem na etapie poszukiwan bo przydalo by sie to ustrojstwo czasami
Znalazlem cos takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=21 ... e849d8f130
Czy to jest wszystko co potrzebuje czy nie.
Z tego co piszecie jest 2 sterowniki , pierwszy to sterownik haka a drugi to sterownik auta do ktorego wpina sie kable/wtyczke z tego pierwszego do ktorego przychodza kable/wtyczka prosto od tego gniazda widocznego no haku.
Tak to jest czy cos zle zrozumialem ???
Mogl bys podac dokladnie co potrzeba zeby zamontowac hak.
Interesuja mnie numery sterownika, czy trzeba ciac zderzak jezeli montuje sie hak orginalny od D3 ale do auta w ktorym on nie wystepowal i moze ma ktos taki zestaw do sprzedania lub ma na takie cos namiary???
Jestem na etapie poszukiwan bo przydalo by sie to ustrojstwo czasami
Znalazlem cos takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=21 ... e849d8f130
Czy to jest wszystko co potrzebuje czy nie.
Z tego co piszecie jest 2 sterowniki , pierwszy to sterownik haka a drugi to sterownik auta do ktorego wpina sie kable/wtyczke z tego pierwszego do ktorego przychodza kable/wtyczka prosto od tego gniazda widocznego no haku.
Tak to jest czy cos zle zrozumialem ???
Kolego Saberek.
Pewnie już zamontowałeś, ale jeśli jeszcze nie to spróbuję pomóc i napisac jak zrobiłem to u siebie.
Kupiłem hak oryginalny z westfalia ( nie kupuj bez zaczepu kuli, bo bardzo trudno znaleźć go osobno ). Ja zakupiłem komplet ze sterownikiem.
Okazało się jednak że sterownik to polowa sukcesu, ponieważ potrzebna jest jeszcze wiązka oryginalna z westfali która kosztowała wiecej niź zapłaciłem za kompletny hak:)
Dlatego ja kupiłem zwykłą standardową instalację z allegro, kosztowała około 200 zł.
Montaż bardzo prosty. Wszystko działało bez zastrzeżeń, tylko po podpięciu przyczepu system nie wykrywał jej automatycznie trzeba było to zrobić samemu z panelu MMI.
Nie wiem czy wszystkie A8 miały taką mozliwość.
Jeśli chodzi o zderzak to trzeba wyciąć otwór na kule, jest on jednak pod spodem zderzaka i praktycznie go nie widać.
Myślę że choć trochę pomogłem.
ps. pewnie i tak wiekszość z was i by zamontowała oryginalną ( drogą instalację ) ja jednak poszedłem na łatwiznę, ponieważ haka używałem bardzo sporadycznie i nie chciałem inwestować więcej kasy.
dzisiaj mam kolejne A8 wymieniłem na wiekszy motor 4.2 TDI i mam oryginalny hak, została mi ze wcześniejszego audi kula zaczep, także gdyby ktoś poszukiwał mogę odsprzedać.
Pewnie już zamontowałeś, ale jeśli jeszcze nie to spróbuję pomóc i napisac jak zrobiłem to u siebie.
Kupiłem hak oryginalny z westfalia ( nie kupuj bez zaczepu kuli, bo bardzo trudno znaleźć go osobno ). Ja zakupiłem komplet ze sterownikiem.
Okazało się jednak że sterownik to polowa sukcesu, ponieważ potrzebna jest jeszcze wiązka oryginalna z westfali która kosztowała wiecej niź zapłaciłem za kompletny hak:)
Dlatego ja kupiłem zwykłą standardową instalację z allegro, kosztowała około 200 zł.
Montaż bardzo prosty. Wszystko działało bez zastrzeżeń, tylko po podpięciu przyczepu system nie wykrywał jej automatycznie trzeba było to zrobić samemu z panelu MMI.
Nie wiem czy wszystkie A8 miały taką mozliwość.
Jeśli chodzi o zderzak to trzeba wyciąć otwór na kule, jest on jednak pod spodem zderzaka i praktycznie go nie widać.
Myślę że choć trochę pomogłem.
ps. pewnie i tak wiekszość z was i by zamontowała oryginalną ( drogą instalację ) ja jednak poszedłem na łatwiznę, ponieważ haka używałem bardzo sporadycznie i nie chciałem inwestować więcej kasy.
dzisiaj mam kolejne A8 wymieniłem na wiekszy motor 4.2 TDI i mam oryginalny hak, została mi ze wcześniejszego audi kula zaczep, także gdyby ktoś poszukiwał mogę odsprzedać.
Na allegro masz parę ofert ta chyba wygląda najciekawiej 1450zł kompletny + montaż jakieś 300/400 zł
http://allegro.pl/hak-holowniczy-westfa ... 57377.htmlHak A8 D3
http://allegro.pl/hak-holowniczy-westfa ... 57377.htmlHak A8 D3
Re: instalacja haka holowniczego
Odgrzeję pytanie bo stoję przed faktem domontowania haka w D3ravrav pisze:W module są dwa wejścia na kostki, jedno jest oczywiste wchodzi z kabla od belki. Nie znalazłem w bagażniku żadnej kostki która pasowała by do drugiego wejścia w module.
Co z tym zrobić.??
Hak będzie Westfalia wypinany z kluczykiem (jest tam też ta wiązka przy haku), zamówiłem już używany ale nie mam jeszcze modułu - z jakim numerem powinienem szukać (auto z 2004r) i jak kolega wcześniej pytał gdzie to wpiąć (tą drugą część pinów)
PS. Ewentualnie jak ktoś ma do odsprzedania to proszę dać znać
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2