części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB ] Katalizator

michaex

Post autor: michaex » 26 lut 2010, 22:01

SJake, dzięki :-) Miękkie, standardowe zawieszenie, tak jak mówiłeś. Tutaj drugi raz dzięki!

A teraz do tematu. W ASO podłączyli samochód pod komputer, świeciła się kontrolka silnika, ten wypluł problem z prawym katalizatorem.

Niestety nie bardzo mam co regenerować, bo ten prawy jest jakiś lewy ;-) Tzn nie jest oryginalny i do tego jest jakiś jakby mniejszy, pewnie stąd problem. Chętnie nie wezmę tych z ASO 8-)

Gdzieś w innym wątku pisałeś, że wymienia się oba - rozumiem, że warto?

Mógłbyś konkretnie powiedzieć, jakie polskie zamienniki powinny mnie interesować i może możesz polecić kogoś solidnego, kto wymienia takie rzeczy?

Dzięki

EDIT

Teraz znalazłem Edita...

Masz może zbędny katalizator który mógłbym zregenerować? :mrgreen:

Kurcze, do dostania jest taka używka?

Awatar użytkownika
SJake
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 264
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:22
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: SJake » 26 lut 2010, 22:25

Niestety nie mam nic co mogłoby pasować do Ciebie.

Wymienia się dwa, z racji własciwego przedmuchu na 8 garach. Jeden kat obsługuje cztery cylindry.

Zapytaj tutaj: http://www.jmj.com.pl

Może Oni są w stanie coś wykombinować, ewentualnie zapytaj czy nie współpracują z kimś w Białym lub KRK. Tłumnikarze - bywają spryciarze - i coś zaradzą.

Ja kupiłem ORI regenerowane gdzieś w Poznaniu. Szukałem, ale nie mogę znaleźć namiarów.

Co do zawiechy :-P 1BE się nadaje, ale nie na polskie autobahny ;) Jest za sztywny, przez co kierowca doznaje niemiłych odczuć podczas podrózy na dziurawych drogach.

Pozdrawiam
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL

michaex

Post autor: michaex » 27 lut 2010, 09:59

Dzięki wielkie SJake!

A co do zawieszenia to masz rację. Nie w polsce. Jeszcze nie. Ale do szybkich manewrów 1BE to marzenie!

Acht

Post autor: Acht » 25 lis 2010, 19:16

odświeżając temat

michaex , jak poradziłeś sobie z katalizatorem
u mnie taki sam silnik i "niestety" (na polskie drogi) zawieszenie 1BE

dzisiaj podpiąłem się do kompa i wyskoczył błąd 0431 - przegrzany katalizator

pytanie czy to taki kaprys chwilowy ?- dodam że kontrolka zapaliła mi się jakieś dwa tyg. wcześniej po tym jak tak na 5km zdrowo go przycisnąłem , więc mam nadzieję że tylko to było przyczyną ( ze skutkiem na chwilę )

przejechałem się od skasowania błędu jakieś 250 km szybko i wolniej , jak narazie nic się nie zaświeciło

przerabiał ktoś coś podobnego - przegrzany katalizator

trex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 lip 2011, 10:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: trex » 31 lip 2011, 10:11

Panowie i Panie to ja mam pytanie,

chciał bym wstawić właśnie 2x tłumik środkowy zamiast katalizatorów.
Nie wiem tylko jakie te tłumiki kupić (jaka średnica), są różne średnice dostępne a ja słyszałem że u nas w a8 przed katem jest 55mm a za 60mm, jaki więc kupić tłumik? Taki 60mm czy 55mm?
Nie znam się na tym za bardzo więc bardzo prosze o pomoc :roll:

Przykładowy z allegro
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 31 lip 2011, 22:27

proste rury zamiast katow i jest spoko, robilem juz kilka esek przed i po liftowych, dzwiek fajny, cichy, tylko lepiej slychac 8 garow ;-) szkoda kasy na jakies tlumiki czy strumiennice

trex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 lip 2011, 10:53
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: trex » 01 sie 2011, 01:12

no spoczko, a pamietasz jaka jest średnica tych rur wydechowych?
Takie tłumiki jak pokazałem wyżej chcę zamontować by sprawnie przechodzić przeglądy okresowe - taki tłumik bardzo podobny jest do katalizatora więc większa szansa że przejście przegląd.
Z tego co słyszałem to właśnie przed katem jest 55mm a za już 60mm- i zastanawiam się który tłumik kupić ten 55mm czy 60mm, mi się wydaje że ten 60mm ale właśnie chciał bym aby ktoś mi to potwierdził bo potem nie chce się bawić w odsyłanie paczek.
Dzięki

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 01 sie 2011, 07:56

za katami sa 60mm rury, wiec takie tlumiki musisz wstawic, do tego polecam odrazu dwie nowe zloczki sztywne 60mm , ktore sa za katami

Acht

Post autor: Acht » 02 sie 2011, 17:17

zależy jaki dźwięk kto lubi , ja w miejsce wyciętych katów wstawiłem rury - szybko je jednak wymieniłem na tłumiki przelotowe - dźwięk przy wyższych obrotach zakłocał oddźwięk V-ósemki - teraz jest dobrze zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 02 sie 2011, 21:58

Ja u siebie wstawiłem ostatnio tłumiki przelotowe. Po przeczytaniu paru wątków o tłumikach zrezygnowałem ze strumiennic i rur ze względu na różne kłopoty związane po ich montażu. Na przelotowych autko uzyskało ładny dźwięk V8. Miałem jeszcze modyfikować tłumik ostatni le chyba jestem zadowolony z dźwięku i dam sobie spokój. Chyba że mnie coś nakręci ale nie mam na to na razie zbytnio parcia.
Dążenie do doskonałości.

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 17 sie 2011, 12:15

Czy ktoś na forum wstawiał tłumiki przelotowe do układu z 4 sondami (2 przed i 2 za kataliaztorami). Zastanawia mnie czy sa jakies problemy, czy jak w przypadku z 2 sondami - bez problemów.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 sie 2011, 22:56

Ara$ pisze:Czy ktoś na forum wstawiał tłumiki przelotowe do układu z 4 sondami (2 przed i 2 za kataliaztorami). Zastanawia mnie czy sa jakies problemy, czy jak w przypadku z 2 sondami - bez problemów.
Ja w swojej eSie dłubnąłem pełen przelot (w miejscu katów rury bez tłumików)...
drugie sondy pozostały teoretycznie w tym samym miejscu układu wydechowego ale ich mocowanie zostało odpowiednio zmodyfikowane aby czytały wszystkie parametry spalin a jednocześnie aby ich nie spaliło.

Wszystko zrobiłem u znajomego zajmującego się takimi modyfikacjami i muszę przyznać że po małych poprawkach nie było już potem żadnych problemów :lol:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Ara$
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 534
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ara$ » 18 sie 2011, 12:51

FOSS pisze:ale ich mocowanie zostało odpowiednio zmodyfikowane aby czytały wszystkie parametry spalin a jednocześnie aby ich nie spaliło
Możesz powiedziec na czym polegała ta modyfikacja,bo zastanawiam sie czy nie wywalic tych katalizatorow. Tak jak kiedys wspomniałem czasami mam nierówne obroty silnika. Byłem na diagnozie komputerowej, żadnych błędów, wszystko ok i niby sondy i katalizatory maja dobre parametry poza malym odstepstwem w jednym przypadku. Więć stwierdzil ze dlatego moze to byc sonda ktoras albo katalizator. Dlatego chcialem je wywalic bo wczesniej czy pozniej i tak pewnie przestana spelniac swoje funkcje.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 03 lis 2011, 12:25

daro72 pisze:Ja u siebie wstawiłem ostatnio tłumiki przelotowe. Po przeczytaniu paru wątków o tłumikach zrezygnowałem ze strumiennic i rur ze względu na różne kłopoty związane po ich montażu. Na przelotowych autko uzyskało ładny dźwięk V8. Miałem jeszcze modyfikować tłumik ostatni le chyba jestem zadowolony z dźwięku i dam sobie spokój. Chyba że mnie coś nakręci ale nie mam na to na razie zbytnio parcia.

Daro gdzie kupiłeś te tłumiki przelotowe i jakiej firmy, napisz jaki koszt tej operacji i gdzie ewentualnie robiłeś ??

SERGIO
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 24 paź 2009, 01:47
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: SERGIO » 03 lis 2011, 12:46

Ja u siebie mam również tłumiki przelotowe w obudowie identycznych rozmiarów jak katalizator. Koszt około 75 zł za tłumik z tego co pamiętam +- 10 zł bo nie jestem 100% pewien

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl