Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Gdzie kupic EBC w sensownych pieniądzach?

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 03 cze 2011, 07:14

michal_5000 pisze: Możesz rozwinąć? Sam tego nie będę robił, ale przynajmniej zwrócę uwagę "wykonawcy". Chodzi o to, ze cylinderki potrafią się zapiekać? Są do tego jakieś zestawy naprawcze?
Są tacy mechanicy którym nie chce się w trakcie wymiany klocków zająć zaciskami... :wpale:
Kupujesz do swoich zacisków nowe reperaturki gumowe. Zaciski trzeba dobrze wyczyścić, wymyć whurta płynem, wymienić gumki, do tłoczków i cylinderków założyć nowy smar ATE, później całość złożyć i masz spokój.

michal_5000
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michal_5000 » 03 cze 2011, 09:51

sebos17 pisze:Są tacy mechanicy którym nie chce się w trakcie wymiany klocków zająć zaciskami... :wpale:
Kupujesz do swoich zacisków nowe reperaturki gumowe. Zaciski trzeba dobrze wyczyścić, wymyć whurta płynem, wymienić gumki, do tłoczków i cylinderków założyć nowy smar ATE, później całość złożyć i masz spokój.
Dzięki za info. Robić mi to będzie znajomy, który zasadniczo rzeźbi w BMW (w tym moim ;-) ) - więc na szczęście olewactwa się nie obawiam.

Gdzie można kupić te gumki?

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 cze 2011, 11:04

michal_5000 pisze:Zestaw 8-klockowy ze zdjęcia jest chyba identyczny jak u Ciebie, a 4-klockowy - to taki jak u mnie. Diagramy z ETKI by to potwierdzały, o ile można im wierzyć.
Masz z przodu Brembo na 4-ech klockach??...
o ile dobrze pamiętam to ja w swojej eSie miałem Brembo ale na 2 dużych klockach :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

michal_5000
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michal_5000 » 03 cze 2011, 12:03

@FOSS - miałem na myśli 4 klocki już łącznie (2 strony). Z całego mojego rozpoznania wynika, że mam tarcze 345mm + zaciski Brembo po 2 klocki na stronę właśnie (kod hamulców 1ZL a nie 1LX).

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 07 cze 2011, 20:06

michal_5000 a nie wiesz może czy zmieszczą się w tych zaciskach felgi 17'' ? Do S8 dostałem felgi oryginalne A8 17'' z praktycznie nowymi zimowymi oponami Pirelli i żal było by pozbywać się tego zestawu...

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 cze 2011, 21:07

Do S8 17" to minimum jakie wejdzie do S8.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 07 cze 2011, 21:27

daro72 pisze:Do S8 17" to minimum jakie wejdzie do S8.
Ale mówisz o zaciskach brembo czy o zwykłych?

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 07 cze 2011, 21:36

Do tarcz 360 mm. Więc nie wiem jakie to zaciski. Z tego co wielu z posiadaczy S8 pisało to właśnie takie minimum i felga od zacisku mija się o milimetry. Może jest jakiś model felg 16" by wszedł ale tego już nie wiem.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 07 cze 2011, 21:53

daro72 pisze:Do tarcz 360 mm. Więc nie wiem jakie to zaciski. Z tego co wielu z posiadaczy S8 pisało to właśnie takie minimum i felga od zacisku mija się o milimetry. Może jest jakiś model felg 16" by wszedł ale tego już nie wiem.
Jeżeli mowa o S8 D2 FL i zaciskach Brembo to o felgach 16" można zapomnieć...
felgi 17" wejdą ale tylko nieliczne modele w zależności od kształtu ich ramion i ET - osobiście swoją eSę kupiłem właśnie na felgach 17" (model pięcioramienny ABT) ale jak przyjrzałem się temu dokładnie to okazało się że pomiędzy felgą a zaciskiem zmieści się co najwyzej żyletka... felgi nie miały ciężarków wyważających bo te zostały zerwane właśnie przez zacisk :-?

Moim zdaniem minimum to jednak 18" ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 08 cze 2011, 00:37

U mnie na S8 siedzi ori 17cali (standard z A8) wszystko jest ok, a zacisk nawet ma trochę dylatacji.

michal_5000
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michal_5000 » 13 lip 2011, 23:56

Witam ponownie :)

S-Acht ma już zmienione hamulce (tylko przód) + oczyszczone co trzeba + zmieniony płyn hamulcowy. Ostatecznie wjechał taki zestawik:
klocki: EBC Yellow Stuff
tarcze: EBC standard (gładkie) - prawdę mówiąc obawiałem się inwestowania w topowe linie Ultramax czy Turbo Groove, bo ze wszystkiego co czytam wynika, że ryzyko pogięcia tarcz w tym aucie jest spore. Może więc następnym razem, jeśli te zdadzą egzamin. Co ciekawe - moje tarcze mają napis "Made in Italy", więc nie zdziwiłbym się, gdyby to jakieś Brembo było rzeczywistym podwykonawcą.

Zamawiałem przez Internet w polskim przedstawicielstwie EBC, za komplet klocków krzyknęli 855 PLN, za tarcze 2 x 360 PLN.
Zdecydowanie na plus obsługa - bardzo responsywna, chętnie służą radą/pomocą.

Co do wrażeń - jest naprawdę DOBRZE :d Może nie wbija go momentalnie w asfalt (ale czy przy tej masie auta to w ogóle możliwe?) - natomiast hamowanie jest na poziomie fabrycznie nowego samochodu o dwa segmenty mniejszego. Mega poczucie pewności, a to jeszcze nie koniec, bo (a) klocki na pewno się jeszcze nie dotarły i (b) można by pomyśleć o zmianie tyłu.
Pisków też jak dotąd nie zaobserwowałem.

Natomiast dziwna rzecz jest taka, że nie zniknęła migająca ikonka klocków (O). Na ile patrzyliśmy, z tyłu jest jeszcze dużo okładziny.

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 14 lip 2011, 10:25

Made in Italy? ja miałem wszędzie England :D za klocki sporo chyba przepłaciłeś bo ja komplet za przód dałem 700zł :) a po dotarciu tych hebli plus laczki 255/40/19 i zajebiście wbija w asfalt aż ciemno przed oczami się robi! dosłownie :P także wrażenie jeszcze przed Tobą :)

michal_5000
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 42
Rejestracja: 19 maja 2011, 22:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michal_5000 » 14 lip 2011, 13:57

No to tym lepiej... 8-) A ile orientacyjnie może zająć dotarcie? Póki co od wymiany Audi przejechało (niskich) kilkaset kilometrów, bo nam się chwilowo samochody "rozmnożyły" w domu :)

Co do cen - wiesz, może kursy były inne. Tak jak się orientowałem, to gdzie indziej mieli tylko drożej.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 16 lip 2011, 09:31

Trochę poczytałem o tych klockach EBC i mam pytanie, dlaczego zakładacie żółte klocki? Czy czerwone nie wystarczą?

mazur6662
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 289
Rejestracja: 10 kwie 2010, 09:54
Lokalizacja: Nowa Cerkiew

Post autor: mazur6662 » 16 lip 2011, 11:17

żółte są o wiele trwalsze i odporniejsze na wysokie temperatury co przy masie naszych aut wychodzi tylko na plus :) rzadziej wymieniasz te żółte niż czerwone, po rozgrzaniu żółte hamują jeszcze bardziej, aż ciemno się robi przed oczami. i mitem jest że wymagają rozgrzania!

swoje klocki docierałem przez ok 1200km tak dla pewności :) ale potem frajda z hamowania bezcenna :) dorób z tyłu zderzak z rur bo nie jeden wjedzie Ci w dupe :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl