części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] AQF - falują obroty, na wolnych trzęsie

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

[D2 98 4.2PB/LPG ] AQF - falują obroty, na wolnych trzęsie

Post autor: k0mar » 25 lip 2011, 12:09

Witam..

Ostatnio mam jakiegoś pecha :-( Od soboty auto kuleje zwłaszcza na Pb, na LPG chodzi jak by trochę lepiej... Nie chciała odpalać za pierwszym razem, dopiero za drugim sie udawało.. Na zimnym silniku po dopaleniu chodziła jak by conajmniej dwa gary nie gadały... Zmieniłem świece - teraz odpala za pierwszym, ale dalej nierówno chodzi... W ramach testu sprawdziłem po odpaleniu co bedzie jak jej zamieszam troche auto szło słabo, a nagle dostało takiego kopa na wyższych obrotach, że mało lba nie urwało ;P Przepływka niedawno wymieniana orginalna Boscha od szwabów... 4 świece po jednej stronie miały biały nagar, po drugiej były ok.. Nie wiem co podejrzewać znów przepływka ? Zrobiłem na tej 25 tys. Może wtryski od Pb ? Przepustnica sie zawiesza/blokuje ? Wieczorem skocze na VAGa, ciekawe czy coś wyjdzie..
Ostatnio zmieniony 26 gru 2011, 00:23 przez k0mar, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek87g
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 286
Rejestracja: 24 sty 2011, 23:07
Lokalizacja: Wpy:)

Post autor: tomek87g » 25 lip 2011, 12:13

na sam poczatek diagnostyka vag
bo przyczyn po tych objawach to moze byc wiele
a kontrolka cat sie czasem nie zapala?

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 25 lip 2011, 12:16

Żadne kontrolki się nie palą.. :/

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 25 lip 2011, 12:25

moduły to raczej nie sa bo moduły ztego co pamietam obsługuja polowe cylindrow ale nie podzielone rowno ze jedna i druga stronas glowicy tylko jakos na przemian ( 1,4,6,7 - czarna wtyczka 2,3,5,8 - brązowa wtyczka ) o ile sie nie myle ......a jak kolega ma jedna strone cała to moze byc cos silnikowego a nie elektryka

palwiem na benzynie ci nie smierdzi spod maski przy wtrysku ?

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 25 lip 2011, 12:40

Pod maska nie śmierdzi paliwem, po odpaleniu czuć z wydechu paliwem, to pewnie efekt tej nierównej pracy... Znajomy zadzwonił do Serwisu Boscha mam zawieźć przepływkę do sprawdzenia i gosciu z serwisu mówił, że mieli podobny przypadek i winny był czujnik temp. silnika. Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh..

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 25 lip 2011, 12:44

a nie lepiej najpierw podlaczyc pdo kompa i sprawdzic tam bledy temperature silniak jak wskazuje cuzjnik i przeplywke?

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 25 lip 2011, 12:48

No ma przyjechać znajomy za 2h i sprawdzić , bo ja w robocie siedze i tak pomyślałem, że może ktoś z forum miał podobne objawy...

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 25 lip 2011, 18:51

k0mar pisze: Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh..
Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 25 lip 2011, 18:54

SERGIO pisze:Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P
Zależy jak dbasz o niego , bo może być w lepszym stanie niż powiedzmy 5 latek :mrgreen:

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 25 lip 2011, 20:18

dbać można jak najbardziej, ale czasu nie oszukasz i poszczególne podzespoły będą po prostu po kolei się psuć - a nasze dbanie będzie skierowane w kolejne i kolejne wymiany bo tak to wygląda w praktyce (kosmetykę auta pomijam) :-(

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 25 lip 2011, 20:46

SERGIO pisze:
k0mar pisze: Ostatnio nie mam miesiąca, żeby coś nie jebło zaczynam mieć dosyć heh..
Zacznij się przyzwyczajać będzie już tylko gorzej, auto robi się coraz starsze a nie młodsze. Takie urok. Pozdro :-P
Obawiam się, że masz racje :-|

Przyczyna znaleziona padła prawa sonda ta przed katem, prawdopodobnie ja zalało przy ostatnich ulewach... Mam nadzieje, że jak ktoś będzie miał podobny problem to mu ten temat pomoże.. Dzieki wszystkim i pozdro ;)

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 25 lip 2011, 23:10

Ja mam to samo z AQF rok 2000. Sprawdziłem na vag i wyszło mi to:
16534-sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 obwód uszkodzony
17537-długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2-mieszanka bogata
17539- sonda lambda 1(H02S) bank 1 wysoka rezystancja grzałki
błędy skasowałem zobaczę jak będzie jutro
audiczke mam 1 miesiąc, nowe świece, olej, przed wymianą rozrządu

k0mar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 21
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:42
Lokalizacja: świebodzin

Post autor: k0mar » 26 lip 2011, 14:07

U mnie błąd powracał od razu, sprawdzili napięcie na sondzie i było 5V na wolnych obrotach, czyli dużo za dużo ;p Dam znać jeszcze po wymianie sondy :)

ricov6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 2009, 23:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: ricov6 » 27 lip 2011, 22:30

u mnie po jednym dniu znowu wyskoczyły błędy;
17539- sonda lambda 1 bank 1 wysoka rezystancja grzałki
16538- sonda lambda podgrzewana 1 bank 2 brak sygnału
czy to znaczy że sonda padła, i co to jest ten "bank1,2"

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 28 lip 2011, 10:39

W tym samochodzie masz 4 sondy lambda, po dwie przypadające na każdy bank cylindrów.

lambda 1 = przed katalizatorem (regulacyjna)
lambda 2 = za katalizatorem (diagnostyczna)
bank 1 = strona prawa (pasażera, czyli tam gdzie znajduje się cylinder #1)
bank 2 = strona lewa (kierowcy)

Zatem "lambda 1, bank 1" oznacza sondę przed katalizatorem od strony pasażera itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl