[D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju
[D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju
Witam wszystkich.
Mam A8 z 1997r 2.8 30v Quattro. Jest to jedno z najmniej awaryjnych aut jakimi jeździłem a były to także o wiele, wiele młodsze auta. Przebieg jaki zrobiłem tym A8 to 180 tys.km. Biorąc pod uwagę że w chwili zakupu miał 150 tys z czego pewnie z 50 więcej uważam że auto jest super. Jednak....
Dwa tygodnie temu zaobserwowałem dziwne zachowanie skrzyni. Np. gdy jechałem w trybie auto na 5 biegu skrzynia nie mogła się zdecydować między chyba 4 a 5 lub zapięciem lockup.
W pewnym momencie chmura dymu bo olej wyleciał przez simmering pompy oleju. Po wyjęciu pompy okazało się że zatarła się panewka.
Wymieniłem filtr i olej (kupione w ASO), pompę na nową oryginalną ZF kupioną w Midparts tam też zregenerowano mi konwerter. Po złożeniu wszystkiego skrzynia pracowała rewelacyjnie. Biegi zmieniała płynniej niż poprzednio, praktycznie tylko na obrotomierzu widać było że bieg się zmienił. Przejechałem 600km.
Wczoraj to samo. Olej "wyszedł". Będę wyciągał skrzynię tylko zastanawia mnie co mogłem zrobić źle? Może powinienem był skręcić pompę uprzednio wkładając ją na konwerter by była lepiej wycentrowana?
Mam A8 z 1997r 2.8 30v Quattro. Jest to jedno z najmniej awaryjnych aut jakimi jeździłem a były to także o wiele, wiele młodsze auta. Przebieg jaki zrobiłem tym A8 to 180 tys.km. Biorąc pod uwagę że w chwili zakupu miał 150 tys z czego pewnie z 50 więcej uważam że auto jest super. Jednak....
Dwa tygodnie temu zaobserwowałem dziwne zachowanie skrzyni. Np. gdy jechałem w trybie auto na 5 biegu skrzynia nie mogła się zdecydować między chyba 4 a 5 lub zapięciem lockup.
W pewnym momencie chmura dymu bo olej wyleciał przez simmering pompy oleju. Po wyjęciu pompy okazało się że zatarła się panewka.
Wymieniłem filtr i olej (kupione w ASO), pompę na nową oryginalną ZF kupioną w Midparts tam też zregenerowano mi konwerter. Po złożeniu wszystkiego skrzynia pracowała rewelacyjnie. Biegi zmieniała płynniej niż poprzednio, praktycznie tylko na obrotomierzu widać było że bieg się zmienił. Przejechałem 600km.
Wczoraj to samo. Olej "wyszedł". Będę wyciągał skrzynię tylko zastanawia mnie co mogłem zrobić źle? Może powinienem był skręcić pompę uprzednio wkładając ją na konwerter by była lepiej wycentrowana?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 11:06 przez catx, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Simmering nowy, podkładka też. Wszystko było w nowej pompie.
Skrzynia już wyjęta i rano będę rozkładał.
Przepraszam ale się pomyliłem. Olej jest, czyściutki. Ciśnienia oleju prawie na pewno nie ma. Panewka wygląda normalnie, zero śladów zatarcia. Zastanawiam się czy nie wysłać z powrotem konwertera do sprawdzenia.
Wyciągnę pompę oleju i zobaczę w jakim jest stanie.
Juro wszystko opiszę.
Dziś jest jutro
Skrzynia rozłożona, pompa oleju wygląda normalnie, panewka i simmering też.
Wysyłam konwerter do sprawdzenie w Midparts.
Czy ktoś z może miał problemy z regenerowanymi konwerterami?
Skrzynia już wyjęta i rano będę rozkładał.
Przepraszam ale się pomyliłem. Olej jest, czyściutki. Ciśnienia oleju prawie na pewno nie ma. Panewka wygląda normalnie, zero śladów zatarcia. Zastanawiam się czy nie wysłać z powrotem konwertera do sprawdzenia.
Wyciągnę pompę oleju i zobaczę w jakim jest stanie.
Juro wszystko opiszę.
Dziś jest jutro
Skrzynia rozłożona, pompa oleju wygląda normalnie, panewka i simmering też.
Wysyłam konwerter do sprawdzenie w Midparts.
Czy ktoś z może miał problemy z regenerowanymi konwerterami?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Dziękuję za radę. Zamówię i wymienię. Czy w Twoim samochodzie był ten sam objaw co u mnie? Tzn. Brak jazdy w przód i tył ?Ducce pisze:jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie...
tak bylo to samo... pompa daje cisnienie, a te teflonowe oringi maja za zadanie przepuszczania cisnienia do skrzyni jezeli one sa wytarte lub sa uszkodzone bedzie zerowe cisnienie skrzyni...a to co pompa natloczy bedzie musialo gdzies uciec...a najslabszym ogniwem jest simering miedzy obudowa pompy a konwerterem potocznie zwanym wandlerem lub tromelem
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Sprawdź czy aby napewno konwerter jest ok. Ja miałem problem z regenerowanym konwerterem (to znaczy poprzdni właściciel), wysłał do regeneracji, po 2 tys km znowu padł, kupił używany, po 10 tys używany padł, wysłany został do regeneracji, przejechał na nim 40 tys, ja kupiłem i mi znowu padł. Kupiłem więc używany z nieufności do regenerowanych.
Zobaczymy ile pojeździ, na razie jest ok.
Mierzyłeś ciśnienie oleju w skrzyni?
Zobaczymy ile pojeździ, na razie jest ok.
Mierzyłeś ciśnienie oleju w skrzyni?
Elektronika samochodowa.