[D2 01 4.2PB ] O co chodzi z normami olejowymi ?
[D2 01 4.2PB ] O co chodzi z normami olejowymi ?
Witam
Szykuje się do zmiany oleju , przestudiowałem juz wiele wątków, i ile wątków tyle opinii
Ale mi bardziej chodzi o te normy jakie są w książce serwisowej bo tam jest wymienionych kilka rodzajów 502 00 500 00 501 01 , i wiele innych nie do końca wiem o co w tym wszystkim chodzi? Którą normą należy się sugerować ? bo już zgłupiałem i sam nie wiem. Czy te normy są opisane na opakowaniach ?
Szykuje się do zmiany oleju , przestudiowałem juz wiele wątków, i ile wątków tyle opinii
Ale mi bardziej chodzi o te normy jakie są w książce serwisowej bo tam jest wymienionych kilka rodzajów 502 00 500 00 501 01 , i wiele innych nie do końca wiem o co w tym wszystkim chodzi? Którą normą należy się sugerować ? bo już zgłupiałem i sam nie wiem. Czy te normy są opisane na opakowaniach ?
Ostatnio zmieniony 24 cze 2011, 19:20 przez Osek, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Oczywiście, normy podane są zarówno na olejach jak i w książkach serwisowych, instrukcjach itd.
W sieci znajdziesz mnóstwo artykułów na ten temat (normy, lepkość, klasa itd)
"Pierwsza-lepsza" tabela http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
Jeśli masz problem z doborem, możesz zajrzeć choćby na: http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_ol ... oline.html
W sieci znajdziesz mnóstwo artykułów na ten temat (normy, lepkość, klasa itd)
"Pierwsza-lepsza" tabela http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
Jeśli masz problem z doborem, możesz zajrzeć choćby na: http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_ol ... oline.html
Black Cars Matters
To do mojego silnika 4,2 bez gazu to będzie norma 500.00 czy 502.00 ? Czy może ten i ten ?dice111 pisze:Oczywiście, normy podane są zarówno na olejach jak i w książkach serwisowych, instrukcjach itd.
W sieci znajdziesz mnóstwo artykułów na ten temat (normy, lepkość, klasa itd)
"Pierwsza-lepsza" tabela http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
Jeśli masz problem z doborem, możesz zajrzeć choćby na: http://www.valvoline.pl/s,11,dobierz_ol ... oline.html
Oczywiście że nie każdy ale na opakowaniu jest napisane.Osek pisze:A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ?
Jeśli szukasz do swojej to polecam MOTUL 8100 X-cess ... pełen syntetyk i spełnia te normy... ten olej lałem do wszystkich swoich A8/S8 i złego slowa o nim nie powiem ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Absolutnie potwierdzam! Mam trochę znajomych w branży moto/serwis i z licznych opowieści wychodzi na to że Motul estrowy z serii np. 8100 to inna bajka niż większość olei dostępnych na rynku. Używam takiego 10W40 od 4 lat i jest bardzo OK! Ale pierwsze zalanie to był szok. Auto wyciszyło się o 40% i dostało jakby nowej energii!FOSS pisze:Oczywiście że nie każdy ale na opakowaniu jest napisane.Osek pisze:A te dwie normy spełnia każdy syntetyczny olej ? Kazdej marki? Ogólnie jest to gdzieś na opakowaniach opisane ?
Jeśli szukasz do swojej to polecam MOTUL 8100 X-cess ... pełen syntetyk i spełnia te normy... ten olej lałem do wszystkich swoich A8/S8 i złego slowa o nim nie powiem ;-)
Podepnę się z moim pytaniem, mam w S8 zalany Castrol Edge 10W60. Sprzedawca mówił że zalał taki jaki był u poprzedniego zalewany. Poszperałem w sieci i tak ilu jest zwolenników tyle jest przeciwników... Trochę zgłupiałem i nie wiem co kupić na wymianę. Czy lać dalej to samo (ponoć na lato świetny jednak zimą gorzej sobie radzi) czy zmienić na jakiś inny syntetyk? Z miła chęcią zalałbym Motula, tylko nie produkuje on 10W60.
Mówi się że lepiej lać taki olej jaki był zalewany, ale przecież nie wierzę że na takim jeździł od nowości...
Jeżeli macie jakieś sugestie co bezpiecznie zalać innego zamiast 10w60 to proszę podzielcie się ze mną wiedzą ;-)
Mówi się że lepiej lać taki olej jaki był zalewany, ale przecież nie wierzę że na takim jeździł od nowości...
Jeżeli macie jakieś sugestie co bezpiecznie zalać innego zamiast 10w60 to proszę podzielcie się ze mną wiedzą ;-)
Nie mogę się zgodzić. Jest poważna różnica pomiędzy jakością olei. Po pierwsze prawdziwy 100% syntetyk produkują tylko 3 firmy: Motul, Liquid Moly i Mobil1. Mobil podobnie jak większość popularnych olei produkowane są w Polsce na bazie produktu Orlen z oryginalnymi domieszkami. Jednak BAZA jest ponoć bardzo ważna. Nie od parady Motul czy Midland robione są z ropy wydobywanej w jednym szybie w Texasie. Nie od parady armia amerykańska używała wyłącznie oleju Quaker State dopóki nie sprzedano technologii szwajcarom (Midland). Nie od parady Motul jest zalewany we wszystkich większych wyścigach nie wyłączając formuły 1. My zwykli użytkownicy mamy ograniczone możliwości oceny oleju i żadnych możliwości profesjonalnego zbadania jego właściwości. pozostaje nam tylko słuchanie wiarygodnych fachowców, zbieranie różnych informacji i inteligentne oddzielanie ziarna od plew.dice111 pisze:Ten co masz sprawdzi sie pod silnym obciążeniem. A teraz równie dobrze mozesz zalac i "zwykłego" full syntetyka. Czy to bedzie Mobil, Motul, Castrol nieważne - ważne by był z pewnego źródła
Ale Ty nie potrzebujesz 10W60... 10W40 spokojnie wystarczy więc Motul 8100 X-cess sprawdzi się na bank tym bardziej że to jest 5W40 więc i w zimę będzie lepszy od tego Castrola.sebos17 pisze:(...) Trochę zgłupiałem i nie wiem co kupić na wymianę. Czy lać dalej to samo (ponoć na lato świetny jednak zimą gorzej sobie radzi) czy zmienić na jakiś inny syntetyk? Z miła chęcią zalałbym Motula, tylko nie produkuje on 10W60.
Mówi się że lepiej lać taki olej jaki był zalewany, ale przecież nie wierzę że na takim jeździł od nowości...
Jeżeli macie jakieś sugestie co bezpiecznie zalać innego zamiast 10w60 to proszę podzielcie się ze mną wiedzą ;-)
Ja Motula kupuję bezpośrednio od dystrybutora (mam do nich rzut beretem) więc za butlę 5 litrów płacę niecałe 130pln i to moim zdaniem całkiem przyzwoita cena... wiem że w Polsce mozna znaleźć jeszcze trochę taniej ale jak doliczę to tego przesyłkę to wyjdę na tym samym więc jest mi dobrze z tym co mam ;-)
Ostatnio zmieniony 27 cze 2011, 09:45 przez FOSS, łącznie zmieniany 1 raz.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Tu jest mowa o cywilnych samochodach, w dodatku z niewysilonymi Vkami. Czy zauważysz jakiekolwiek różnice ? Wątpie.. ja nie zauważyłem, a lałem przeróżne wynalazki.
Inna sprawa taka, że Mobil i Castrol to chyba dwie najbardziej podrabiane i chrzczone marki, więc trzeba uważać co i skąd się bierze.
Inna sprawa taka, że Mobil i Castrol to chyba dwie najbardziej podrabiane i chrzczone marki, więc trzeba uważać co i skąd się bierze.
Black Cars Matters
Właśnie przypadkowo znalazłem na drzwiach normę jaka była wlewana chyba w serwisach, (samochód ze szwajcarrii) i było to 504 00, według tych tabel co podesłałeś to jest to typ long life, czyli rzadsze wymiany prawda ? Ja wole robić co 10-15 tyś niż 30 tys ale nie widze żadnego motula co ma tę normę 504 00, Teraz miałem zalany silnik (przez poprzedniego własciciela) jakimś Comma 5W40, nie mam zielonego pojęcia jakie on normy spełniał, nie będzie problemu jak wymienie na tego motula co ma norme 502 00 co poleca Foss ?