części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju

Awatar użytkownika
Blokersik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 12 gru 2010, 23:34
Lokalizacja: Legnica

[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju

Post autor: Blokersik » 22 mar 2011, 18:56

Witam !!

Zdecydowałem sie dziś na wymianę oleju w skrzyni. Pojechałem do Wrocławia do firmy SYLTOM. Po około 2 godzinach olej wymieniony. Na początku wydawało mi sie ze jest wszystko OK, ale gdy dojeżdżałem do domu zauważyłem ze czasem skrzynia szarpie przy zmianie biegu, gdzie nigdy tego nie było przed zmiana oleju.

Co może być tego przyczyna ?? Czy może to byc nieprawidłowy stan oleju ??
Ostatnio zmieniony 23 mar 2011, 22:56 przez Blokersik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 23 mar 2011, 19:08

jak wymieniales statycznie czy dynamicznie ? olej sprawdzany poziom po podlaczeniu kompa ? bo 30-50 stopni musi miec temperatura oleju i dopiero mierzy sie poziom i najwazniejsze jaki olej zalales do tipa?

Awatar użytkownika
Blokersik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 12 gru 2010, 23:34
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Blokersik » 23 mar 2011, 20:44

Olej wymieniany dynamicznie , policzyli mnie za 8 litrów oleju ATF coś takiego http://www.midparts.com.pl/pl/p/Olej_MV ... yczny/2303 , jedyne co mnie martwi to właśnie nie podłączali kompa

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 23 mar 2011, 20:49

to cos zle ci dynamicznie wymienili bo oleju wchodzi wiecej komp musi byc do zalania odpowiedniego stanu oleju i poza tym nie jestem pewien czy odpowiedni olej ci wlali z tego co ja wiem to tylko oryginal jakis tam shell chyba i ravenol musi byc olej do tipa 6HP taki jak ten
http://www.ravenol.pl/product.php?id_product=11

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 23 mar 2011, 20:51

badyl pisze:to cos zle ci dynamicznie wymienili bo oleju wchodzi wiecej
W cale nie , do skrzyni w D2 wchodzi 7,5 litra oleju .
A D3 to nie wiem .

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 23 mar 2011, 21:00

mdamian pisze:
badyl pisze:to cos zle ci dynamicznie wymienili bo oleju wchodzi wiecej
W cale nie , do skrzyni w D2 wchodzi 7,5 litra oleju .
A D3 to nie wiem .
do D3 wedlug ETKA wchodzi 10,4 litra i wg etka olej ma byc 055 005 a2 055 005 a6 takze zly ci wlali olej wg mojej ETKI

Awatar użytkownika
Blokersik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 12 gru 2010, 23:34
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Blokersik » 23 mar 2011, 21:31

No to ładnie , jak na zakład szczycący się tym, ze jako nieliczni w kraju robią dynamiczna wymianę i istnieją ponad 20 lat na rynku, liczyłem ze oddaje auto w dobre rece itd A tu wychodzi ze niezbyt fachowo mnie potratowali. Tylko co teraz proponujecie ?? co teraz zrobic ??

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 23 mar 2011, 21:42

mozesz tylko reklamowac usluge u szefa zmiany/wlasciciela. oczywscie trzeba do nich przyjsc z faktami w reku. ale lepiej nie uzywac argumentow typu "na forum powiedzieli mi, ze ...". warto zaopatrzyc sie w procedure wymiany oleju w Twojej skrzyni przygotowana przez producenta i z tym pojsc.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 23 mar 2011, 21:58

and808 pisze:warto zaopatrzyc sie w procedure wymiany oleju w Twojej skrzyni przygotowana przez producenta i z tym pojsc.
Dokładnie i to będzie dobry argument , bo jeśli przez ich wymianę skrzynia padnie to już lipa , będą starać się umyć od tego ręce , bo mniemam że w D3 skrzynia nie zamknie się na 7Kzł za remont tak jak w D2 tylko trochę więcej , przypuszczam że za remont skrzyni w D3 to kupił byś już jakieś D2

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 23 mar 2011, 22:26

Blokersik pisze:No to ładnie , jak na zakład szczycący się tym, ze jako nieliczni w kraju robią dynamiczna wymianę i istnieją ponad 20 lat na rynku, liczyłem ze oddaje auto w dobre rece itd A tu wychodzi ze niezbyt fachowo mnie potratowali. Tylko co teraz proponujecie ?? co teraz zrobic ??
powiedz im ze w serwisie sie dowiedziales ze zly olej ci zalali i zamalo i powiedz im jak sie poziom sprawdza i najlepiej narazie samochodem nie jezdzij

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

instrukcja ELSA płyn AFT skrzynia biegów

Post autor: and808 » 23 mar 2011, 23:00

Blokersik

ponizej dwie instrukcje:

Sprawdzanie poziomy płynu ATF:

http://img402.imageshack.us/img402/6475/45911239.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/4839/30195908.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/4351/34908864.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/8334/19747495.jpg
http://img861.imageshack.us/img861/7429/92950240.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/5372/31979552.jpg



Spuszczanie lub napełnianie płynu ATF po naprawie:

http://img228.imageshack.us/img228/1338/20040981.jpg
http://img860.imageshack.us/img860/366/91789308.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/2176/29551215.jpg



prawde powiedzawszy, to nawet nie wiem czy to dotyczy dynamicznej, czy statycznej wymiany. ale moze warto sie zaznajomic z tym przed merytoryczna rozmowa z wlasicicelem tego warsztatu.

Awatar użytkownika
Blokersik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 12 gru 2010, 23:34
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Blokersik » 25 mar 2011, 01:15

Dzieki wielkie wam za wszystko, dzisiaj niestety nie było mnie cały dzień w domu i dopiero teraz odczytuje wasze wiadomości. Niestety wydaje mi sie ze skrzynia właśnie padła.

Dzisiaj się zachowywała juz całkiem dziwnie, jakoś strasznie falowały obroty, az wkoncu wpadła w tryb awaryjny :( Zgasiłem odpaliłem samochód, wszystko niby wróciło do normy. Pierwsze co telefon do pseudo warsztatu. Rozmawiałem z szefowa, przedstawiłem sprawę jasno. Kazala przyjechać na zdiagnozowanie skrzyni. Po pracy kierunek Wroclaw. Na warsztacie niestety nie zastałem szefowej. Pracownicy, Ci co dwa dni temu wymieniali mi olej, zaczęli coś tam sprawdzać. Wedlug nich jest idealny stan oleju i wszystko powinno byc OK. Zapytałem twierdząco czy czasem tego stanu nie trzeba sprawdzać w odpowiedniej temperaturze i przy pomocy komputera. Usłyszałem ze oni wiedza co robią, ze nie z takimi autami mieli do czynienia i gwarantują ze stan oleju jest w porządku.

Jedyne co zrobili to podpięli taki jakby komputer wielkości tel komórkowego w celu poszukiwania błędów.

Wyskoczyło coś takiego : 17119 p0735 5 bieg błędny stosunek

Czy ktos wie o co chodzi ??

Dodam jeszcze ze teraz jak juz wracałem do domu to przez moment takie odczucie jakby całkowicie spadły obroty przy puszczeniu pedału gazu i taki odgłos jak bym skrzynia szorowała po ziemi.

Masakra jestem załamany , jak by ktoś mial jakieś wskazania co to może byc to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 25 mar 2011, 09:09

masz na 100% wlany zły olej umów się z szefową i niech ci skrzynie naprawiają przecież skrzynia się zepsuła po ich wymianie nie właściwego oleju możesz spróbować wymienić na właściwy olej jest prawdopodobne że wszystko wróci do normy i tak jak pisałem nie jezdzij na tym oleju bo możesz popsuć ją do końca


poczytaj ten wątek:
http://www.a8team.pl/topics14/1775.htm
Ostatnio zmieniony 25 mar 2011, 09:14 przez badyl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
and808
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 554
Rejestracja: 06 sty 2010, 22:51
Lokalizacja: PL

Post autor: and808 » 25 mar 2011, 09:12

jedno moge powiedziec, jesli skrzynia wydaje takie odglosy (jakby szorowala po ziemi) to ja na pewno nie jezdzlibym tym samochodem do czasu naprawy.

Awatar użytkownika
Blokersik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 64
Rejestracja: 12 gru 2010, 23:34
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Blokersik » 25 mar 2011, 10:27

Co do tego warsztatu to umywają ręce od wszystkiego , według nich jest wszystko wporzadku z ich strony i poprostu nadszedł czas już na ta skrzynie.

Co do tego błędu który wyskakuje to znalazłem cos takiego http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic/usterki2.pdf

A co do skrzyni, to juz sam nie wiem co mam robic. Kolejna wymiana oleju, kolejne koszty, tylko czy potrzebne ?? czy odrazu nie dac skrzyni do regeneracji??

Ktos może polecić mi dobry zakład gdzieś na dolnymslasku ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl