Witam.
Poprzedni właściciel powiedział nam, że za 20tys. km będziemy musieli wymienić klocki (na których zrobił już 5tys.) bo kupił też jakieś miękkie które dość szybko się zetrą. Od zakupu auta przejechaliśmy ze 15 tys. i zaświeciła się kontrolka wytartych klocków (a więc wszystko ok). Mechanik wybrał jakieś tam klocki za ponad 300 zł na przód. Nie wiem jakiej firmy ale jak sam mówił sugerował się tym, żeby były miękkie. Po założeniu okazało się, że klocki piszczą podczas hamowania. Jak wiadomo to jest możliwe ale powinno zniknąć po jakimś czasie (okres docierania). Po 2 tygodniach klocki dalej piszczały nawet trochę głośniej.
Obecnie minęło już ze 2 miesiące od wymiany a klocki dalej piszczą jak zarzynany prosiak :-/ Zwłaszcza gdy hamujemy z 20km/h a więc np. podjeżdżając co chwile o parę metrów w korku. Już mi normalnie wstyd za to autko :-/
Może trzeba zmienić tarcze hamulcowe? Czy ktoś też miał taki przypadek? W ogóle co ile zaleca się wymiane klocków a co ile tarcz? Bo słyszałem teorię że to przypadłość A8 i że oba te elementy wymienia się co 20-25tys. km. Proszę o radę..
![]() |
![]() |
[A8 D2 3.3TDI] Klocki hamulcowe
- Doc
- Administrator
- Posty: 540
- Rejestracja: 28 kwie 2009, 21:40
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1995
- Silnik: V8 3.7
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Legionowo
Czy wymienić tarcze, określa się po ich zużyciu, grubości, rancie.
Może być tak, że klocki są twarde, złe, słabe.
Może rant tarczy to powodować, można go zeszlifować o ile tarcza jest dostatecznie dobra.
Można też wziąć smar miedziowy i posmarować klocki oczywiście nie od strony ściernej, a na styku tłoka z blachą klocka. To często bardzo pomaga.
Pisk to wpadanie w rezonans klocka, mikro luz w zacisku, po to ten smar właśnie. On amortyzuje jakby. Miedziowy służy do tego, bo odporny jest na wysoką temperaturę. Do 1100 C.
Także jak widzisz jest kilka możliwości.
Może być tak, że klocki są twarde, złe, słabe.
Może rant tarczy to powodować, można go zeszlifować o ile tarcza jest dostatecznie dobra.
Można też wziąć smar miedziowy i posmarować klocki oczywiście nie od strony ściernej, a na styku tłoka z blachą klocka. To często bardzo pomaga.
Pisk to wpadanie w rezonans klocka, mikro luz w zacisku, po to ten smar właśnie. On amortyzuje jakby. Miedziowy służy do tego, bo odporny jest na wysoką temperaturę. Do 1100 C.
Także jak widzisz jest kilka możliwości.
Heh dodam, że gdzieś na AKP lub A6 forum przeczytałem, że w A8 należy zmieniać tarcze i klocki co ok. 25 tys. bo po prostu się scierają/zużywają co tyle i taka ot przypadłość tego modelu. Duża waga etc. i nie wazne czy tarcze z brembo itd. dostają wysokiej temperatury, potem woda i już do wymiany
W sumie trochę mnie to pocieszyło bo wolę jak coś jest zalecane wymieniać co 20-30k niż jakby zalecenie było co 60k a u mnie padło po 20k :-/
W sumie trochę mnie to pocieszyło bo wolę jak coś jest zalecane wymieniać co 20-30k niż jakby zalecenie było co 60k a u mnie padło po 20k :-/
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Kolego jak masz Vaga to tam masz opcję cofnij tłoczek czy jakoś tak , nie pamiętam .
Zastanawiałem się do czego to służy ale dzięki tobie już wiem , bo D2 nie ma ręcznego elektrycznego , a d3 tak .
Zastanawiałem się do czego to służy ale dzięki tobie już wiem , bo D2 nie ma ręcznego elektrycznego , a d3 tak .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Procedura w PDFie:Saberek pisze:Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004
http://ul.to/adxqtht5
Black Cars Matters