[D2 97 4.2PB ] Szyberdach
dzidzia, dobierz sie do wtyczek i silniczka pod szyberdachem, odepnij kostki od silniczka i od gałki sterownika, przekręć sterownik na pozycje otwarty, powpinaj wszystkie kostki, załącz zapłon, i zamknij go przekręcając na zamknięty, temat sam opracowałem na przykładzie mojego auta, kiedy spadło napięcie na aku i sterownik od szybra zgłupiał, na 100% pomoże ;-)
Na AKP piszą jeszcze, że dobrze jest w takich przypadkach ręcznie przekręcić cały mechanizm szyberdachu. Odpinasz wtyczki, zdejmujesz czerwoną zawleczkę, zakładasz dołączony imbus i w dwie strony po razie przejechać. Na koniec przełącznik zostawiasz w pozycji albo zamknięty albo otwarty/uchylony, i tak jak kolega wyżej, podpinasz i wszystko powinno działać jak należy.
:-( jestem załamany, odpinanie wtyczek nie pomaga, kręcenie gałą też, powyciągałem bezpieczniki, ściągałem klemy na zmianę raz + raz - i nic jak otwarty tak otwarty, wogle nie reaguje jest tylko cykniecie na silniczku, próbowałem nawet na krótko zasilanie bezpośrednio pod silniczek i nic, po prostu chce go bardziej otwierać .
A jak to z tym imbusem bo ja nie mam żadnego imbusa pod lampką gdzie go wtyknąć? czerwonej zaślepki tez nie ma na silniczku jest tylko przezroczysta ale nie ma za bardzo możliwości jak jej wyjąc.
Szyber mam z solarem a na silniczku jest wybite webasto.
Ide spac rano bede dalej kombinował
A jak to z tym imbusem bo ja nie mam żadnego imbusa pod lampką gdzie go wtyknąć? czerwonej zaślepki tez nie ma na silniczku jest tylko przezroczysta ale nie ma za bardzo możliwości jak jej wyjąc.
Szyber mam z solarem a na silniczku jest wybite webasto.
Ide spac rano bede dalej kombinował
dzidzia
dzialam na slepo. ponizej instrukcja dotyczaca podstawowych napraw szyberdachu. niestety posiadam tylko wersje angielska. pewnie nie pomoze, ale na pewno nie zaszkodzi.
http://img14.imageshack.us/img14/436/31128871.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/3178/41836718.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/448/79881499.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/8127/89311163.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/615/42054432.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/2902/98217248.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/9350/50733060.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/2238/80121434.jpg
dzialam na slepo. ponizej instrukcja dotyczaca podstawowych napraw szyberdachu. niestety posiadam tylko wersje angielska. pewnie nie pomoze, ale na pewno nie zaszkodzi.
http://img14.imageshack.us/img14/436/31128871.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/3178/41836718.jpg
http://img824.imageshack.us/img824/448/79881499.jpg
http://img121.imageshack.us/img121/8127/89311163.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/615/42054432.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/2902/98217248.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/9350/50733060.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/2238/80121434.jpg
mam dokładnie taki silniczek jak w tej aukcji, gdzie jest awaryjne zamykanie?
http://allegro.pl/silnik-silniczek-szyb ... 80030.html
AND według twoich opisów po podłączeniu zasilania silniczek powinien sie wyzerować a mój jakoś nie chce tego zrobić :-(
Rano go zdemontuje, i będę kombinował dalej, muszę go jakoś zamknąć, na razie przewaliłem całą sieć i wielka kupa.
[ Dodano: 2011-03-25, 08:31 ]
ssuper jeszcze od rana leje deszcz, nawet nigdzie podjechać nie moge, musze sam walczyć, wszystko przeciwko mnie :evil:
http://allegro.pl/silnik-silniczek-szyb ... 80030.html
AND według twoich opisów po podłączeniu zasilania silniczek powinien sie wyzerować a mój jakoś nie chce tego zrobić :-(
Rano go zdemontuje, i będę kombinował dalej, muszę go jakoś zamknąć, na razie przewaliłem całą sieć i wielka kupa.
