części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala po pracy na gazie

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

[D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala po pracy na gazie

Post autor: Danio » 21 mar 2011, 22:01

Swego czasu miałem problem z odpalaniem auta po dłuższym postoju, okazało się że reduktor przepuszczał gaz wężykiem podciśnienia do kolektora ssącego (opisywałem kiedyś wybuch kolektora) Oddałem do reklamacji reduktor i listwy, czas reklamacji 62 dni i dalej du.a, teraz jak silnik zgaszę na gazie to nie odpala na benzynie, muszę kręcić z 10 sek.
Zrobiłem myk który wykorzystywałem już wczesniej przed reklamacją (bo oczywiście gazownik twierdził że to wina paliwa, pompy, cewek i jeszcze innych i nie mogłem mu udowodnić że to wina instalacji) przy pracy silnika na gazie zakręcam zawór w butli i czekam aż silnik wypali sobie resztki gazu z reduktora i węży aż sam zgaśnie, ponowne odpalenie na benzynie odbywa się bezproblemowo, reduktor przejechał się do włoch i z powrotem, niby po regeneracji i po jakichś modernizacjach (nie wiem jakich, może zapchali coś w środku modeliną) no i tak jest problem. Gazownik chce mi już na własny koszt założyć jakiegoś czeskiego "magic"-a a ja poprostu już mam dość tego gazu.
reduktor Gurtner, listwy Matrix, program Zenit ogólnie instalacja polecona od AutoGazCentrum

Bardzo proszę żeby przynajmniej kilku z was krótko opisało jakie macie podzespoły (głownie reduktor) i jak to się spisuje, jakieś szarpanie?, moc?, inne objawy? bo muszę w końcu coś zmienić :/ :evil:
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 09:07 przez Danio, łącznie zmieniany 1 raz.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
nynek16
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 30 gru 2010, 23:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: nynek16 » 23 mar 2011, 00:19

bardzo dziwne skąd gaz w kolektorze :?:
słuchaj jak dobrze ci gaz założył to masz dwa zawory zamykające obwód gazu tak.. jeden przy butli drugi powinieneś mieć pod maską jeżeli przełączasz go na bene lub wyłączasz zapłon to zawory obydwa powinny zamnkąć obwód więc nie ma możliwości żeby coś ci tam przepuszczało chyba że gazownik ci zle instalacje zamontował..
to takie zawory jedem przy butli drugi pod maską przed filtrem i reduktorem Obrazek
sprawdz bo może masz same cewki pozakładane zakęć butle odkręć cewke i zobacz czy masz zawór który zamyka ci dopływ gazu do instalacji tam o ile sie myle pos cewką też trzeba go odkęcić te zawory muszą być bo inaczej obwód jest ciągle otwarty i dostajesz mieszanke gazu z paliwem i stąd mogą być takie problemy... po za tym bardzo niebezpieczny manewr ze strony gazownika..
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 23 mar 2011, 07:34

Wiem że są dwa zawory, i u mnie też są ale co z tego jak przy gaszeniu silnika zamyka się zawór który jest przed reduktorem a to właśnie z reduktora gaz dostaje się do kolektora. Gasisz silnik, zamykają się zawory i listwy wtryskujące więc zostaje ci gaz w reduktorze i wężach między nim a listwami, i to właśnie te resztki gazu dostawały się przez podciśnienie. Ten problem miałem kiedyś, prawdopodobnie w reduktorze nie trzymała membrana, po reklamacji mam problem taki: teraz jak silnik zgaszę na gazie to nie odpala na benzynie, muszę kręcić z 10 sek. i nie wiem czy jest możliwe żeby cisnienie gazu cofało paliwo do zbiornika? bo jak pokręce i nacisnę pedał gazu to jakoś zapali.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Wrocek66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 gru 2010, 22:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wrocek66 » 23 mar 2011, 19:07

Czy po wyłączeniu zapłonu OD RAZU gaśnie przełącznik od LPG ? czy po jakimś czasie ?

wrowojtek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 31 sie 2010, 21:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrowojtek » 23 mar 2011, 21:42

Witam
zajedz domnie na warsztat to sprawdzimy gazem się zajmuje na codzień
Gazowa 3 wrocek
BYŁE..
Audi 80 B2 1.8
Audi 100 C3 2.2 Turbo
Audi 100 C4 2.6
Audi A6 C5 1.8

Wrocek66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 gru 2010, 22:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wrocek66 » 23 mar 2011, 22:37

Moje pytanie było skierowane do Danio . Jak jest u niego . Bo u mnie OK . A jak chcesz się spotkać po podjedź do mnie na Grabiszyńską do Almy :mrgreen: . Też codziennie zajmuję się LPG .

Darek1972
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 16 sty 2011, 19:48
Lokalizacja: Krakow PL. - Hagen DE.

Post autor: Darek1972 » 24 mar 2011, 21:12

A8 AKG 5HP24

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 25 mar 2011, 06:59

Wrocek66 pisze:Czy po wyłączeniu zapłonu OD RAZU gaśnie przełącznik od LPG ? czy po jakimś czasie ?
Gaśnie prawie że z zapłonem, ułamek sekundy póżniej

[ Dodano: 2011-03-25, 07:25 ]
Darek1972 pisze:Moze tu cos znajdziesz. http://www.a8team.pl/topics12/3467,15.htm
Dzięki "Darek 1972" za tego linka, nie czytałem go wcześniej
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Wrocek66
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 11 gru 2010, 22:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wrocek66 » 25 mar 2011, 18:39

Czyli elektrykę podłączyli dobrze . Ewidentnie zalewa go gazem po wyłączeniu zapłonu . Może listwy puszczają ? Nie wiem jak w Zenicie , ale w Stagu jest czujnik ciśnienia pomiędzy reduktorem a listwą i jeśli listwy puszczają to po przełączeniu z LPG na Pb ( na wolnych obrotach ) ciśnienie zaczyna spadać i na czujniku ( w programie ) to widać i wiadomo gdzie szukać. W zenicie też powinno tak być . Niech gazownik sprawdzi . Jeśli ciśnienie nie będzie spadało ( listwy szczelne ) , to po przełączeniu na LPG , zciągnij przewód podciśnieniowy z reduktora i sprawdź czy daje gaz z tego króćca ( możesz na "węch" lub testerem szczelności elektronicznym lub piankowym lub załóż dłuższy przewód na reduktor i do słoika z wodą - jak będą bąbelki to puszcza gaz i reduktor do wymiany ) . reduktory Magic mają wadę - lubia puszczać gaz do układu wodnego - było wiele przypadków . Najbezpieczniej ( jeśli się zmieszczą ) założyć 2 reduktory np. AC150 lub Zavoli S .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl