części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 2.8PB/LPG ] Nierówna praca, wypadanie zapłonów

Awatar użytkownika
zielaki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2009, 16:21
Lokalizacja: Kielce

[D2 00 2.8PB/LPG ] Nierówna praca, wypadanie zapłonów

Post autor: zielaki » 16 paź 2009, 00:54

Witam, od jakiegos czasu zauwazylemw swoim 2,8 ze sinik bardzo nierówno pracuje...najpierw rano jak był zimny a teraz nawet na gorącym silniku. Podczas jazdy nawet nie jest to tak bardzo odczuwalne ale na biegu jałowym dosyc bardzo....
po podłaczeniu VAG nie ma zadnych błedów... a motor 2,8 AQD nie pracuje tak jak powinien. po zdjeciu pokrywy silnika w nocy widac w cewkach zapłonowych przeskoki iskry w cewkach .czy tak ma byc ?????
czy to wina przewodów?????
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2012, 13:41 przez zielaki, łącznie zmieniany 3 razy.

kuczlaw

Post autor: kuczlaw » 18 paź 2009, 14:43

zielaki pisze:w nocy widac w cewkach zapłonowych przeskoki iskry w cewkach .czy tak ma byc ?????
czy to wina przewodów?????
Wymień przewody ale wcześniej weź spryskiwacz do kwiatków od zony i w nocy popryskaj. Jak będzie dyskoteka to na pewno do wymiany :)

Awatar użytkownika
zielaki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2009, 16:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zielaki » 19 paź 2009, 18:18

juz po kłopocie.... bzdura.... nie mogłem uwierzyc.....

Awatar użytkownika
djdemon_pl
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 173
Rejestracja: 20 wrz 2009, 14:25
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: djdemon_pl » 19 paź 2009, 18:33

Zielaki - jak możesz podziel się informacją co było - na pewno zakończenie sprawy jakimś podsumowaniem przyda się innym forumowiczom.
"Wierny Ideałom"
Było: A8 4.2 '95, A8 4.2 D2 FL '99,
Jest: A8 4.2 D3 FL '05

chudy
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 25 paź 2009, 17:14
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: chudy » 25 paź 2009, 22:58

witam. Mam duży problem z odpalaniem ze swoim audi a8 3,7 z roku 1998. Muszę go długo chechłać żeby w końcu zapalił. Gdy się rozgrzeje to jest ok. Zmieniłem świece i filtr paliwa i nic nie dało. Mechanik sprawdził pompę i daje ciśnienie 4 bary, wtryski też raczej ok, chociaż bardziej leją niż rozpylają. Wyczyszczona przepustnica i nic, sprawdzone ustawienie rozrządu i wszystko dobrze. Mechanik zauważył że są zalewane benzyną świece i prawdopodobnie to jest przyczyną, bo samochód strzela z tłumika tak jak by coś było zalane. Niestety nie wiem co jest przyczyną zalewania świeć. Może ktoś miał podobny problem i może mi pomóc rozwiązać mój. Za wszelką pomoc z góry dziękuje. Dodam, że mam instalace gazową.

[ Dodano: 2009-10-25, 22:59 ]
chudy, problem

Awatar użytkownika
zielaki
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2009, 16:21
Lokalizacja: Kielce

Post autor: zielaki » 05 lis 2009, 10:34

przykro mi ze jak miałem problem , nikt nie chce odpisac , nikt nie chce pomóc.... ja chetnie udzielam rad i wskazówek. miałem pęknięty izolator na swiecy .....

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 06 lis 2009, 08:58

kolego nie ma sie co obrazac ale tych tematow jest sporo na foru wystarczy troszke poczytac i sam dojdziesz do wszystkiego zwlaszcza ze masz nie skomplikowany motor.Dobrze ze juz sobie poradziles.Pozdro

giwera44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: giwera44 » 12 gru 2009, 18:25

czesc,ja do tematu wypadanie zaplonów, otorz wyskakuje mi na vagu sporadyczne wypadanie zaplonow, przewaznie od cylindra 1-4, ale zdazaja sie takze i te wyzsze. na vagu wyskakuje mi takze taki komunikat: brak spalania w cylindrach 1-4. świece nowe, pozamenialem miejscami cewki, z jednej strony na drugą, pozamieniałem nawet moduły! i nadal to samo. dodam ze po przygazowaniu jest ok, ale na wolnych wlasnie brak spalania w cylindrach1-4. czy jest jeszcze cos co odpowiada za spalanie na jednej stronie silnika. wszystkie operacje byly przeprowadzone na bezynie. pozdrawiam i prosze o wskazowki
giwera44

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 12 gru 2009, 22:36

Witam
Mimo wszystkiego, z tego co opisałeś wnioskuje uwalone moduły zapłonowe, dwie sztuki, dla pewności sprawdziłbym jeszcze połączenia pomiędzy ECU benzynowym, ECU gazowym i wtryskiwaczami benzynowymi. Może być opcja, że ECU gazowe źle steruje wtryskami benzynowymi (złe połączenie na kostkach - zaśniedziałe styki) lub uwalony moduł w samym ECU gazowym. Proponuje przepiąć kostki idące do wtrysków benzyny bezpośrednio do ECU benzynowego. Pojeździj na Pb i zobacz czy dalej efekt ten sam.

giwera44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: giwera44 » 13 gru 2009, 18:48

Cześć, dzieki za szybką odpowiedź, dodam jeszcze że najgorzej jest rano przy zimnym silniku, zaczyna troche nie równo pracować poczym pojawia się kontrolka CAT, ale po chwili przestaje migać i po ponownym rozruchu jest ok. Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale czy może być coś nie tak na biegu jałowym? Zła mieszanka lub złe ustawienie przepustnicy, nie wiem ale staram się troche kombinować, bo to co mi poradziłeś ro narazie wyższa półka dla mnie, ale nie nie wątpie ze do tego dojde. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki :-D
giwera44

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 13 gru 2009, 20:03

Komputer gazu masz napewno ok jesli dobrze lata. Jesli CAT na benzynie to czep sie benzyny czyli swiece,cewki, zamien moduly, posprawdzaj wiazke od cewek, podepnij vaga i zobacz w blokach gdzie nie spala itd. Tego bylo mnustwo na forum,wystarczy poszukac i poczytac a napewno sam dojdziesz do tego

giwera44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: giwera44 » 14 gru 2009, 11:37

siema paulo, juz to wszystko robilem, czytaj poprzedni tekt, nie wiem co dzialac, pozdrawiam
giwera44

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 14 gru 2009, 12:06

zrob tak: wlacz zaplon, wylacz gaz na centralce i odpal go normalnie, jesli masz swojego vaga to przejedz sie na benzynie kilkanascie km zeby ecu sie ponastawial i wtedy wepnij sie jeszcze raz nie gaszac auta,posprawdzaj bloki spalania na wolnych a pozniej daj tak na 2 tys obr i przejrzyj jeszcze raz bloki. Moze faktycznie instalka cos ci pieprzy. Jesli porobiles to wszystko ze swiecami,cewkami i modulami to zostal tylko sterownik ale dziwne ze braki wystepuja tylko na wolnych obr, gdyby byl jakis czujnik to powinien wyskoczyc a tak do dupa.Przypomne jeszcze wszystkim ze moduly nie ida na lewa i prawa strone czyli nie na 1-4 i 5-8 tylko sa na przemian,nie pamietam dokladnie w tej chwili ktory modul jest na jakie cylindry.
Giwera44 jestes pewien ze z gazem wszystko jest ok? Moze instalka do przejrzenia bo przez nia komputer benzyny lapie bledy i zapisuje

wojti_sopot
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 160
Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: wojti_sopot » 14 gru 2009, 22:16

Witam
Kolego, u mnie właśnie, moduły, wywalały CAT na zimnym silniku, jak się rozgrzały było ok, te moduły to tranzystory mocy, przełączają z niskiego na wysokie, możesz rozebrać obudowę modułu i zobaczysz w środku nóżki tranzystorów, mogą być nadłamane i raz jest połączenie a raz nie, stąd ta zabawa z CAT.

giwera44
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 13 paź 2009, 22:11
Lokalizacja: Olszyna

Post autor: giwera44 » 16 gru 2009, 09:46

siema chlpaki, narazie przestałem kombinować i zaczalem jezdzic tylko na bezynie- i co sie okazało.............praca silnika doszla do normy, rano nie zapalilo sie CAT, co od kilku dni bylo normą. Problem zaczal sie od wizyty u gazownika. Otóż problem z CAT przechodziłem juz dawno i kłopot z wypadaniem zapłonów męczył mnie jakiś czas temu. Po wizycie u gazownika, który zakładał te instalację AGIS, problem zakończył. To bylo jakis rok temu gdy miałem ogromne kłopoty z jazda na gazie. Ostatnio pojechałem do innego gazownika(który jest dużo bliżej) na wymiane filtrów(ps.teraz juz sam sobie wymieniac będę,po co płacić). Otóż wymienil i stwierdził, że jedna listwa ma wyrobione tloczki i trzeba je wymienic. Kupiłem 8 tloczków za 50zł. i pojechałem wymienić. Dodam, że z gazem nie miałem kłopotu tylko z rana jak się przełączał na gaz zaczynał się dławić i oczywiście CAT, który po ponownym rozruchu gasł(o ile przestał migać na tablicy) i juz przez cały dzień bylo ok. pojechałem, wymienil tłoczki i MASAKRA, na gazie i benzynie- wywalanie zapłonów, nie równa praca silnika, gasł itp. itd. Ok nie będę już nudził. kupiłem nowa listwę na jedną stronę i auto zaczęło śmigać, tylko z rana na bęzynie po minucie zaczyna telepać i oczywiście CAT. Od wczoraj zero gazu i dzisiajh z rana jak ręką odjął, już wczoraj chodził całkiem przyzwoicie. Jeszcze ze dwa dni tylko benzyna i jak będzie ok to jade znowu do gazownika, który zakładał ten gaz(80km ale mus)a nie ten który wszystko wie o gówno potrafi( za przeproszeniem). To tyle, pozdrawiam
ps. paulo, ty chyba masz pelen wykaz kodów błedów bo ja mam tylko do nr 1417 i dalszych juz nie, jak byś miał ochoptę i mi pomógł albo ktos inny kto ma, z góry dziękuję
giwera44

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl