[D2 01 3.3TDI ] Kopci jak dodaje gazu
[D2 01 3.3TDI ] Kopci jak dodaje gazu
jak wciskam gaz szybko do konca to kopci dosyc mocno co to moze byc. czy siadaja wtryski czy bierze olej
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 11:36 przez gebers, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli wali na czarno to wtryskiwacze. Czasem tez jest tak jak ma sie uszkodzona gume co dochodzi do turbo ale w tedy jest specificzny świst...
Wiesz jęsli walniesz w pedał gazy na mxa to zecz w zasadzie normalna ze przez sekunde puści czarny suchy dymek. Gorzej jak wali cay czas w tedy raczej wtryski. A może troszke zmniejszyc dawkowanei na pomie ale z tym idzie chyba mniej mocy
Wiesz jęsli walniesz w pedał gazy na mxa to zecz w zasadzie normalna ze przez sekunde puści czarny suchy dymek. Gorzej jak wali cay czas w tedy raczej wtryski. A może troszke zmniejszyc dawkowanei na pomie ale z tym idzie chyba mniej mocy
Miłość od pierwszego kontaktu :-)
Ja miałem ten sam problem,najlepiej pod vaga podpiąc i wtedy możesz gdybać,bo tak to przyczyn może być dużo.Ja wymieniłem koncówki wtrysków koszt 2000zl i nic nie dało,potem przepływomierze i tez nic lepiej,potem turbiny koszt ze głowa boli,i tez nic,w koncu zaczoł mi słabnąc,w tryb awaryjny wchodzic,myslałem że go na złom zawioze :evil:
i wczoraj odłonczyłem EGR-Y i jak ręką odjoł,moc powruciła,z tyłu nie widac chmury dymu.
Powod jest taki,że przewody te małe gumowe kture idą do EGR są połaczone z zaworami turbin i jesli jest nie szczelnasc, a umnie była w egr membrana puszczała to nie otwierało mi turbiny i sie dławił kopcił.Ale teraz to juz jest ok,tylko ile mnie to nerwow i kasy kosztowało.
:-/
i wczoraj odłonczyłem EGR-Y i jak ręką odjoł,moc powruciła,z tyłu nie widac chmury dymu.
Powod jest taki,że przewody te małe gumowe kture idą do EGR są połaczone z zaworami turbin i jesli jest nie szczelnasc, a umnie była w egr membrana puszczała to nie otwierało mi turbiny i sie dławił kopcił.Ale teraz to juz jest ok,tylko ile mnie to nerwow i kasy kosztowało.
:-/
A masz gdzie i czym pogrzebac?Bys sobie odkrecil dolot od filtra,ale to musisz miec klucze inbusowe,i tam miedzy grodzią a silnikiem są dwa przepływomierze,które sa połoczone z gumowymi wężami,tylko tam strasznie ciężko cokolwiek zobaczyć bo mało miejsca,musisz sobie lampą poswiecic,ja dałem rade i może te gumy gdzieś ciągną lewe powietrze,albo przepływomierze nie są dobrze wcisniete.
P.S to jest napewno czarny dym??
P.S to jest napewno czarny dym??
3.3 tdi jest na common rail nie na pompowtryskiwaczach, w moim przypadku autko dymiło przez przepływki. Słyszałem również że może mieć na to wpływ zawór recyrkulacji spalin i nie którzy wstawiają tam zaślepki, np w moim autku, podczas wymiany wałków zauważyłem że obydwa te zawory są zaślepione, zaślepki zdjąłem i różnicy nie widać ( poza czystością spalić zapewne).
fakt. Wiec moze byc to wina wtryskow badz wysokocisnieniowej pompy wtryskowej.Mysle jednak ze w tym silniku nic nie powinno sie dziac. Jesli nie bierze oleju w sporych ilosciach i ladnie odpala to ja bym nie szukal dziury w calym a to ze pusci malego dymka jak depniesz to nie powod do zmartwien,trzeba pamietac ze to diesel,rechot,klekot itd. Dla pewnosci podepnij sie pod vagine,posprawdzaj bledy i poszczegolne bloki a wtedy sprawa bedzie jasna.