[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju
Witam !!
Zdecydowałem sie dziś na wymianę oleju w skrzyni. Pojechałem do Wrocławia do firmy SYLTOM. Po około 2 godzinach olej wymieniony. Na początku wydawało mi sie ze jest wszystko OK, ale gdy dojeżdżałem do domu zauważyłem ze czasem skrzynia szarpie przy zmianie biegu, gdzie nigdy tego nie było przed zmiana oleju.
Co może być tego przyczyna ?? Czy może to byc nieprawidłowy stan oleju ??
Zdecydowałem sie dziś na wymianę oleju w skrzyni. Pojechałem do Wrocławia do firmy SYLTOM. Po około 2 godzinach olej wymieniony. Na początku wydawało mi sie ze jest wszystko OK, ale gdy dojeżdżałem do domu zauważyłem ze czasem skrzynia szarpie przy zmianie biegu, gdzie nigdy tego nie było przed zmiana oleju.
Co może być tego przyczyna ?? Czy może to byc nieprawidłowy stan oleju ??
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 22:56 przez Blokersik, łącznie zmieniany 2 razy.
Olej wymieniany dynamicznie , policzyli mnie za 8 litrów oleju ATF coś takiego http://www.midparts.com.pl/pl/p/Olej_MV ... yczny/2303 , jedyne co mnie martwi to właśnie nie podłączali kompa
to cos zle ci dynamicznie wymienili bo oleju wchodzi wiecej komp musi byc do zalania odpowiedniego stanu oleju i poza tym nie jestem pewien czy odpowiedni olej ci wlali z tego co ja wiem to tylko oryginal jakis tam shell chyba i ravenol musi byc olej do tipa 6HP taki jak ten
http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=11
http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=11
W cale nie , do skrzyni w D2 wchodzi 7,5 litra oleju .badyl pisze:to cos zle ci dynamicznie wymienili bo oleju wchodzi wiecej
A D3 to nie wiem .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Dokładnie i to będzie dobry argument , bo jeśli przez ich wymianę skrzynia padnie to już lipa , będą starać się umyć od tego ręce , bo mniemam że w D3 skrzynia nie zamknie się na 7Kzł za remont tak jak w D2 tylko trochę więcej , przypuszczam że za remont skrzyni w D3 to kupił byś już jakieś D2and808 pisze:warto zaopatrzyc sie w procedure wymiany oleju w Twojej skrzyni przygotowana przez producenta i z tym pojsc.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
powiedz im ze w serwisie sie dowiedziales ze zly olej ci zalali i zamalo i powiedz im jak sie poziom sprawdza i najlepiej narazie samochodem nie jezdzijBlokersik pisze:No to ładnie , jak na zakład szczycący się tym, ze jako nieliczni w kraju robią dynamiczna wymianę i istnieją ponad 20 lat na rynku, liczyłem ze oddaje auto w dobre rece itd A tu wychodzi ze niezbyt fachowo mnie potratowali. Tylko co teraz proponujecie ?? co teraz zrobic ??
instrukcja ELSA płyn AFT skrzynia biegów
Blokersik
ponizej dwie instrukcje:
Sprawdzanie poziomy płynu ATF:
http://img402.imageshack.us/img402/6475/45911239.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/4839/30195908.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/4351/34908864.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/8334/19747495.jpg
http://img861.imageshack.us/img861/7429/92950240.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/5372/31979552.jpg
Spuszczanie lub napełnianie płynu ATF po naprawie:
http://img228.imageshack.us/img228/1338/20040981.jpg
http://img860.imageshack.us/img860/366/91789308.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/2176/29551215.jpg
prawde powiedzawszy, to nawet nie wiem czy to dotyczy dynamicznej, czy statycznej wymiany. ale moze warto sie zaznajomic z tym przed merytoryczna rozmowa z wlasicicelem tego warsztatu.
ponizej dwie instrukcje:
Sprawdzanie poziomy płynu ATF:
http://img402.imageshack.us/img402/6475/45911239.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/4839/30195908.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/4351/34908864.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/8334/19747495.jpg
http://img861.imageshack.us/img861/7429/92950240.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/5372/31979552.jpg
Spuszczanie lub napełnianie płynu ATF po naprawie:
http://img228.imageshack.us/img228/1338/20040981.jpg
http://img860.imageshack.us/img860/366/91789308.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/2176/29551215.jpg
prawde powiedzawszy, to nawet nie wiem czy to dotyczy dynamicznej, czy statycznej wymiany. ale moze warto sie zaznajomic z tym przed merytoryczna rozmowa z wlasicicelem tego warsztatu.
Dzieki wielkie wam za wszystko, dzisiaj niestety nie było mnie cały dzień w domu i dopiero teraz odczytuje wasze wiadomości. Niestety wydaje mi sie ze skrzynia właśnie padła.
Dzisiaj się zachowywała juz całkiem dziwnie, jakoś strasznie falowały obroty, az wkoncu wpadła w tryb awaryjny Zgasiłem odpaliłem samochód, wszystko niby wróciło do normy. Pierwsze co telefon do pseudo warsztatu. Rozmawiałem z szefowa, przedstawiłem sprawę jasno. Kazala przyjechać na zdiagnozowanie skrzyni. Po pracy kierunek Wroclaw. Na warsztacie niestety nie zastałem szefowej. Pracownicy, Ci co dwa dni temu wymieniali mi olej, zaczęli coś tam sprawdzać. Wedlug nich jest idealny stan oleju i wszystko powinno byc OK. Zapytałem twierdząco czy czasem tego stanu nie trzeba sprawdzać w odpowiedniej temperaturze i przy pomocy komputera. Usłyszałem ze oni wiedza co robią, ze nie z takimi autami mieli do czynienia i gwarantują ze stan oleju jest w porządku.
Jedyne co zrobili to podpięli taki jakby komputer wielkości tel komórkowego w celu poszukiwania błędów.
Wyskoczyło coś takiego : 17119 p0735 5 bieg błędny stosunek
Czy ktos wie o co chodzi ??
Dodam jeszcze ze teraz jak juz wracałem do domu to przez moment takie odczucie jakby całkowicie spadły obroty przy puszczeniu pedału gazu i taki odgłos jak bym skrzynia szorowała po ziemi.
Masakra jestem załamany , jak by ktoś mial jakieś wskazania co to może byc to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
Dzisiaj się zachowywała juz całkiem dziwnie, jakoś strasznie falowały obroty, az wkoncu wpadła w tryb awaryjny Zgasiłem odpaliłem samochód, wszystko niby wróciło do normy. Pierwsze co telefon do pseudo warsztatu. Rozmawiałem z szefowa, przedstawiłem sprawę jasno. Kazala przyjechać na zdiagnozowanie skrzyni. Po pracy kierunek Wroclaw. Na warsztacie niestety nie zastałem szefowej. Pracownicy, Ci co dwa dni temu wymieniali mi olej, zaczęli coś tam sprawdzać. Wedlug nich jest idealny stan oleju i wszystko powinno byc OK. Zapytałem twierdząco czy czasem tego stanu nie trzeba sprawdzać w odpowiedniej temperaturze i przy pomocy komputera. Usłyszałem ze oni wiedza co robią, ze nie z takimi autami mieli do czynienia i gwarantują ze stan oleju jest w porządku.
Jedyne co zrobili to podpięli taki jakby komputer wielkości tel komórkowego w celu poszukiwania błędów.
Wyskoczyło coś takiego : 17119 p0735 5 bieg błędny stosunek
Czy ktos wie o co chodzi ??
Dodam jeszcze ze teraz jak juz wracałem do domu to przez moment takie odczucie jakby całkowicie spadły obroty przy puszczeniu pedału gazu i taki odgłos jak bym skrzynia szorowała po ziemi.
Masakra jestem załamany , jak by ktoś mial jakieś wskazania co to może byc to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
masz na 100% wlany zły olej umów się z szefową i niech ci skrzynie naprawiają przecież skrzynia się zepsuła po ich wymianie nie właściwego oleju możesz spróbować wymienić na właściwy olej jest prawdopodobne że wszystko wróci do normy i tak jak pisałem nie jezdzij na tym oleju bo możesz popsuć ją do końca
poczytaj ten wątek:
http://www.a8team.pl/topics14/1775.htm
poczytaj ten wątek:
http://www.a8team.pl/topics14/1775.htm
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 09:14 przez badyl, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do tego warsztatu to umywają ręce od wszystkiego , według nich jest wszystko wporzadku z ich strony i poprostu nadszedł czas już na ta skrzynie.
Co do tego błędu który wyskakuje to znalazłem cos takiego http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki2.pdf
A co do skrzyni, to juz sam nie wiem co mam robic. Kolejna wymiana oleju, kolejne koszty, tylko czy potrzebne ?? czy odrazu nie dac skrzyni do regeneracji??
Ktos może polecić mi dobry zakład gdzieś na dolnymslasku ??
Co do tego błędu który wyskakuje to znalazłem cos takiego http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki2.pdf
A co do skrzyni, to juz sam nie wiem co mam robic. Kolejna wymiana oleju, kolejne koszty, tylko czy potrzebne ?? czy odrazu nie dac skrzyni do regeneracji??
Ktos może polecić mi dobry zakład gdzieś na dolnymslasku ??