Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem i pracą na zimnym

damiangow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z odpaleniem i pracą na zimnym

Post autor: damiangow » 10 kwie 2011, 18:39

Witajcie,

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma taki sam problem jak ja. Przeszukiwałem internet, ale nie znalazłem forum, na którym opisywaliby dokładnie taką samą sytuację jak ja mam w swojej niuni. Chodzi o problem z odpaleniem silnika na zimnym. Jest to (myślę) niezależne od gazu. Testowałem to wielokrotnie, wyłączając gaz i jeżdżąc tylko na benzynie przez dłuższy czas (kilka dni bez włączania gazu) i różnicy nie ma czy gaz jest włączony czy nie. Zawsze jak rano chcę go odpalić to ma problem, muszę kilka razy kręcić. Czasami załapie na chwilę i zgaśnie jakby paliwa nie dostawał. Jak już odpali to musi chwilkę pochodzić, bo jak zbyt szybko skręcę kierownicą i obciążę silnik pompą wspomagania, albo wrzucę jakiś bieg, albo dodam gazu to znowu zaczyna gasnąć. Sprawdzałem na vagu, wyskakują mi różne błędy związane ze zbyt bogatą dawką paliwa i wykrytą przerwą w zapłonie, jednak nie wiem czy one powstają podczas tej sytuacji. Na vagu również widać, że temperaturę silnika pokazuje dobrze (w zakładce measurements). Dodam tylko, że jak się rozgrzeje to jest igła zarówno na LPG jak i na gazie, obojętnie czy na wolnych obrotach czy przy 6 tys. Czy ktoś może miał podobny problem?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, 09:12 przez damiangow, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 10 kwie 2011, 18:57

zatankuj paliwa pod korek i napisz czy dalej masz ten kłopot, jeśli problem zniknie to masz źle wsadzona pompę paliwa i nie ciągnie ci paliwa
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

damiangow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: damiangow » 10 kwie 2011, 19:00

Sprawdzałem to również, nie ma różnicy czy paliwa jest do pełna czy na rezerwie. Dodatkowo mogę powiedzieć, że początkowo to się zdarzało jak zimą mocno mrozem zawiało, a teraz nawet jak rano jest 5-10 stopni to się dzieje.
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 kwie 2011, 20:41

Nie chcę Cię martwić ale mi to właśnie wygląda na kończącą swój żywot pompę paliwa .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

damiangow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: damiangow » 10 kwie 2011, 20:47

Miałem takie przypuszczenia, tylko jak to powiązać z tym, że nie ma problemów jak jest ciepły? Jak mogę się upewnić, że to ona bez podmiany jej na nową? Jaki to koszt?
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 kwie 2011, 21:04

Ostatnio zmieniony 10 kwie 2011, 21:09 przez pioter, łącznie zmieniany 2 razy.
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 10 kwie 2011, 21:06

damiangow pisze:Miałem takie przypuszczenia, tylko jak to powiązać z tym, że nie ma problemów jak jest ciepły?(...)
No właśnie,sam jestem ciekawy,może to ktoś wyjaśnić :?: hmm pompa na zimnym nie ciągnie,a później już ciągnie :-/

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 kwie 2011, 21:15

W ostatnim linku który podałem kolega djdemon_pl miał takie same objawy . Wygląda to tak że pompa jak by musiała się rozbujać - tak można sobie chyba tylko to tłumaczyć .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 10 kwie 2011, 21:17

tu chyba nie chodzi o to czy ciągnie czy nie ciągnie tylko o odpowiednie ciśnienie które musi wytworzyć. a gdy silnik zimny to potrzebne ssanie a co za tym idzie jeszcze większe ciśnienie , w końcu to 8 garnków do wykarmienia, potem pompa sie rozkręca ssanie odpada i jakoś daje rade
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

damiangow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: damiangow » 10 kwie 2011, 21:27

Dzięki chłopaki za podpowiedź, niestety nie wpadłem na posty wskazane przez kolegę. Jutro zrobię inny test z rańca - odpalę awaryjnie na gazie, zobaczymy czy będzie to samo. Odezwę się z wynikami.
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 10 kwie 2011, 21:29

o! to jest dobry plan
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 10 kwie 2011, 22:07

Pompę łatwo sprawdzić, tylko potrzebny manometr którym zmierzysz ciśnienie. Parę miesięcy temu miałem (właściwie żona miała) problemy z Mercedesem. Pojechałem do mechanika, zaczął wymyślać co może być do wymiany, że miał podobny przypadek itp itd, chciał mnie naciągnąć na dosyć kosztowną naprawę. Pożczyłem manometr do mierzenia ciśnienia w układzie paliwowym, odkręcenie jednego przewodu wpięcie manometru i wszystko jasne - u mnie była pompa. Kupiłem pompę i sam wymieniłem, a mechanik chciał zupełnie co innego wymieniać.

damiangow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 32
Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:28
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: damiangow » 11 kwie 2011, 09:20

Byłem sprawdzić czy odpali awaryjnie na gazie - nie było żadnego problemu, po tym sprawdziłem czy odpali na benzynie i był ten sam problem co zwykle. Panowie mieliście racje, może to być pompa.
Quattro + 4.2 + V8 = wszystko co trzeba

Awatar użytkownika
dzidzia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 219
Rejestracja: 13 wrz 2010, 08:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: dzidzia » 11 kwie 2011, 17:36

przyczyną może być też uszkodzony kosz, wymontuj całość i obejrzyj dokładnie zanim zakupisz i zaczniesz wymieniać pompę
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 13 kwie 2011, 00:40

a z tego co się orientuje to vag nie potrafi się wykazać i pomóc właścicielowi wskazując że pompa ma za niskie ciśnienie
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl