Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[A8 D2 3.3TDI] Klocki hamulcowe

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
ATLAS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:07
Lokalizacja: Praszka

[A8 D2 3.3TDI] Klocki hamulcowe

Post autor: ATLAS » 15 maja 2009, 16:08

Witam.

Poprzedni właściciel powiedział nam, że za 20tys. km będziemy musieli wymienić klocki (na których zrobił już 5tys.) bo kupił też jakieś miękkie które dość szybko się zetrą. Od zakupu auta przejechaliśmy ze 15 tys. i zaświeciła się kontrolka wytartych klocków (a więc wszystko ok). Mechanik wybrał jakieś tam klocki za ponad 300 zł na przód. Nie wiem jakiej firmy ale jak sam mówił sugerował się tym, żeby były miękkie. Po założeniu okazało się, że klocki piszczą podczas hamowania. Jak wiadomo to jest możliwe ale powinno zniknąć po jakimś czasie (okres docierania). Po 2 tygodniach klocki dalej piszczały nawet trochę głośniej.
Obecnie minęło już ze 2 miesiące od wymiany a klocki dalej piszczą jak zarzynany prosiak :-/ Zwłaszcza gdy hamujemy z 20km/h a więc np. podjeżdżając co chwile o parę metrów w korku. Już mi normalnie wstyd za to autko :-/
Może trzeba zmienić tarcze hamulcowe? Czy ktoś też miał taki przypadek? W ogóle co ile zaleca się wymiane klocków a co ile tarcz? Bo słyszałem teorię że to przypadłość A8 i że oba te elementy wymienia się co 20-25tys. km. Proszę o radę..

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 540
Rejestracja: 28 kwie 2009, 21:40
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1995
Silnik: V8 3.7
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Doc » 15 maja 2009, 17:14

Czy wymienić tarcze, określa się po ich zużyciu, grubości, rancie.
Może być tak, że klocki są twarde, złe, słabe.
Może rant tarczy to powodować, można go zeszlifować o ile tarcza jest dostatecznie dobra.

Można też wziąć smar miedziowy i posmarować klocki oczywiście nie od strony ściernej, a na styku tłoka z blachą klocka. To często bardzo pomaga.

Pisk to wpadanie w rezonans klocka, mikro luz w zacisku, po to ten smar właśnie. On amortyzuje jakby. Miedziowy służy do tego, bo odporny jest na wysoką temperaturę. Do 1100 C.

Także jak widzisz jest kilka możliwości.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 16 maja 2009, 15:21

ja mam nowe tarcze i klocki i tez piszcza jak zarzynany prosiaczek hehe

Awatar użytkownika
maniekmac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:57
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: maniekmac » 16 maja 2009, 23:37

moja piszczy ale tylko jak hamuje podczas cofania tak powoli, a tarcze i klocki to jeszcze ma niemieckie :mrgreen:

ATLAS
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 88
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:07
Lokalizacja: Praszka

Post autor: ATLAS » 17 maja 2009, 00:26

Heh dodam, że gdzieś na AKP lub A6 forum przeczytałem, że w A8 należy zmieniać tarcze i klocki co ok. 25 tys. bo po prostu się scierają/zużywają co tyle i taka ot przypadłość tego modelu. Duża waga etc. i nie wazne czy tarcze z brembo itd. dostają wysokiej temperatury, potem woda i już do wymiany
W sumie trochę mnie to pocieszyło bo wolę jak coś jest zalecane wymieniać co 20-30k niż jakby zalecenie było co 60k a u mnie padło po 20k :-/

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 31 maja 2009, 22:05

Kolego ja założyłem na przód klocki ATE na orginalne tarcze i cisza od początku.Z tego co mówił koleś w sklepie to twardość średnia.

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 21 maja 2011, 11:52

Jezeli robie OT to sorki :)
Jak wymienic klocki w D3 z tylu, zaciski maja elektrycza samoregulcje wiec jak je wepchac bo chyba nie na sile jak w normalnych zaciskach ????
Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 maja 2011, 12:24

Kolego jak masz Vaga to tam masz opcję cofnij tłoczek czy jakoś tak , nie pamiętam .
Zastanawiałem się do czego to służy ale dzięki tobie już wiem , bo D2 nie ma ręcznego elektrycznego , a d3 tak .

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 21 maja 2011, 12:36

Saberek pisze:Gdzies slyszalem ze trzeba podpiac VAG-a i zwolnic zaciski, ale jak ????
Audi A8 D3 4.2 2004
Procedura w PDFie:
http://ul.to/adxqtht5
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl