Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 98 4.2PB/LPG ] Demontaż tłumika środkowego

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego w tym również chiptuning.
ODPOWIEDZ
kober007
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 05 maja 2011, 16:20
Lokalizacja: Międzyzdroje

[D2 98 4.2PB/LPG ] Demontaż tłumika środkowego

Post autor: kober007 » 10 cze 2011, 00:11

Witam, mam stożek i nie chce tłumika końcowego bo będzie zbytnio buczec. Myślę nad wycięcie tłumika środkowego i wspawanie w jego miejsce dwóch prostych rurek

Pytanie czy dużo to zmieni i czy ładny dźwięk będzie

Z góry dzięki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 cze 2011, 10:41 przez kober007, łącznie zmieniany 1 raz.

Martinez
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 26 maja 2009, 23:36
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Martinez » 10 cze 2011, 00:32

Stożek w 4.2 V8 :idea: Daje Ci to coś kolego ,tak z ciekawości pytam :?:
Martinez:):):):)Audi S8 ABT

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 10 cze 2011, 10:40

Do tej pojemności stożek opłaca się zakładać. pod warunkiem że jest rozmiarów 10l wiadra.

Awatar użytkownika
lunizS8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2011, 19:44
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lunizS8 » 10 cze 2011, 16:14

ale czujesz jakieś zmiany w mocy i pracy motoru?

Awatar użytkownika
Klimass1
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 459
Rejestracja: 06 gru 2009, 21:16
Lokalizacja: Syców

Post autor: Klimass1 » 11 cze 2011, 23:21

modyfikacja rodem z golfa mk II :) bardziej proponuję do takiego samochodu sportowy wkład do puszki od filtra powietrza który później można przemyć acetonem .

[ Dodano: 2011-06-11, 23:22 ]
http://allegro.pl/audi-a8-s8-i-quattro- ... 81515.html a dokładnie chodzi mi o K&N
Regulamin - reklama.
602-11-90-63
Działosza
56-500 Syców
A6 C6 BMK wymiana wtrysków?

sevi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 133
Rejestracja: 25 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: sevi » 12 cze 2011, 10:23

Ludzie to maja fantazje
A8 D2 6.0 W 12
BMW 645 CI
Zaczyna brakowac mocy!

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 13 cze 2011, 00:59

Od razu pojawiają się komentarze typu, co ci to daje?, po co ci to? itd... Może kolega kober007 założył sobie stożek bo podobał mu się jego kolor. Nie komentujcie tego od razu w ten sposób , że to be ,że się nie nadaje ,że w golfach... :-/ Nawet jeśli nic nie daje a nawet pogarsza to jak komuś zależy np. na zmianie dźwięku silnika, który na filtrze tego typu jest o niebo lepszy, to niech sobie zakłada. I wcale filtry stożkowe do 300 konnych silników nie są wielkości wiadra :-?
Pytanie było inne, o tłumik środkowy.

Z mojej wiedzy wynika, że odp. wprost na to pytanie może być trudna do uzyskania na tym forum. Większość zaczyna przeróbki wydechu od wymiany końcowego tłumika, więc jak wstawisz rury zamiast środkowego i pozostawisz ori końcowy to będziesz pierwszym który to zrobi w klubie :mrgreen: Zachęcam do takiej próby, wiele nie stracisz, jak nie będzie ok, zawsze można wrócić do serii, a przyczynisz się dla dobra ogółu :-D

Natomiast ja swego czasu miałem wstawione na próbę przez jakiś tydzień rury zamiast środkowego tłumika ale także już z przelotem na końcu i x-pipem zamiast ori wytłumionego H-pipa. Generalnie efekt był niesamowity, ale jednak zbyt hardcorowy do codziennego użytku. Swoje robi tłumik środkowy, to pewne. Faktem jest także że buczenie powstaje w końcowych, "sportowych" tłumikach. Więc teoretyzując wycięcie środkowego tłumika może spowodować przyjemne "bezbuczeniowe" podniesienie głośności układu wydechowego na oryginalnym, mocno wygłuszonym " pół-przelotowym" tłumiku końcowym :->
Myślę ,że jak sam nie spróbujesz to się nie dowiesz :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 15 cze 2011, 21:20

kober007 wyciałes ten tłumik? jestem bardzo ciekawy efektu...
A8 V8 Engine

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 18 cze 2011, 11:59

kober007 pisze:mam stożek
Kolego napisałeś że masz u siebie zamontowany stożek,jestem ciekawy jak uporałeś się z przepływką jak byś mógł to pstryknij fotkę.

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 29 cze 2011, 13:03

No i cisza w temacie? Jak tam przeróbki ?

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 29 cze 2011, 13:50

Ja ostatnio u siebie wywaliłem katy. Po awarii modułu paliwko z niepalącego kotła dostało się do katów. Przejechane w testach jakieś 50 kilosów i po miesiącu katy wyzionęły ducha. wypaliły się i zaczęły gruchać. Po ich wymianie na tłumiki przelotowe nie zauważyłem żadnej różnicy ani w mocy ani w głośności. Więc przyjdzie pewnie teraz kolej na tłumik końcowy. Nie wiem jeszcze jaki. Po wstępnych rozmowach z ultterem i pytaniach o sportowy tłumik stanęło na tym że niema takiego tłumika w katalogu i pozostaje tylko robota na zamówienie. Polega to na wymontowaniu mojego tłumika i wysyłce do nich, a oni na wzór mojego doklepią sportowy. Jeśli chodzi o koszty to powiedziano mi że może się wahać od 1000 do 1300 pln. Jedno co muszę przyznać to mają zarombisty wybór końcówek. Nawet już byłem zdecydowany na wymianę końcówek w moim tłumiku coś ala FOSS ale zacząłem się zastanawiać nad wymianą na ten sportowy. Doszła tez opcja montażu tłumika w firmie która robiła tłumiki FOSS-wi. :?:
Dążenie do doskonałości.

minus4

Post autor: minus4 » 05 lip 2011, 18:25

Ja u siebie wlasnie dizs odebralem autko mam teraz wywalone katy w ich miejsce tlumiki przelotowe, potem jest X-pipe z magnaflow a nastepnie ori srodkowy + simons jako koncowy, jaki efekt ? hmmm no takie mieszane mam uczucia, tzn jest dobrze ale nie na tyle zebym nie myslal o wywaleniu srodkowego i wstawieniu tam dwoch rurek :mrgreen: Wiec zapewne jeszcze w tym tygodniu srawdze jak bedzie brzmiec bez srodkowego, oby w koncu byla to finalna modyfikacja wydechu :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 05 lip 2011, 18:56

intensywnie myśle o wycięciu środkowego tlumika... niedługo wycinam katy więc można wsio zrobić za jednym zamachem ;-)

opisz wrażenia jak już wytniesz środkowy :-P
A8 V8 Engine

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 05 lip 2011, 21:27

minus4 pisze:zebym nie myslal o wywaleniu srodkowego i wstawieniu tam dwoch rurek
tomow pisze:intensywnie myśle o wycięciu środkowego tlumika... niedługo wycinam katy więc można wsio zrobić za jednym zamachem ;-)
Radzę wstawić zamiast dwóch rurek w miejsce środkowego, dwa małe, osobne tłumiki "cygarka". Po pierwsze zapobiegnie to przy zimnym wydechu emisji suchych, metalicznych dźwięków przy wyższych obrotach, po drugie jednak nie jest tak głośno jak na samych rurach. Chociaż jak już pisałem efekt może się podobać :diabel:

[ Dodano: 2011-08-24, 01:13 ]
No i jak kolego minus4, wywaliłeś ten środkowy tłumik czy zaprzestałeś modyfikacji :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl