części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 3.3TDI ] czarny dym

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

[D2 01 3.3TDI ] czarny dym

Post autor: ahadam » 23 maja 2011, 17:38

Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Awatar użytkownika
eloallxp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 205
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eloallxp » 23 maja 2011, 20:20

sam takiego przypadku kolego nie miałem ale podobno jak kopci po przyciśnięciu gazu to ma złą dawke paliwa . ale wszystko jest możliwe ja po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 23 maja 2011, 20:26

eloallxp pisze:po 0,5 roku jazdy dowiedziałem się od mechanika że mi turbiny się nie otwierają i prawdopodobnie u mnie dlatego kopcil
a nie czułeś spadku mocy ??

Awatar użytkownika
eloallxp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 205
Rejestracja: 28 lip 2010, 18:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eloallxp » 23 maja 2011, 20:48

czułem ale wymyślali wszystko inne a ja jak głupi wymieniałem :/
Moja A8 3.3 TDI Quattro ;D

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Re: czarny dym

Post autor: tomek87g » 23 maja 2011, 23:25

ahadam pisze:Witam , po mocniejszym naciśnięciu pedału gazu wydobywa się czarny dym w okolicy lewej turbiny , ponadto wydaje mi się że trochę bardziej kopci przy depnięciu w gaz , co to może być ? . Pozdrawiam.

jeśli tak jak piszesz czarny dym wydobywa sie w okolicy turbiny to najprawdopodobniej masz gdzieś nieszczelność układu wydechowego w tym obrębie(pęknięcie ,odkręcenie sie którejś śruby,któraś uszczelka siadła,itp)
do aloallxp
co to znaczy turbiny się nie otwierają?

Ducce
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 14 lis 2010, 20:05
Lokalizacja: Szczecin-Barnisław

Post autor: Ducce » 24 maja 2011, 09:59

Mam pytanie turbiny sa sterowane elektronicznie czy podcisnieniowo??? podpinaliscie Vaga???

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 24 maja 2011, 11:39

W środę odstawiam auto do mechanika , dam znać co było przyczyną , też podejrzewam nieszczelność choć autko nie straciło mocy , tylko bardziej kopci.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 24 maja 2011, 20:09

Hej
Przeczytaj ten wątek: http://www.a8team.pl/topics13/4356.htm
Może masz ten sam problem :roll:

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 27 maja 2011, 01:55

Trafiłeś , pękła rura od Egra tak jak wyżej opisane , narazie mechanik rozebrał to g....... teraz czekam na rurkę .Pozdrawiam
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 27 maja 2011, 22:09

Ach , te lewe rurki EGR-a ;-)
Zastanówmy się teraz nad przyczyną , której to być może nie przewidzieli inżynierowie :D
Mnie tam się wydaje że sekret tkwi w konstrukcji,wyprofilowaniu.Jak się dołoży do pieca to w komorze silnikowej piekarnik,owa rureczka ma dużo załamań (kolanka) na końcu harmonijkę.Pod wpływem temperatury kolanko chce się wyprostować..czyli duża odkszałcalność cieplna,do tego rezonans pracy silnika i zmęczenie materiału.Wszystkie siły obciążają miejsce w którym nastąpiło pęknięcie.
Nie ma bata , coś w tym musi być :wpale:

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 04 cze 2011, 16:08

Rurka EGRA (lewego) wymieniona , kopcenie ustało.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 05 cze 2011, 13:28

Kolego a w jaki sposób ją wymieniłeś?
Wyciągałeś lub opuszczałeś silnik?

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 05 cze 2011, 20:21

Robił mi to znajomy mechanik , doszedł tam bez ruszania silnika , ale to naprawdę to zegarmistrzowska robota.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Fifo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 mar 2010, 16:23
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Fifo » 05 cze 2011, 22:00

Dokładnie ten sam problem miałem ostatnio. Też lewa rurka egr'a postanowiła się rozszczelnić - na tzw harmonijce. Ja zamiast kupować nową zrobiłem zaślepki do egr'a - własciwie to do dwóch i teraz działają w teorii a w praktyce są zaślepione. Wyciągnięcie tych rurek od egr'a to ekwilibrystyka, ale da się bez wyciągania czy opuszczania silnika - trzeba być tylko dośc zręcznym manualnie i nie miec rąk jak Pudzian ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl