![]() |
![]() |
[D2 02 2.8PB ] pompa paliwowa
Dokładnie tak,z tym że z tego króćca plastikowego przy pompie,którym trzeba trafić w dziurkę w baku powinno lecieć paliwo pod ciśnieniem,które wcześniej powinno zostać zaciągnięte do pompy z kosza przez ten duży ssak w pompie(zanim odpalisz powinno być w koszu paliwo,spróbuj zalać z 10 L choć wątpię żeby to zadziałało bo pewnie nie trafiłeś w ten tzw.przelew :-/ ) Z tego przelewu w baku odchodzi jeden wąż,a od niego następne chyba dwa które są rozprowadzone po baku i robią coś na zasadzie podciśnienia i tym magicznym sposobem :mrgreen: paliwo wpływa do kosza (jest mały otwór z boku)w którym siedzi pompka.dzidzia pisze:prawdopodobnie nie trafiłeś koszem w ten dynks przelewowy który przelewa z drugiej połowy zbiornika
Ps.Przez ostatnie 2 miesiące przesiedziałem w bagażniku łącznie jakieś 100 godzin :shock:
nową pompę Vemo załatwiłem po dwóch dniach jazdy,paliwo zeszło ciut poniżej połowy i zaczął prychać,przełączyłem na gaz i pojechałem dalej,pojeździłem tak jakieś 20 min i to wystarczyło,ażeby pompka z koszem stała się jednością (czyt.zjarała się topiąc cały plastik wokoło)żałuję,że nie wyjąłem od razu bezpiecznika od pompy

Aha musiałem też kupić drugi używany kosz :evil:
panowie na moj rozum tem mniejszy ssak powinien tez zaciągac paliwo jak ten wiekszy a nie dmuchac bo kosz wkładam na 99 % ok. i nic nie ciągnie ktos gdzies napisał ze mniejszy dmucha paliwo tylko jak wtedy ma zciągac rezerwe przeciez patrzac po wezach to tylko ten jeden mały jest doprowadzony do pompy
[ Dodano: 2011-05-19, 19:30 ]
narazie latam awaryjnie ponczocha na pompe i luzem do zbiornika jest ok i mogłoby byc ale to nie to
ma byc tak jak ksiązka pisze
[ Dodano: 2011-05-19, 19:30 ]
narazie latam awaryjnie ponczocha na pompe i luzem do zbiornika jest ok i mogłoby byc ale to nie to
ma byc tak jak ksiązka pisze
Kolego jak będziesz wyciągał pompę to wlej trochę paliwa do kosza i podłącz pompkę pod akumulator(tylko plus do plusa i minus do minusa :mrgreen: )i zobaczysz o co tam chodzi,później na spokojnie przejrzyj cały kosz czyli co gdzie idzie i będziesz miał jasność,pozostanie ci tylko dobrze zamocować kosz :-Pglinka pisze:panowie na moj rozum tem mniejszy ssak powinien tez zaciągac paliwo jak ten wiekszy a nie dmuchac bo kosz wkładam na 99 % ok. i nic nie ciągnie ktos gdzies napisał ze mniejszy dmucha paliwo tylko jak wtedy ma zciągac rezerwe przeciez patrzac po wezach to tylko ten jeden mały jest doprowadzony do pompy
własnie oto chodzi ze sprawdzałem i tym małym ssakiem leci paliwo a nie zaciągatomi26 pisze:Kolego jak będziesz wyciągał pompę to wlej trochę paliwa do kosza i podłącz pompkę pod akumulator(tylko plus do plusa i minus do minusa )i zobaczysz o co tam chodzi,później na spokojnie przejrzyj cały kosz czyli co gdzie idzie i będziesz miał jasność,pozostanie ci tylko dobrze zamocować kosz
i to mnie dziwi bo jak ma zaciągnąc rezerwe ze zbiornika a innej drogi niema
[ Dodano: 2011-05-19, 20:50 ]
http://moto.allegro.pl/pompa-paliwa-aud ... 39696.html
z tej aukcji pompe paliwa mam
Ja jak u siebie wymieniałem pompę to też się zastanawiałem jak to ustrojstwo działa. Pompa u mnie po prostu stanęła ze starości przez wytarte szczotki. Już na luzie po stuknięciu raz załapywała raz nie ale dalej chodzi. Kiedyś pomagałem koledze z forum importcompany wymieniać pompę przez telefon. Rozmawialiśmy przez telefon i tłumaczyłem mu co i jak po kolei z pompą i właśnie sprawdzałem mu na jakiej zasadzie pompa zasysa paliwo do kosza. Muszę stwierdzić, że pompa zasysa paliwo tym dużym otworem na którym znajduje się sitko. Pozostałymi otworami wypuszcza. Dobrze by było gdyby podczas montażu pompy było co najmniej 3/4 zbiornika paliwa lub zalać kosz paliwem podczas wkładania kosza. Inaczej pompa się przyciera bo niema smarowania i chłodzenia bo paliwo to jej ciecz chłodząca i smarująca. Jeśli się przytrze to potem długo nie pochodzi. Dobrze jest też wymienić oring na przelewie z drugiej komory (ten na jopku)glinka pisze:panowie na moj rozum tem mniejszy ssak powinien tez zaciągac paliwo jak ten wiekszy a nie dmuchac bo kosz wkładam na 99 % ok. i nic nie ciągnie ktos gdzies napisał ze mniejszy dmucha paliwo tylko jak wtedy ma zciągac rezerwe przeciez patrzac po wezach to tylko ten jeden mały jest doprowadzony do pompy
Dążenie do doskonałości.
A ja mam takie pytanko:
mógłby ktoś z łaski Swej wrzucić schemat, jak te węże są połączone w baku? Bo mam w planach pokombinować z moją pompką, a wydaje mi się że jest ok bo nagle zaniemogła i połowa baku a ona ma problem. Wcześniej tego nie było a nie była wyciągana. Wydaje mi się że jakiś wąż będzie strzelony, po eksperymencie z przykrym zapachem (w innym poście pytałem jak to zwalczyć, udało się i muszę to napisać). Wracąjąc do mojego pytania, to wiem że taki schemat chyba z ETKI krąży gdzieś tu na forum (kiedyś go widziałem), ale już kilka dni wertuję i nie potrafię na niego wpaść. z góry dziękuję ;-)
mógłby ktoś z łaski Swej wrzucić schemat, jak te węże są połączone w baku? Bo mam w planach pokombinować z moją pompką, a wydaje mi się że jest ok bo nagle zaniemogła i połowa baku a ona ma problem. Wcześniej tego nie było a nie była wyciągana. Wydaje mi się że jakiś wąż będzie strzelony, po eksperymencie z przykrym zapachem (w innym poście pytałem jak to zwalczyć, udało się i muszę to napisać). Wracąjąc do mojego pytania, to wiem że taki schemat chyba z ETKI krąży gdzieś tu na forum (kiedyś go widziałem), ale już kilka dni wertuję i nie potrafię na niego wpaść. z góry dziękuję ;-)
No właśnie to już przejrzałem na wylot, a wiem ze gdzieś był pokazany cały bak i jak te wężyki w nim biegną. Wydaje mi się ze to z ETKI było wklejona ale pewności nie mam. Ale od biedy myślę ze sobie poradzę, jedynie zapytam jeszcze czy otwór co ten "feralny cecek" do niego trzeba trafić , to on służy do przelewu z komory lewej baku??pioter pisze:http://www.a8team.pl/topics28/2414.htm
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
pewnie ci chodiz o linki ztego tematu jest tu duzo przydatnych informaji i chyba schemta ktory potrzebujesz?
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=69742
a te cycek tez jest tam pokazany na zdjeciahc i jest do przelewu z drugiej komory
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=69742
a te cycek tez jest tam pokazany na zdjeciahc i jest do przelewu z drugiej komory
No u mnie już to opanowałem wszystko, ale faktycznie o ten temat mi chodziło co w linku http://www.audiklub.org/p...pic.php?t=69742
Dzięki wielkie tego szukałem. Pozdrawiam.
Dzięki wielkie tego szukałem. Pozdrawiam.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Ktoś może wie jakie wymiary ma ten oring ?daro72 pisze:Ja jak u siebie wymieniałem pompę to też się zastanawiałem jak to ustrojstwo działa. Pompa u mnie po prostu stanęła ze starości przez wytarte szczotki. Już na luzie po stuknięciu raz załapywała raz nie ale dalej chodzi. Kiedyś pomagałem koledze z forum importcompany wymieniać pompę przez telefon. Rozmawialiśmy przez telefon i tłumaczyłem mu co i jak po kolei z pompą i właśnie sprawdzałem mu na jakiej zasadzie pompa zasysa paliwo do kosza. Muszę stwierdzić, że pompa zasysa paliwo tym dużym otworem na którym znajduje się sitko. Pozostałymi otworami wypuszcza. Dobrze by było gdyby podczas montażu pompy było co najmniej 3/4 zbiornika paliwa lub zalać kosz paliwem podczas wkładania kosza. Inaczej pompa się przyciera bo niema smarowania i chłodzenia bo paliwo to jej ciecz chłodząca i smarująca. Jeśli się przytrze to potem długo nie pochodzi. Dobrze jest też wymienić oring na przelewie z drugiej komory (ten na jopku)glinka pisze:panowie na moj rozum tem mniejszy ssak powinien tez zaciągac paliwo jak ten wiekszy a nie dmuchac bo kosz wkładam na 99 % ok. i nic nie ciągnie ktos gdzies napisał ze mniejszy dmucha paliwo tylko jak wtedy ma zciągac rezerwe przeciez patrzac po wezach to tylko ten jeden mały jest doprowadzony do pompy
[url=http://img27.imageshack.us/img27/5593/oringq.jpg]Obrazek[/URL]
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Przyznam się bez bicia, że ja robi takie rzeczy organoleptycznie. Biorę go i jadę do sklepu motoryzacyjnego. Powiem szczerze że nie pamiętam jaki mi dają. U mnie w motoryzacyjnym kosztują one bodaj 40 groszy, a nowa pompa koło 500 złotych i pracy przy ponownym rozbieraniu co nie miara. No i stres czy będzie ściągać do końca paliwo.
Dążenie do doskonałości.