części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju

catx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:05
Lokalizacja: Podlaskie

[D2 97 2.8PB] 5HP19 problem po wymianie pompy oleju

Post autor: catx » 16 maja 2011, 09:36

Witam wszystkich.
Mam A8 z 1997r 2.8 30v Quattro. Jest to jedno z najmniej awaryjnych aut jakimi jeździłem a były to także o wiele, wiele młodsze auta. Przebieg jaki zrobiłem tym A8 to 180 tys.km. Biorąc pod uwagę że w chwili zakupu miał 150 tys z czego pewnie z 50 więcej uważam że auto jest super. Jednak....

Dwa tygodnie temu zaobserwowałem dziwne zachowanie skrzyni. Np. gdy jechałem w trybie auto na 5 biegu skrzynia nie mogła się zdecydować między chyba 4 a 5 lub zapięciem lockup.
W pewnym momencie chmura dymu bo olej wyleciał przez simmering pompy oleju. Po wyjęciu pompy okazało się że zatarła się panewka.
Wymieniłem filtr i olej (kupione w ASO), pompę na nową oryginalną ZF kupioną w Midparts tam też zregenerowano mi konwerter. Po złożeniu wszystkiego skrzynia pracowała rewelacyjnie. Biegi zmieniała płynniej niż poprzednio, praktycznie tylko na obrotomierzu widać było że bieg się zmienił. Przejechałem 600km.
Wczoraj to samo. Olej "wyszedł". Będę wyciągał skrzynię tylko zastanawia mnie co mogłem zrobić źle? Może powinienem był skręcić pompę uprzednio wkładając ją na konwerter by była lepiej wycentrowana?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 11:06 przez catx, łącznie zmieniany 1 raz.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 16 maja 2011, 22:10

Nie musisz centrowac pompy konwerterem, to bez sensu. Jaki simmering tam wsadziles? Byl w komplecie z pompa czy nie? Kwadratowa podkladka byla?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

catx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:05
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: catx » 16 maja 2011, 22:30

Simmering nowy, podkładka też. Wszystko było w nowej pompie.
Skrzynia już wyjęta i rano będę rozkładał.
Przepraszam ale się pomyliłem. Olej jest, czyściutki. Ciśnienia oleju prawie na pewno nie ma. Panewka wygląda normalnie, zero śladów zatarcia. Zastanawiam się czy nie wysłać z powrotem konwertera do sprawdzenia.
Wyciągnę pompę oleju i zobaczę w jakim jest stanie.
Juro wszystko opiszę.


Dziś jest jutro :)
Skrzynia rozłożona, pompa oleju wygląda normalnie, panewka i simmering też.
Wysyłam konwerter do sprawdzenie w Midparts.
Czy ktoś z może miał problemy z regenerowanymi konwerterami?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 17 maja 2011, 22:22

zakladalem kilka i problemow nie bylo z konwerterami. Pytanie mam, po zlozeniu skrzyni ponownie wypchnelo simmering czy olej wyciekl inaczej?
Pompa ktora kupiles to oryginal ZF, czy podroba?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

catx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:05
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: catx » 18 maja 2011, 15:51

Oryginał Zf. Konwerter wrócił do Midparts i okazało się że jest OK. Oleju nie wypompowało w ogóle. Przed wyjęciem spuściłem ze skrzyni ok 6 litrów. Myślę że pozostałe 3,5 l zostało w chłodnicy, konwerterze i samej skrzyni.

Ducce
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 14 lis 2010, 20:05
Lokalizacja: Szczecin-Barnisław

Post autor: Ducce » 18 maja 2011, 16:34

jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie...

catx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:05
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: catx » 18 maja 2011, 18:32

Ducce pisze:jak sciagales pompe radzilbym sprawdzic uszczelnienia takie teflonowe oringi ktore siedza na walku pierwszego kotla czy przypadkiem one nie sa zbyt wytarte...u mnie bylo to wina wymienilem na nowe z ASO i wszystko dziala i trybi normalnie...
Dziękuję za radę. Zamówię i wymienię. Czy w Twoim samochodzie był ten sam objaw co u mnie? Tzn. Brak jazdy w przód i tył ?

Ducce
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 14 lis 2010, 20:05
Lokalizacja: Szczecin-Barnisław

Post autor: Ducce » 19 maja 2011, 10:10

tak bylo to samo... pompa daje cisnienie, a te teflonowe oringi maja za zadanie przepuszczania cisnienia do skrzyni jezeli one sa wytarte lub sa uszkodzone bedzie zerowe cisnienie skrzyni...a to co pompa natloczy bedzie musialo gdzies uciec...a najslabszym ogniwem jest simering miedzy obudowa pompy a konwerterem potocznie zwanym wandlerem lub tromelem

catx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:05
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: catx » 23 maja 2011, 09:47

Ducce proszę o pomoc w zlokalizowaniu tych uszczelnień. Nie mogę ich znaleźć. :(

Ducce
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 14 lis 2010, 20:05
Lokalizacja: Szczecin-Barnisław

Post autor: Ducce » 23 maja 2011, 10:11

numery 71,160 i 71,150 wymien najlepiej wszystkie bedziesz mial wtedy pewnosc pierwszy garnek jest najwazniejszy... strona 28 w katalogu

catx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:05
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: catx » 13 cze 2011, 10:59

Wymieniony cały zestaw uszczelnień. Konwerter sprawdzony. Skrzynia nie działa. Nie rusza z miejsca.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 13 cze 2011, 22:22

odkrecales plyte sterujaca?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Ducce
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 14 lis 2010, 20:05
Lokalizacja: Szczecin-Barnisław

Post autor: Ducce » 13 cze 2011, 22:24

pompe w skrzyni masz sprawna oczywiscie???

catx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 16 maja 2011, 09:05
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: catx » 13 cze 2011, 23:19

Pompa nowa. Płytę sterującą odkręcałem. Wszystkie osiem gumowych rurek też wymienione.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 19 cze 2011, 12:13

Sprawdź czy aby napewno konwerter jest ok. Ja miałem problem z regenerowanym konwerterem (to znaczy poprzdni właściciel), wysłał do regeneracji, po 2 tys km znowu padł, kupił używany, po 10 tys używany padł, wysłany został do regeneracji, przejechał na nim 40 tys, ja kupiłem i mi znowu padł. Kupiłem więc używany z nieufności do regenerowanych.
Zobaczymy ile pojeździ, na razie jest ok.
Mierzyłeś ciśnienie oleju w skrzyni?
Elektronika samochodowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl