części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Jak się zachowac bezpiecznie dla automatu ?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 01 maja 2011, 10:09

daro72 pisze:Panowie po co ta kłótnia...
Oj tam, żadna kłótnia, spokojna wymiana poglądów ;-)
daro72 pisze:Według producenta skrzyń automatycznych...
No dobra, ale pytanie było takie:
co zrobić ze skrzynią biegów kiedy podczas jazdy nagle zgaśne nam silnik... zostawić na Drive czy przerzucić na Neutral?... i tu powstala różnica zdań ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 maja 2011, 10:34

źle cytujesz, porozbijałeś moje wypowiedzi na kawałki

nie kwestionowałem tego ze silnik moze zgasnac chodziło mi oczywiscie o to ze po
zgasnieciu podczas jazdy nadal jest spiety ze skrzynia i jest to sytuacja analogiczna do
hamowania silnikiem

do analizy jest to co wtedy sterownik skrzyni dostaje od ecu i jak na to reaguje
ale tego raczej nie rozkminimy bo komu się bedzie chciało :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Gufer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2011, 18:38
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Gufer » 01 maja 2011, 19:57

Jeśli silnik utraci "moc" powiedzmy nie dostanie paliwa ( padła pompa paliwa itp) to i tak będzie się kręcił bo jest z kół napędzany . Jest smarowa skrzynia biegów . Ale wystarczy że bieg zostanie rozłączony i wszystko się zatrzyma .

Zasadniczo należy się zatrzymać choćby dlatego że jak się wtoczymy na środek skrzyżowania to będzie małe zamieszanie . W zasadzi skrzyni nic się nie stanie od przejechania 100 metrów w ten sposób .

Ford dopuszcza holowanie auta z lewarkiem w pozycji N do 20 km . Na większe dystanse laweta .
Uwaga ! Zachodzi na zakręcie .

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 01 maja 2011, 20:20

Ciekawe teorie. Pompa jest napedzana tylko z jednej strony, wiec brak napedu ze strony silnika = rozlaczenie skrzyni z kolami. Lock-up jest napedzany olejem, konwerter tez, wiec bez oleju nie dziala nic. Reszta elementow nasmarowana jest olejem wiec powinno im wystarczyc do bezpiecznego zatrzymania i ponownego uruchomienia silnika.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Gufer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2011, 18:38
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Gufer » 01 maja 2011, 20:33

No ale masz przekazywany napęd z kół i do póki sterownik nie rozłączy biegu będzie pracować skrzynia . Jak rozłaczy to i zatrzyma się pompa oleju . To już biegu nie włączy ponownie .
Uwaga ! Zachodzi na zakręcie .

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 01 maja 2011, 20:47

szeryfisch pisze:Ciekawe teorie. Pompa jest napedzana tylko z jednej strony, wiec brak napedu ze strony silnika = rozlaczenie skrzyni z kolami.
to ciekawe jak zatem hamujesz silnikiem? :)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 01 maja 2011, 21:23

poczytaj o sprzegle lock-up, to bedziesz wiedzial dlaczego hamujesz silnikiem. A tak BTW to sprobuj zahamowac silnikiem na 2 biegu, a potem sprobuj na 4 albo 5.
Widzial ktos przekroj konwertera? Łopatki skierowane sa w jedna strone, czyli jedno kolo moze napedzic drugie, odwrotnie sie nie da.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Gufer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2011, 18:38
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Gufer » 02 maja 2011, 11:09

Dopóki się lockup nie rozłączy wszystko będzie pracować .
Uwaga ! Zachodzi na zakręcie .

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 03 maja 2011, 17:08

FOSS pisze: Po pierwsze to z założenia pytającego wynika, że silnik gaśnie podczas jazdy
Spokojnie na szczęście "odpukać" nic takiego mi się nie przydarzylo i mam nadzieje że mnie coś takiego nie spotka podczas używania tego samochodu. Po prostu moje pierwsze doswiadczenia z automatem, każdy wie jakie to jest halo wokół tych skrzyń biegów i każdy chce jak najlepiej o nie dbać żeby miec jak najmniej przykrych niespodzianek z nimi a ja sobie uświadomiłem że gdyby jednak cos takiego mi się przytrafiło wogóle nie wiedziałbym jak się zachować w takiej sytuacji. A nie chciałbym rozpieprzyc skrzyni tylko przez swoją niewiedze i niedoinformowanie. Na pisanie takiego posta wtedy było by juz raczej za późno.

Widze że niezla dyskusja się z tego zrobiła i myślałem że odpowiedź jest jedna i oczywista a tu wychodzi na to że chyba jednak nie.

Panowie to jak w końcu "D" czy "N".

Pozdrawiam.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 03 maja 2011, 17:29

Osobiscie to martwilbym sie jak bezpiecznie zahamowac bez wspomagania, a nie tym czy skrzynia to wytrzyma. Osobisicie zostawilbym na D a po zatrzymaniu na N i odpalenie silnika.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 03 maja 2011, 19:32

szeryfisch pisze:poczytaj o sprzegle lock-up, to bedziesz wiedzial dlaczego hamujesz silnikiem. A tak BTW to sprobuj zahamowac silnikiem na 2 biegu, a potem sprobuj na 4 albo 5.
Widzial ktos przekroj konwertera? Łopatki skierowane sa w jedna strone, czyli jedno kolo moze napedzic drugie, odwrotnie sie nie da.
po co mam czytać?

wszystko jest kwestią prędkości

w omawianym scenariuszu skrzynia napędzana jest od strony
kół a nie motoru więc co ma do rzeczy konwerter?

dopóki lock up spina mamy sytuację analogiczną do hamowania silnikiem
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 03 maja 2011, 22:08

W Twoim scenariuszu lock-up sie rozlaczy zeby zrzucic na 4 to juz sie nie zalaczy wiec dalej i tak jest to bez znaczenia bo wczesniej sie rozlaczy jak nacisniesz hamulec albo wrzucisz N
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 maja 2011, 23:41

jak niby zrzucić na 4kę jak mam skrzynię 4o biegową :mrgreen: ;-)

to nie mój scenariusz ale jest taki: jedziemy A8ką z automatem i gaśnie nam motorownia

faktycznie w zależnosci od biegu i prędkości możemy mieć lock up spięty lub nie

ciekawe czy skrzynia (jej ECU) ma informację o tym czy zdechł motor

to w/g twojej teorii co steruje lockupem - jakie muszą być warunki aby
został zapięty?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

darek11
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2011, 17:41
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: darek11 » 07 maja 2011, 17:57

witam wszystkich jestem tu nowy jesli zgasnie ci auto podczas jazdy mozesz przelaczyc na n i zapalic nic sie nie stanie ja tak juz robilem pare razy.a na d i tak juz go nie zapalisz.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 maja 2011, 18:27

darek11 pisze:witam wszystkich jestem tu nowy jesli zgasnie ci auto podczas jazdy mozesz przelaczyc na n i zapalic nic sie nie stanie ja tak juz robilem pare razy.a na d i tak juz go nie zapalisz.
Wszystko zależy z jaką prędkością się poruszasz bo jeśli jest to prędkość większa niż 30km/h, a takiej przekraczać niewolno podczas holowania to skrzyni może stać się kuku.
Jeśli wiele razy zdarzało się ci to robić to na twoim miejscu dobrze skontrolował bym auto bo to nie jest normalne i na pewno niezbyt zdrowe dla skrzyni przy częstym używaniu. Owszem zawsze może ci się skończyć paliwo i auto zgaśnie podczas jazdy ale wtedy zdarza się to raz na jakichś czas albo kilka razy w życiu. Też kiedyś miałem taką sytuację jak była źle ustawiona instalacja LPG. Prędkość miałem niewielką bo wyjeżdżałem właśnie ze skrzyżowania. Wtedy przy prędkości 10/15km/h przełączyłem na N i zatrzymałem auto. Po przyjeździe do domu zaraz zabrałem się za regulację instalacji. To właśnie proponuję ci sprawdzić jak najszybciej jeśli dalej ci się to zdarza. Bo skrzynia będzie cię więcej kosztowała niż regulacja.
Dążenie do doskonałości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl