[D2 97 3.7PB/LPG ] Dziwnie zachowujący się tiptronic
[D2 97 3.7PB/LPG ] Dziwnie zachowujący się tiptronic
Witam mam problem z 5hp 19 każdy bieg wchodzi ok jednak gdy gwałtownie wciśnie się gaz jest szarpnięcie i uczucie jak by bieg dopiero się wbił , pod górę auto stoi nie cofa się tryb awaryjny nie wchodzi błędów żadnych, i jeszcze czasami jak jadę pod górę to tak jakby się na chwilę luz wbijał i obroty rosną na moment tylko pod stromą górę co to może być?
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 13:28 przez s9fan, łącznie zmieniany 2 razy.
kamiś
skrzynia chodzi jakby z poślizgiem , znajomy miał to samo , jak kupił swoje a8, po spuszczeniu oleju był czarny jak smoła, zmiana oleju dużej poprawy nie dała ,skrzynia wytrzymała w sumie 3 lata i się wysypała ale za wiele km to on nie robił. Tyle że to w 4.2 było 5hp24 możliwe że szykuje ci się remont/wymiana skrzyni
Skrzynia 5hp-19
dziwne jest to że skrzynia tak jakby nie do końca wrzucała biegi dopiero gwałtownie naciśnie pedał gazu to spadają obroty i działa jak powinna tiptronic działa żadnych błędów no i pod stromą górę jadąc z delikatnym gazem nagle na moment tak jakby się luz włączał obroty skaczą na 2sekundy
kamiś
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
ja w swojej miałem podobnie tzn. coś w stylu międzygazu przy zmianie biegów i właśnie wrzucanie biegu z opóźnieniem albo szarpanie przy puszczaniu gazu lub dodawaniu sprawdź mapy paliwa, i mapę gazu u mnie było wszystko porypane, po wgraniu nowych map jest dużo lepiej, ale na 1,2,3 biegu jest brak hamowania silnikiem dlatego poszukuje teraz kogoś z takim samym motorem żeby porównać wykresy skrzyni biegów
generalnie chodzi mi o dobre zdiagnozowanie usterki skrzyni polegając na doświadczeniach innych. byłem ostatnio w american serwis magik od asb i stwierdził że nie wie co to jest trzeba wyciągnąć rozgrzebać i się zobaczy taki naciągacz a i stwierdził jeszcze że jest uszkodzony czujnik prędkości obrotowej w skrzyni jest to możliwe?
kamiś
Niektóre z usterek są właśnie do zdiagnozowania tylko po wyjęciu skrzyni. Ale też dobry spec od automatów może dojść po objawach tylko że wtedy jeden objaw a przyczyn może być kilka. Jest coś takiego jak czujnik obrotów przekładni lub czujnik prędkości jazy. Obydwa znajdują się w skrzyni.
Dążenie do doskonałości.