[ Dodano: 2011-03-25, 08:31 ]
ssuper jeszcze od rana leje deszcz, nawet nigdzie podjechać nie moge, musze sam walczyć, wszystko przeciwko mnie :evil:
dzidzia,
znowu na slepo, ale moze metoda prob i bledow.
moj kolega mial taki problem:
jego klapa bagaznika w d3 nie chciala sie zamykac. co sie okazalo? otoz silniczek, ktory "napedza" zamykanie klapy zostal uszkodzony. w jaki sposob ?
ten silniczek ma w sobie kilka plastikowych kolek zebatych. kilka zabkow tych kolek zebatych bylo wylamanych. efekt: silniczek dzialal, jednak kolka zebate nie mogly "zaskoczyc".
jesli czujesz sie na silach, to sprobuj rozebrac taki silniczek. tam musi byc jakas przekladnia i moze wlasnie ona jest uszkodzona.
znowu na slepo, ale moze metoda prob i bledow.
moj kolega mial taki problem:
jego klapa bagaznika w d3 nie chciala sie zamykac. co sie okazalo? otoz silniczek, ktory "napedza" zamykanie klapy zostal uszkodzony. w jaki sposob ?
ten silniczek ma w sobie kilka plastikowych kolek zebatych. kilka zabkow tych kolek zebatych bylo wylamanych. efekt: silniczek dzialal, jednak kolka zebate nie mogly "zaskoczyc".
jesli czujesz sie na silach, to sprobuj rozebrac taki silniczek. tam musi byc jakas przekladnia i moze wlasnie ona jest uszkodzona.
DLA POTOMNYCH:
Jeśli wasz szyber się otworzy sam z niewiadomych przyczyn, i nie będzie chciał sie zamknąć bo sterownik będzie myślał ze jest zamknięty, a przy próbach kręcenia pokrętłem w jaką kolwiek stronę będzie tylko cykał lub próbował się jeszcze bardziej otworzyć to macie problem 8-)
Mój nie reagował ani na wyjęcie wtyczek, ani bezpieczników, ani rozłączenia akumulatora na całą noc. Do tego w mojej wersji nie ma imbusa ani dziurki do awaryjnego zamykania.
Wiec do rzeczy: zdejmujemy osłonkę lampek odkręcamy 2 wkręty i ściągamy cały panel lampek ciągnąc od strony szyby, następnie ukazuje sie silniczek szyberdachu, mocowany jest na 3 śruby typu torx czy gwiazdka jak kto woli, odkręcamy je i mamy silniczek w ręku, zasuwamy pokrywę szyberdachu ręcznie, jak w starych mercedesach :roll:. Przekręcamy stacyjkę na zapłon i korbką kręcimy w lewo i prawo az silniczek sie ustawi w położenie 0 czyli zamknięty. Jeśli szyber mamy zasunięty i korbkę ustawioną na 0 składamy wszystko do kupy i sprawdzamy czy jest git. Roboty jest na 10 minut i potrzebny jest tylko śrubokręt krzyżak i gwiazdka. Ja przy okazji przesmarowałem sobie zębatki do których jest dojście po zdjęciu silniczka( straszny syf się tam zbiera-teraz chodzi jakby ciszej)
To tyle, normalnie w takich sytuacjach tęsknie za poczciwym golfem w którym były 2 kable na krzyż, prawie cała noc nie przespana, bo szyber miał widzimisię sam się otworzyć.
Jeśli wasz szyber się otworzy sam z niewiadomych przyczyn, i nie będzie chciał sie zamknąć bo sterownik będzie myślał ze jest zamknięty, a przy próbach kręcenia pokrętłem w jaką kolwiek stronę będzie tylko cykał lub próbował się jeszcze bardziej otworzyć to macie problem 8-)
Mój nie reagował ani na wyjęcie wtyczek, ani bezpieczników, ani rozłączenia akumulatora na całą noc. Do tego w mojej wersji nie ma imbusa ani dziurki do awaryjnego zamykania.
Wiec do rzeczy: zdejmujemy osłonkę lampek odkręcamy 2 wkręty i ściągamy cały panel lampek ciągnąc od strony szyby, następnie ukazuje sie silniczek szyberdachu, mocowany jest na 3 śruby typu torx czy gwiazdka jak kto woli, odkręcamy je i mamy silniczek w ręku, zasuwamy pokrywę szyberdachu ręcznie, jak w starych mercedesach :roll:. Przekręcamy stacyjkę na zapłon i korbką kręcimy w lewo i prawo az silniczek sie ustawi w położenie 0 czyli zamknięty. Jeśli szyber mamy zasunięty i korbkę ustawioną na 0 składamy wszystko do kupy i sprawdzamy czy jest git. Roboty jest na 10 minut i potrzebny jest tylko śrubokręt krzyżak i gwiazdka. Ja przy okazji przesmarowałem sobie zębatki do których jest dojście po zdjęciu silniczka( straszny syf się tam zbiera-teraz chodzi jakby ciszej)
To tyle, normalnie w takich sytuacjach tęsknie za poczciwym golfem w którym były 2 kable na krzyż, prawie cała noc nie przespana, bo szyber miał widzimisię sam się otworzyć.
no cóż :oops: niby jestem mechanikiem :shock: takie papiery bynajmniej dostałem po skończeniu szkoły, czasem żałuje ze dalej nie poszedłem w tym kierunku wtedy bym nie potrzebował całej nocy i połowy dnia na takie coś jak zblokowany szyber. Jakieś pierdoły przy aucie robię zawsze sam, oleje świece filtry hamulce, ale rozrządu to bym już nie tknął bo skutkowało by to wymianą silnika 8-). Egzamin z mechaniki zdawałem na Fiacie 125p, wiec musicie wybaczyć bo to inna epoka. Niektórzy z forum mogą nawet nie wiedzieć co to Fiat 125p :mrgreen:
Przesadzasz... ja mechanikiem z wyuczonego zawodu nie jestem ale uczestniczyłem na żywo przy wymianie rozrządu w mojej eSie i mogę powiedzieć że gdbym miał wolny garaż, wszystkie potrzebne klucze i 2 dni wolnego to ogarnąłbym ten rozrząd nawet bez blokad... dałbyś radę ;-)dzidzia pisze:no cóż :oops: niby jestem mechanikiem :shock:
(...) Jakieś pierdoły przy aucie robię zawsze sam, oleje świece filtry hamulce, ale rozrządu to bym już nie tknął bo skutkowało by to wymianą silnika 8-)
Gratuluję szybra... good work
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Witam
wystapił u mnie taki sam problem szyberdach otworzył sie ale zamknal tylko do połowy, pewnie moja wina za szybko przekreciłem pokretło sterownika, ale ok
dzieki dzidzi wiedziałem co mam zrobić, acz kolwiek jest to w moim modelu bardziej uproszczone sciagamy tylko panel z lampkami wewnetrznymi w aucie delikatnie z wyczuciem i pod tym panelem znajduje sie silniczek szyberdachu , po srodku plastiku jest sruba na imbus 4-5 mm zamykamy recznie i po wszystkim, szyberdach działa jak należy pokretło i zamyka i otwiera oraz uchyla.
pozdrawiam i życzę powodzenia w naprawach
wystapił u mnie taki sam problem szyberdach otworzył sie ale zamknal tylko do połowy, pewnie moja wina za szybko przekreciłem pokretło sterownika, ale ok
dzieki dzidzi wiedziałem co mam zrobić, acz kolwiek jest to w moim modelu bardziej uproszczone sciagamy tylko panel z lampkami wewnetrznymi w aucie delikatnie z wyczuciem i pod tym panelem znajduje sie silniczek szyberdachu , po srodku plastiku jest sruba na imbus 4-5 mm zamykamy recznie i po wszystkim, szyberdach działa jak należy pokretło i zamyka i otwiera oraz uchyla.
pozdrawiam i życzę powodzenia w naprawach