części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 2.8PB/LPG ] Audi A8 D2 Sprężyny od 4.2 do 2.8 prze

Awatar użytkownika
koszatnik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 31 sie 2009, 00:46
Lokalizacja: Bournemouth

[D2 00 2.8PB/LPG ] Audi A8 D2 Sprężyny od 4.2 do 2.8 prze

Post autor: koszatnik » 25 mar 2011, 17:14

Mam pytanie donosnie zawieszenia audi A8. Czy sprężyny przednie od A8 4.2 będą pasowały do A8 2.8. wiem że będą troche twardsze ale czy sprężyny są takie same i czy będą pasować.
Z góry dzięki za pomoc!

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 10:07 przez koszatnik, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 25 mar 2011, 18:28

Będą pasować . Rozmiar jest taki sam tylko tak jak piszesz mają inną charakterystykę . Jak będziesz kupował te od 4.2 to zobacz kolory kropek na sprężynach - http://www.a8team.pl/topics15/91.htm .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 26 mar 2011, 05:43

Będą pasować,śmiało ;-)

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 26 mar 2011, 10:52

koszatnik obawiam się że na tych sprężynach od 4.2 ta 2.8 może wyglądać z przodu jak terenówka.Dużo lżejszy silnik i nie siądzie tyle co przy V8.

Awatar użytkownika
koszatnik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 31 sie 2009, 00:46
Lokalizacja: Bournemouth

Re: Sprężyny od 4.2 do 2.8 przednie

Post autor: koszatnik » 26 mar 2011, 11:28

koszatnik pisze:Mam pytanie odnosnie zawieszenia audi A8. Czy sprężyny przednie od A8 4.2 będą pasowały do A8 2.8. wiem że będą troche twardsze ale czy sprężyny są takie same i czy będą pasować.
Z góry dzięki za pomoc!

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie zregulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty


[ Dodano: 2011-03-26, 11:40 ]
123mielony pisze:koszatnik obawiam się że na tych sprężynach od 4.2 ta 2.8 może wyglądać z przodu jak terenówka.Dużo lżejszy silnik i nie siądzie tyle co przy V8.
Zobaczymy jak zaloze. we Wtorek zakladam i dam informacje na temat jak wyglada. Tylne mam juz wymienione , na orginalne.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 27 mar 2011, 12:53

jak możesz powiedz jaki powód wymiany tych sprężyn?

Awatar użytkownika
koszatnik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 31 sie 2009, 00:46
Lokalizacja: Bournemouth

Post autor: koszatnik » 28 mar 2011, 09:14

sebos17 pisze:jak możesz powiedz jaki powód wymiany tych sprężyn?
Nie przeszedł przeglądu, bo miałem pęknięte obie sprężyny z przodu. Co prawda z tym by było można jeździć bo to pęknięcie tylko na końcówkach. Dwa tygodnie wcześniej wymieniałem na tyle, tam to była pęknięta perfidnie i trzeba było wymienić. Zamawiałem w serwisie i były w ciągu dwuch dni, tylko koszt za jedną tylną to 127 Funtów. Przednie też chcieałem zamówić w serwisie ale nie mieli na magazynie. Powiedzieli że trzeba czekać siedem dni pracujących bo by szły z niemiec. Dlamnie to troche za długo bo przez 10 dni muszę usunąć usterki żeby nie płacić jeszcze raz za przegląd i koszt też nie mały. Bo za jedną przednią sprężynę to 132 funtów. Na Ebayu znalazłem za 55 funtów ale do 4.2 i za dwa dni są. Oczywiście nowe. Zaryzykowałem i kupiłem, zobaczymy jak założe i jak to będzie wyglądało. Zakładam w środę, to napisze co z tego wyszło. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 28 mar 2011, 09:58

Kolego koszatnik, skoro tu zaglądasz to może popraw tytuł tego tematu tak jak Cię Moderator prosił...
w tytule brakuje [taga] - nie wpisujemy ich z ręki bo pełną ich rozwijaną listę masz zaraz obok tytułu [D2 FL ALL] albo [D2 00] albo [D2 00 2.8PB].

Pozdrawiam, FOSS



[center]Dziękuję ;-) [/center]
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 12:39 przez FOSS, łącznie zmieniany 3 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
koszatnik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 31 sie 2009, 00:46
Lokalizacja: Bournemouth

Post autor: koszatnik » 02 kwie 2011, 09:45

Już wymienione sprężynki, troche zabawy było, ale jakoś poszło. Przejdę do konkretów a mianowicie jak wygląda 2.8 na sprężynach od 4.2 z przodu. Dobrze najważniejsze że jest równo, bo to mnie najbardziej martwiło. Troszeczke może wyżej przy nad kolu, ale to mnie nie martwi. Ważne że komfort jest dobry i stoi równo. A teraz apropo gazu z tyłu, chodzi mi o butle w pagażniku. Nigdy nie miałem problemu żeby butla obniżyła tył samochodu. Tak jak na starych sprężynach jak i na nowych. Ja mam orginalne sprężyny z tyłu takie jakie powinny być i zalewam pod korek i stoi równo. Powiem wam gdzie jest ten problem W AUDI A8 NIE WKŁADA SIĘ BUTLI W KOŁO tylko w głąb bagażnika na wysokości sprężyn tak jak ja mam. A to dlatego bo audi A8 jest długim samochodem a butla w kole sapasowym działa jak dźwignia i dlatego są takie problemy że przy zatankowaniu siedzi. A druga zaleta jest taka że u mnie nie widać butli jak otwieram bagażnik, zapasówka siedzi na swojm miejscu. Część dywanika można wykożystać do osłony butli i naprawdę fajnie to wygląda. Gdy już ktoś ma butle w kole to rozwiązanie jest jedne. Wstawić sprężyny z tyłu z oznaczeniem trzy zielone jedna biała. są to twardsze od pozostałych sprężyn ale dostępre tylko w serwisie ale gwarancji nie ma. Napewno będzie lepiej. Starych sprężyn nie polecam, dlatego że nie znamy ich pochodzenia i nie wiadomo jak długo były eksplatowane. Będzie to wywalenie kasy w błoto. I tak to wygląda ze sprężynami. Jak będę miał troche czasu ,to zrobię zdjęcia autka jak stoi i butli jak jest zamątowana i zamaskowana. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 02 kwie 2011, 12:32

koszatnik pisze:(...) Powiem wam gdzie jest ten problem W AUDI A8 NIE WKŁADA SIĘ BUTLI W KOŁO tylko w głąb bagażnika na wysokości sprężyn tak jak ja mam. A to dlatego bo audi A8 jest długim samochodem a butla w kole sapasowym działa jak dźwignia i dlatego są takie problemy że przy zatankowaniu siedzi...
Niestety kolego koszatnik ale nie zgadzam się z Twoją teorią - ja w obu swoich A8/S8 miałem butlę w kole zapasowym i żaden nie wyglądał jak motorówka (foto poniżej).
koszatnik pisze:(...) A druga zaleta jest taka że u mnie nie widać butli jak otwieram bagażnik, zapasówka siedzi na swojm miejscu. Część dywanika można wykożystać do osłony butli i naprawdę fajnie to wygląda.
Czy wygląda to fajnie to już kwestia gustu - ja swoje A8 kupiłem już z gazem (niestety) i butla była właśnie z tyłu za kanapą...
już na etapie zakładania CB zobaczyłem jak bardzo ta butla utrudnia normalne funkcjonowanie... walczyłem długo aby przeciągnąć do przodu kabel od CB i to bez wtyczki!!! i już wtedy mialem dosyć.

Później było jeszcze gorzej... ja mam rodzinę kompletną czyli 2+2 i zapakowanie się z małymi dziećmi (wózek x1 + wszystkie klamoty) chociażby na weekend na działkę już rodziło drobne problemy a najgorzej było jak zebrało nam się na urlop - masakra.

Kiedy kupiłem S8 i doszedłem do wniosku że A8 i tak u nas zostaje to przy okazji montażu LPG do eSy zmieniłem też zbiornik gazu w A8... i to było jak błogosławieństwo bo niedługo później pojechaliśmy na ferie zimowe w góry i bagażnik bardzo się przydał - zapakowałem całą rodzinkę, wszystkie klamoty oraz 2x sanki (mniejsze z siedziskiem dla malucha i większe 2-osobowe z kierownicą) i nie miałem ze sobą żadnego bagażnika dachowego...
dodatkowo na miejscu jeździliśmy oczywiście na nartach i znowuż brak butli w bagażniku był wręcz błogosławiłem... z nartami nie miałem żadnego problemu bo korzystałem z dziury w kanapie tylnej (butla/walec całkowicie to uniemożliwia).
koszatnik pisze:(...) Gdy już ktoś ma butle w kole to rozwiązanie jest jedne.
Jest także drugie - nie ruszać bo to całkiem dobre rozwiązanie ;-)
koszatnik pisze:(...) Wstawić sprężyny z tyłu z oznaczeniem trzy zielone jedna biała. są to twardsze od pozostałych sprężyn ale dostępre tylko w serwisie ale gwarancji nie ma. Napewno będzie lepiej.
To rozumiem dla konkretnie Twojego auta... bo dla innych może się to nie sprawdzić.
Co do zakupu w serwisie i gwarancji to teoretycznie gwarancja na zakupione części jest zawsze ale... część zamontowana niezgodnie z jej przeznaczeniem (np. do innego auta) jest oczywiście naruszeniem warunków gwarancji i jak znam procedury ASO to jeśli będą mogli nie uznać gwarancji to na pewno jej nie uznają.
koszatnik pisze:(...) Starych sprężyn nie polecam, dlatego że nie znamy ich pochodzenia i nie wiadomo jak długo były eksplatowane. Będzie to wywalenie kasy w błoto.
Popieram w całej rozciągłości - używki to nie jest dobry pomysł.
koszatnik pisze:(...) Jak będę miał troche czasu ,to zrobię zdjęcia autka jak stoi i butli jak jest zamątowana i zamaskowana.
Butla w bagażniku wygląda tak:
Obrazek

a tak wygląda bagażnik bez butli:
Obrazek

:idea: Jak widać można przyjąć tezę że butla/walec zabiera 1/3 bagażnika i dodatkowo umniejsza jego funkcjonalność chociażby przez kompletny brak możliwości używania dziury do przewozu długich przedmiotów (m.in. nart).


Tak wygląda auto z butlą/walcem w bagażniku:
Obrazek

a tak wygląda auto z butlą w kole zapasowym:
Obrazek
Obrazek

:idea: Jak widać zero efektu "motorówki" więc teoria z dźwignią w przypadku moich aut jest nie trafiona a dodam tylko że zawieszenie obu aut jest seryjne czyli w A8 1BM i w S8 1BD (sprężyny takie jak wymyśliła fabryka) :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl