części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB ] Miech od podciśnienia

Awatar użytkownika
marta
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 680
Rejestracja: 13 sie 2009, 14:51
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: marta » 03 lis 2010, 23:04

Kiedyś zdemontowałem górę kolektora ssącego polałem w-40 zaczęło się ruszać złożyłem i myślałem że zapomniałem o problemie, ale nie po 2 miesiącach stały jak wryte dwie klapy. I ostatniej soboty zwalczyłem temat zapiekających się klap w silniku AQF rozebrałem górę, potem rozebrałem dźwigienki, wyjąłem klapy wszystko wyczyściłem i jest ok.
A problem tkwi w utleniającym się aluminium, i samo smarowanie może na długo nie starczyć. Czas jaki mi to zajęło to 4h bez żadnych komplikacji!

mateusz21-86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 13 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: lubin

Post autor: mateusz21-86 » 05 lis 2010, 21:50

czyli każdy z moze to sam zrobic :) dzięki wielkie :)

[ Dodano: 2010-11-05, 21:52 ]
jeszcze jedno jak rozbierzesz dzwigienki to nie ma problemu ze złożeniem ?

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 05 lis 2010, 22:23

mateusz21-86 pisze:jeszcze jedno jak rozbierzesz dzwigienki to nie ma problemu ze złożeniem ?
W skali od 1-10... 2 ;) Nie ma tam wielkiej filozofii.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

mateusz21-86
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 13 sty 2010, 16:26
Lokalizacja: lubin

Post autor: mateusz21-86 » 07 lis 2010, 20:33

panowie autko zrobione grucha wymieniona i autko śmiga jak szalone :)

Majki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 31 paź 2010, 12:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Majki » 10 lut 2011, 22:17

Koledzy odświeżam troszeczkę temat...
Autko mi czasami muli:( przy dodaniu gazu czasami wyrywa jak szalony a czasami jedzie bo jedzie jakby go ktoś z tyłu trzymał i tak sie zastanawiam czy to nie te klapki w kolektorze ssącym...
Czy po odpaleniu gruchy powinny zaraz zaciągnąc?U mnie jak odpale to jedną odrazu wciągnie a drugą z malutkim opużnieniem i takimi skokami.Jak pociągnę recznie dzwignie przy kolektorze to czuje tylko opór sprężyny(dosyc mocna jest)ale idzie od końca do końca.Tak sie zastanawiam ze może dżwignia na zewnątrz niby idzie a w środku klapki nie chodzą-miał ktoś taki przypadek?
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2

mabarte
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 21 lut 2011, 13:50
Lokalizacja: Nad Rzeką

Post autor: mabarte » 24 mar 2011, 18:26

Jestem właśnie po regeneracji kolektora. Zacinała się jedna z dwóch osi poruszających klapami. Tylko jak sprawdzić działanie samych miechów na postoju. U mnie po odpaleniu oba się zasysają i nic się nie dzieje nawet jeżeli przygazuję do 5 tyś. obrotów. Przy określonych obrotach chyba około 4 tyś. dolot powinien się zmieniać z długiego na krótki więc te miechy chyba powinny wtedy wracać do pierwotnej postaci (nie powinny być ściśnięte). No ale może to działa tylko w czasie jazdy? Jak to wygląda u was?

ADMIRAL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2009, 22:10
Lokalizacja: Łódz

Post autor: ADMIRAL » 10 maja 2011, 10:46

Czy jest ktoś na forum z okolic łodzi kto jest mi w stanie to rozruszać? jedna dzwigienka urwana
4.2 aqf 99 model 2000
A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro

bigger1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2011, 20:07
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: bigger1 » 11 maja 2011, 19:54

witam pozwólcie że się dołączę mam podobny problem tylko że ułamała się ta plastikowa dźwigienka co łączy gruchę z tym wałkiem od klap i gdzie to można dostać w aso mają tylko cały komplet a tu cena kosmos ktoś dokupował lub coś dobierał niech poda jakiś namiar z góry dzięki pozdro


i jeszcze jedno ważne pytanko do kogoś kto już rozbierał kolektor czy te takie brązowe tulejki na wałku z wycięciem mają tak luź no latać bo u mnie tak jest a jeszcze tego nie rozbierałem tylko widać od strony przepustnicy te wycięte tulejki i one tak ;lekko latają czy tak ma być i druga sprawa jeden łącznik gruchy jak pisałem był pęknięty ale czemu jak w czasie jak silnik pracuje i poruszamy tą stroną od tego podciśnienia to słychać w kolektorze stukanie z drugiej strony nic takiego niepokojącego nie ma :-/

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 15 maja 2011, 08:36

Majki pisze:Autko mi czasami muli:( przy dodaniu gazu czasami wyrywa jak szalony a czasami jedzie bo jedzie jakby go ktoś z tyłu trzymał i tak sie zastanawiam czy to nie te klapki w kolektorze ssącym...
Tak może się dziać jak klapy źle działają.
Majki pisze:Czy po odpaleniu gruchy powinny zaraz zaciągnąc?U mnie jak odpale to jedną odrazu wciągnie a drugą z malutkim opużnieniem i takimi skokami.Jak pociągnę recznie dzwignie przy kolektorze to czuje tylko opór sprężyny(dosyc mocna jest)ale idzie od końca do końca.Tak sie zastanawiam ze może dżwignia na zewnątrz niby idzie a w środku klapki nie chodzą-miał ktoś taki przypadek?
Zaraz po odpaleniu obydwie powinny zostać wciągnięte... bez żadnych skoków.
Jeżeli zaciera się na wałku to ręką jeszcze ruszysz ale auto może mieć już z tym problem... tym bardziej że w trakcie jazdy zmienia się to przecież dynamicznie.
Jak to juz Łukasz napisał na samym początku w klapach tych utlenia się aluminium i z czasem się one zacierają (podobnie jak mechanizm wycieraczek przedniej szyby) więc trzeba rozebrać i wyczyścić póki nie stanęły na amen.
mabarte pisze:Jestem właśnie po regeneracji kolektora. Zacinała się jedna z dwóch osi poruszających klapami. Tylko jak sprawdzić działanie samych miechów na postoju.
"Na sucho" można to sprawdzić sprężonym powietrzem przez podciśnienie ;-)
mabarte pisze:U mnie po odpaleniu oba się zasysają i nic się nie dzieje nawet jeżeli przygazuję do 5 tyś. obrotów. Przy określonych obrotach chyba około 4 tyś. dolot powinien się zmieniać z długiego na krótki więc te miechy chyba powinny wtedy wracać do pierwotnej postaci (nie powinny być ściśnięte). No ale może to działa tylko w czasie jazdy? Jak to wygląda u was?
Działa to także na postoju więc jeśli przy 5000 obrotów i powyżej nic sie nie dzieje to znaczy że nie jest dobrze.
bigger1 pisze:witam pozwólcie że się dołączę mam podobny problem tylko że ułamała się ta plastikowa dźwigienka co łączy gruchę z tym wałkiem od klap i gdzie to można dostać w aso mają tylko cały komplet a tu cena kosmos ktoś dokupował lub coś dobierał niech poda jakiś namiar z góry dzięki pozdro
Nie ma żadnego zamiennika chyba że jakieś samoróbki więc poza ASO nowej nie znajdziesz... możesz próbować szukać w używkach (trzeba dobrze szukać aby byla taka sama) albo naprawić swoją czyli skleić jakimś mocnym klejem (już u kogoś widziałem takie poklejone i działało).
bigger1 pisze:i jeszcze jedno ważne pytanko do kogoś kto już rozbierał kolektor czy te takie brązowe tulejki na wałku z wycięciem mają tak luź no latać bo u mnie tak jest a jeszcze tego nie rozbierałem tylko widać od strony przepustnicy te wycięte tulejki i one tak ;lekko latają czy tak ma być...
Raczej nic nie powinno tam latać... brązowe tulejki do których mocowane są dźwigienki przykręcone są do wałków więc powinny raczej być tam na sztywno... bo niby jak ma to dzialać poprawnie (regulować dolotem) jak miałoby to tam jakieś luzy.
bigger1 pisze:jeden łącznik gruchy jak pisałem był pęknięty ale czemu jak w czasie jak silnik pracuje i poruszamy tą stroną od tego podciśnienia to słychać w kolektorze stukanie z drugiej strony nic takiego niepokojącego nie ma :-/
Może coś stalo się z klapami... pęknięte, zatarte itd. itp. ... moim zdaniem nie ma co gdybać, trzeba to rozebrać i sprawdzić organoleptycznie.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

bigger1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2011, 20:07
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: bigger1 » 21 maja 2011, 11:57

miałeś rację rozebraliśny kolektor i tu :shock: te plastiki rozwalone mocowania w kolektorze powycierane uszkodzone normalnie padaka a do tego jakie luzy tego wałka w obudowie ,czy to da się gdzieś zregenerować czy raczej szukać drugiego kolektora i tu też pytanie czy ktoś wie gdzie takowy dostanę z góry dzięki pozdro

[ Dodano: 2011-05-26, 21:06 ]
kolektor już jest w super stanie od autka co miało przejechane niecałe 140 tysi bez gazu i niestety :/ teraz tylko poskładać wszystko i mocy przybywaj :mrgreen:

ADMIRAL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2009, 22:10
Lokalizacja: Łódz

Post autor: ADMIRAL » 30 maja 2011, 16:23

Kupie gruszki te przy kolektorze ssacym . Nigdzie nie mogę dostać
A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro

bigger1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2011, 20:07
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: bigger1 » 30 maja 2011, 16:44

ma je napewno koleś z zakrzewa poszukam nr i dam ci ma sporo części do audi i w naprawdę dobrych cenach za kompletny kolektor ssący do s8 w stanie idealnym i do tego napinacz łańcucha wałka rozrządu daliśmy 1100 zł gdzie sam napinacz kosztuje 1700zł


mam nr zadzwoń;
Tel. 664 811 980

a tu jego aukcje;

http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=19189368

;-)

ADMIRAL
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 08 lip 2009, 22:10
Lokalizacja: Łódz

Post autor: ADMIRAL » 01 cze 2011, 19:26

Dzięki Bigger już zamówiłem
A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro

bigger1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 11 mar 2011, 20:07
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: bigger1 » 01 cze 2011, 20:17

;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl