Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wybija CHECK!

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Wybija CHECK!

Post autor: jojo-jar » 27 cze 2011, 23:18

Witam. Od miesiaca jezdze na gazie :-) , a od paru dni mam problem z kontrolka CHECK :-( . Po sczytaniu błedów wyswietla błąd:
P0430 - System katalizatora (Bank 2) Wydajność ponizej progu.
Ogarniał ktos ten problem?
Po skasowaniu przez 300km jest spokój, po czym problem wraca :/ .
Katy to wymiany? Czy wina gazowników?
Wtryski ma Hany zielone i 2x Magic.
Ile pali wasze D3 4.2 gazu?
Czekam na pomoc
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez jojo-jar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 28 cze 2011, 01:02

stawiam na gazowników moja d3 spala od 18 do 23 nie jestem na 100 % pewien ale wyczytałem że te reduktory co masz są do du.. potrafią bąka puścic z gazu w układ chłodzenia i rozwalić blok silnika w najlepszym przypadku wyrzucić płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy poczytaj na necie

Awatar użytkownika
Saberek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 185
Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada

Post autor: Saberek » 28 cze 2011, 09:56

Ja mam BRC od ok 2 miesiecy, pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika, z tym engine check to masz mapy nie salibrowane, pojedz do gazownik i niech ustawia, check nie ma prawa sie swiecic.

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 29 cze 2011, 17:16

Nie powiedziałeś jaki masz sterownik instalacji LPG, ale tak czy inaczej zacznij od sprawdzenia i daj znać jaką masz korektę długoterminową w sterowniku silnika.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 03 lip 2011, 12:05

Sterownik Sequela. Bylem u gazowników. Wymienili mi reduktory na jednego czarnego Gurtnera. Po 200km dalej blad, wiec to nie wina reduktorów. co teraz sprawdzic?? Ma ktos jakis pomysl bo juz wymiekam?

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 03 lip 2011, 16:16

Ten błąd nie ma nic wspólnego z reduktorami, jeśli wymienili Ci je tylko z powodu tego błędu, to Cię zwyczajnie naciągnęli. Jeśli w ogóle winna jest instalacja LPG to najprawdopodobniej jest to wina źle wyregulowanego sterownika gazu.

Zanim zaczniesz wymieniać kolejne części, odczytaj wypracowaną przez ECU korektę długoterminową. Jest ona dostępna w grupie 032. Jeśli sam nie masz interfejsu i VCDS albo VAG-COM, to poproś kogoś kto ma aby Ci to odczytał, a w przyszłości zainwestuj w VCDS, bo nie raz się jeszcze przyda :)

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 03 lip 2011, 17:20

wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie. Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 03 lip 2011, 17:25

jojo-jar pisze:Ile pali wasze D3 4.2 gazu?
badyl pisze:moja d3 spala od 18 do 23
Saberek pisze:pali ok 1 litr wiecej LPG niz PB + oczywiscie PB na zagrzanie silnika
Moja spala do 20% LPG od tego co pokazuje FIS... to badałem wielokrotnie poprzez tankowanie do pełna i kasowanie licznika km... ale spalania PB nigdy tak nie sprawdzałem biorąc za pewnik wskazania FIS'a (pomimo tego że po zakupie jeździłem ponad miesiąc wyłącznie na PB więc parę zbiorników spaliłem).

W mieście LPG spala tak pomiędzy 17-22 litrów ale kulając się w korkach może to być nawet 25 litrów... w trasie natomiast w trybie normalnym/szybkim spala 15-18 litrów ale jadąc w miarę spokojnie schodziłem także do wartości 13-14 litrów LPG
Saberek pisze:Ja mam BRC od ok 2 miesiecy...
Jeden duży redutor Ci wrzucili czy dwa??
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 03 lip 2011, 17:30

teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km.

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 03 lip 2011, 17:44

jojo-jar pisze:wymienili bo sam chcialem zeby mi zabrali tamte reduktory bo podobno sa awaryjne. Nic nie placilem oczywiscie.
Aha, jak tak to ok. Faktycznie tamte reduktory mają wadę konstrukcyjną i jak wspomniał badyl, zdarzało się że wpuszczały gaz do obiegu płynu chłodniczego. Nie ma to związku z checkiem, ale przynajmniej unikniesz niespodzianek w przyszłości.
jojo-jar pisze:Wyczytalem ze jest opcja ze check wybija przez nieszczelny uklad dolotowy i wydechowy. Co o tym myslicie
Jest to możliwe, ale bardziej prawdopodobne, że źle wyregulowany wtrysk gazu powoduje zbyt bogatą/ubogą mieszankę i ECU nie jest w stanie tego skorygować w rozsądnych granicach. Stąd moja sugestia abyś odczytał wspomniany wcześniej parametr. Będzie wtedy wiadomo czy faktycznie w tym jest rzecz.
jojo-jar pisze:teraz mam jeden duzy podobno do 350-400km.
Pewnie KME Gold.

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 03 lip 2011, 17:54

jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 03 lip 2011, 19:29

jojo-jar pisze:jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest
Przerabiałem to w A6, wariował katalizator z sondą, po wymianie miałem spokój

Awatar użytkownika
jojo-jar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 269
Rejestracja: 04 wrz 2009, 07:18
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: jojo-jar » 03 lip 2011, 19:34

labas a A6 miales na gazie??

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 03 lip 2011, 20:04

Tak

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 03 lip 2011, 23:41

jojo-jar pisze:jak by była za uboga lub za bogata mieszanka to vag cos by pokazal. a u mnie tylko jeden blad jest
Niekoniecznie. Ale jak wiesz lepiej bez sprawdzenia, to ok, nic już więcej nie mówię :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl