części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 ] Popękana odma

mmd317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:15
Lokalizacja: Kartuzy

[S8 D2 98 ] Popękana odma

Post autor: mmd317 » 29 mar 2010, 18:36

Witam moj problem polega na popekanej rurze od odmy. Czy ktos z was ma namiary na taka rure
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2013, 21:24 przez mmd317, łącznie zmieniany 1 raz.

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 29 mar 2010, 19:06

nowa odma kosztuje ok 200 zł. w serwisie, a ja zrobiłem to tak : kupiłem przewód o średnicy 16 mm ( króciec od odmy ma 18mm ) sprężynę gazową by się przewód nie załamał , rozbiłem końcówkę przewodu młotkiem aż sie zrobiła na tyle elastyczna by móc założyć ją na króciec pomiędzy głowicami , a wszystko po to żeby nie zakładać opaski tam na dole bo po prostu się nie da , latam z tą odmą prawie rok i jest b.dobrze :lol:
toom_ek

mmd317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:15
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: mmd317 » 29 mar 2010, 19:25

zrobile narazie tak jak mowisz, ale i tak chcialem wiedziec ile to moze kosztowac, w przyszlosci chcial bym zmienic na orginal moze cos na allegro. dzieku za porade

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 29 mar 2010, 21:46

toom_ek pisze:(...) , a wszystko po to żeby nie zakładać opaski tam na dole bo po prostu się nie da , latam z tą odmą prawie rok i jest b.dobrze :lol:
Nie wiem kolego czy w wersjach pre-FL konstrukcja jest tak bardzo odmienna ale ja w obu swoich autach osobiście wymieniałem odmy i jakoś żadnego problemu z dolną opaską nie miałem ;-)

Obie odmy kupowałem w ASO bo poza ASO znalezienie tej części graniczy z cudem.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 07 cze 2010, 13:03

SERGIO pisze:
Yankes pisze:koledzy polecam sprawdzic odmy sa dwie z tylu silnika i jedna z przodu mi jedna sie rozpuscila i olej sciekal po silniku na katy i wydech od góry jest slaby dostęp do nich a od dołu wcale

U mnie właśnie był problem z odmą z tyłu silnika.
Mechanik twierdził, że wyciek jest spod uszczelek pokrywy zaworów. Wymienił je i dalej patrzę że osłona pod silnikiem mokra. Nie był to jakiś straszny wyciek ale leciało z tyłu silnika w miejscy gdzie łączy się ze skrzynią. Kapało na osłonę a pod wpływem prędkości rozbryzgiwało się na podwozie.
Dopiero sam zdjąłem plastiki i szukałem problemu. Okazało się, że odma leży gdzieś sobie na reszcie węży.
Jak ją złapałem żeby założyć okazało się, że dziurawa jak sito.
Nowy wąż 250 - 300 zł podobno dostępny tylko w oryginale.
W związku z tym że wydało mi się drogo za kawałek 30 cm węża oraz że problem jest z jego założeniem w dolnej części silnika ( żeby wąż wcisnąć u dołu z tyłu silnika to trzeba mieć małe chińskie rączki) Kupiłem wąż olejoodporny w otulinie metalowej sztywny, dokupiłem dwa kolanka z miedzi, chwila pracy i odma lepsza od oryginału i z założeniem nie było problemu. Minęły dwa tygodnie i narazie patent się sprawdza a koszt to ok. 15 zł
A ja to zrobiłem tak... szkoda kasy u mnie chcieli 250 zł po rabacie za oryginał. Będę temat monitorował, a jeśli będzie ok to tak zostawię.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 06 kwie 2011, 12:12

jaka jest długość węża od odmy? bo u mnie też do wymiany bo olej spierdziela a chcę kupić wąż i zrobić tzw zamiennik

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 06 kwie 2011, 12:22

nie polecam dorabiania węży, u mnie to się nie sprawdziło, dalej się sączyło a jak zrobisz zwykły wąż i się z czasem zegnie i zatka odmę to możesz narobić sobie problemów. Ja znalazłem odmę -wężyk oryginalny za 140 zł

[ Dodano: 2011-04-06, 12:23 ]
aha a z tego co pamiętam są 3 odmy w 4,2 dwie z tyłu i jedna z przodu

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 06 kwie 2011, 19:58

Ja zrobiłem ten patent ze zwykłymi wężami i jest ok, tylko ja zastosowałem kolanko 90* żeby nie było zagięć.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 06 kwie 2011, 20:52

Wężyk można załatwić. Wkładają do środka taką sprężynę jak władają gazownicy do węży. Wtedy na pewno się nie załamie.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 06 kwie 2011, 21:33

U mnie kiedyś też wężyk ten z przodu zrobił się jak plastelina , coś podobnie jak tu : http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46435.phtml . Nie próbowałem sprawdzać jak wyglądają te z tyłu silnika http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46437.phtml , http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/46433.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 08 kwie 2011, 11:40

Ja wczoraj wymieniłem węża tego z prawej strony patrząc od przodu, patent 3 odcinki węża fi 22 olejoodpornego oczywiście i dwa kolanka 90 stopni i 135 stopni aby węże nie załamały się :roll: trochę dłubania było ale sie opłaciło koszt 17 zł kolanka miedziane + opaski, wąż załatwiłem w pracy. Najgorzej zakręcić opaskę zaciskową tą z tyłu silnika na spodzie, do dzisiaj mnie łapy bolą....ale satysfakcja jest :mrgreen:

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 11 paź 2011, 10:28

Podepne się po temat. Wczoraj zdjąłem pokrywy silnika (te plastikowe boczne AUDI oraz centralną z napisem 4.2 V8). Stojąc przodem do silnika, przy ścianie grodziowej na prawym rzędzie cylindrów (po stronie kierowcy) zauważyłem że przewody od odmy są popękane. Oryginalnie chyba nie ma tam opasek zaciskowych na łączeniu odmy silnika z tyłu z dolnę częscią bloku. Wydaje mi się że już ktoś próbował to sztukować a poci mi się tam olej a następnie cieknie po tylnej części silnika i skrzyni biegów. Wcześcniej sam wymieniłem odmę z przodu silnika pomiędzy jedną głowicą i drugą i jest ok. Z przodu jest sucho. Wychodzi mi na to że muszę wymienić przewody odmy tylnej częsci silnika. Z tego co wyczytałem to krócce mają fi 18 na silniku (głowica i blok) oraz jest tam dość ostre załamanie przewodu odmy dlatego należy zastosować kolanka miedziane. Czy ktoś kto przerobił ten tremat mógłby mi to potwierdzić, jakie jest fi króćców odmy oraz ile tego przewodu trzeba użyć do uszczelnienia całego tyłu silnika?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 11 paź 2011, 13:19

A ja do tej pracy ściągnąłem kolektor dolotowy.

0.5 h roboty zdjęcie i 0.5 założenie.

Mogłem wszystko ładnie umyć po oleju (środek między głowicami i tył silnika).
Opaski metalowe elegancko można było założyć...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 13:47 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 11 paź 2011, 13:33

no muszę przyznać, że jakbym miał jeszcze raz dłubać w odmach to zrobię jak Ty...ale puki co nie zanosi się na powtórkę

jdz1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 230
Rejestracja: 16 gru 2010, 17:16
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jdz1 » 11 paź 2011, 14:44

Może pamietasz jakiej średnicy są króćce w głowicy i bloku silnika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl