[D2 01 3.3TDI ] czarny dym
[D2 01 3.3TDI ] czarny dym
Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
a nie czułeś spadku mocy ??eloallxp pisze:po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Re: czarny dym
ahadam pisze:Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.
jeśli tak jak piszesz czarny dym wydobywa sie w okolicy turbiny to najprawdopodobniej masz gdzieś nieszczelność układu wydechowego w tym obrębie(pęknięcie ,odkręcenie sie którejś śruby,któraś uszczelka siadła,itp)
do aloallxp
co to znaczy turbiny się nie otwierają?
Ach , te lewe rurki EGR-a ;-)
Zastanówmy się teraz nad przyczyną , której to być może nie przewidzieli inżynierowie
Mnie tam się wydaje że sekret tkwi w konstrukcji,wyprofilowaniu.Jak się dołoży do pieca to w komorze silnikowej piekarnik,owa rureczka ma dużo załamań (kolanka) na końcu harmonijkę.Pod wpływem temperatury kolanko chce się wyprostować..czyli duża odkszałcalność cieplna,do tego rezonans pracy silnika i zmęczenie materiału.Wszystkie siły obciążają miejsce w którym nastąpiło pęknięcie.
Nie ma bata , coś w tym musi być :wpale:
Zastanówmy się teraz nad przyczyną , której to być może nie przewidzieli inżynierowie
Mnie tam się wydaje że sekret tkwi w konstrukcji,wyprofilowaniu.Jak się dołoży do pieca to w komorze silnikowej piekarnik,owa rureczka ma dużo załamań (kolanka) na końcu harmonijkę.Pod wpływem temperatury kolanko chce się wyprostować..czyli duża odkszałcalność cieplna,do tego rezonans pracy silnika i zmęczenie materiału.Wszystkie siły obciążają miejsce w którym nastąpiło pęknięcie.
Nie ma bata , coś w tym musi być :wpale:
Dokładnie ten sam problem miałem ostatnio. Też lewa rurka egr'a postanowiła się rozszczelnić - na tzw harmonijce. Ja zamiast kupować nową zrobiłem zaślepki do egr'a - własciwie to do dwóch i teraz działają w teorii a w praktyce są zaślepione. Wyciągnięcie tych rurek od egr'a to ekwilibrystyka, ale da się bez wyciągania czy opuszczania silnika - trzeba być tylko dośc zręcznym manualnie i nie miec rąk jak Pudzian