części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] problemów cdn....PADACZKA MOTORU ??

kono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:57
Lokalizacja: Chełmek

[D3 03 4.2MPI/LPG ] problemów cdn....PADACZKA MOTORU ??

Post autor: kono » 16 sie 2011, 21:23

Witam Panowie

po długim boju z zawiechą ..myślałem że troszkę pośmigam autkiem , a tu dziś z rana niespodzianka


czyli w skrócie

po zapaleniu motor zaczyna bardzo nierówno pracować , mocno szarpie podczas ruszania , po chwili zapala się zółty CHECK silnika :-( a po chwili świeci nawet żółte EPC
ruszam powoli szarpie że szok , jadę kawałek podpiąć pod vaga , auto nie ma wogóle mocy

po podpięciu wychodzi takie coś jak poniżej

Obrazek


16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
16686 P0302 Cylinder #2


kasuje te błędy , palę furę ..jest OK , jadę około 5 km , parkuje wszytko gra ..auto stoi jakieś 2 godzinki ..palę i zaś to samo SZARPACZKA !!
zaś vag ...kasacja i już to niestety nie pomaga .auto szarpie że hej

..tu dodam że jakieś 4 tyś km wcześnie właśnie wymieniłem świece na irydówki SENDO , właśnie z powodu tego że zaczynało coś zrywać ..po wymianie aż do dziś było super OK

Panowie proszę o poradę ..czyli gdzie najpierw pchać łapy ?? mam tez pytanko czyli ..który to 2 cylinder , stojąc przed otwartą machę auta , na wprost ??

wielkie dzięki

pozdrawiam


Mariusz

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 16 sie 2011, 21:42

Sprawdź cewki zapłonowe. Możliwe że któraś padła. Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek. Sprawdź w serwisie czy u ciebie były wymieniane.
Dążenie do doskonałości.

kono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:57
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: kono » 16 sie 2011, 22:04

dzięki

myślałem już o cewkach , dlatego też pytam jak zlokalizować 2 cylinder ??

..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.

w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??

dzięki pzdr

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 16 sie 2011, 22:12

kono pisze:..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??
Dokładnie tak jak piszesz. I radził bym to sprawdzić jak najszybciej bo może top się skończyć gorzej.

Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.


w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??
Tak jak najbardziej i robią tao za free.
Dążenie do doskonałości.

kono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:57
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: kono » 16 sie 2011, 22:20

OK , dzięki Darek , jutro więc obdzwonię najbliższe ASO czyli Katowice Kraków

tylko nawet jeśli takowa akcja jest i nawet jeśli cewki podlegały by wymianie ..to jak taką padaczką zajechać skoro do ASO najbliżej około 50 km ??


czy w tym stanie raczej wogóle nie można się poruszać autem ??



dzięki pzdr

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 16 sie 2011, 22:32

no w sumie nie powinno u Foss`a skończyło się to upaleniem sterownika...
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 16 sie 2011, 22:33

U mnie dla przykładu przez padnięte moduły po jakimś czasie sypnęły się oba katy. Może te 50 kilosów nie zaszkodzi ale pamiętam że u kolegi FOSS-a sypnął się przez cewki komp silnika. Czy to bezpośrednia przyczyna to nie wiem ale coś w tym było.
Dążenie do doskonałości.

kono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:57
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: kono » 16 sie 2011, 22:41

OK , dzięki Panowie

więc plan taki , jutro podmienię cewki i zobaczę czy wywali błąd na innym cylindrze
zadzwonię do serwisu jak jest opcja wymiany to kupię na allegro jaką używkę by dojechać w miarę bezproblemowo do ASO

tu odrazu pytanie ..czy tak się układa kolejność cylindrów

Obrazek


z tego wnioskuję że ten nieszczęsny drugi jest właśnie jako drugi po lewej stronie stojąc na wprost ?? czy dobrze myślę ??

dzięki

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 16 sie 2011, 22:54

Po prawej stronie samochodu (strona pasażera).
Ostatnio zmieniony 16 sie 2011, 23:06 przez nils, łącznie zmieniany 1 raz.

kono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:57
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: kono » 16 sie 2011, 23:02

Tak , dzięki nils tylko właśnie trzeba chyba kupić jakąś używkę by to tego ASO jakoś dojechać a nie sknocić czegoś więcej jak koledzy wyżej poradzili

czy taka cewka jest będzie dobra do mego wozu ;-)

http://allegro.pl/beru-zse061-cewka-zap ... 85842.html

lub może na razie kupić najtańszą używkę i heja do ASO ;-) np te poniżej

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-ph ... 27659.html


dzięki

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 16 sie 2011, 23:10

Tak, zgadza się. Za pierwszym razem coś źle doczytałem Twój post ale nie zdążyłem go wyedytować zanim mi odpowiedziałeś :)

Proponuję najpierw stwierdzić telefonicznie czy wymiana w ASO Ci się należy, a wtedy zdecydujesz czy ta którą zamierzasz kupić jest tylko dojazdowa (tańsza) czy zostaje na stałe (wtedy może zechcesz zainwestować).

kono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:57
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: kono » 16 sie 2011, 23:17

No i gitarka , tak tez zrobię , jutro z rana obdzwonię i ASO i dopytam

tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)

poinformuję jutro wieczór jak poszło

dzięki koledzy

pozdrawiam


Mariusz

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 sie 2011, 00:00

kono pisze:tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)
Czytając Twój opis usterki też skłaniam się ku cewce bądź cewkach... tym bardziej że z Twoich wypowiedzi wnioskuję że o akcji serwisowej wcześniej nie wiedziałeś.

W tym miejscu polecam rozwagę :!:
Skoro podejrzenie padło na cewki nie kombinuj z żadnymi podmiankami, kasowaniem błędów ani jazdami testowymi... generalnie jeżeli silnik kuleje to jeździj jak najmniej a najlepiej wcale...
Dlaczego???
Ponieważ cewki w tym silniku sterowane są bezpośrednio z komputera silnika i zdarzają się przypadki (ja tak miałem) że przez taką uszkodzoną cewkę uszkodzi się komputer silnika a to już poważniejsza usterka.

Komputer silnika w ASO (o ile dobrze pamiętam) to jakieś 2,8kpln jeżeli oddasz swój a importer przyjmie go na wymianę (musi przejść weryfikację w KT) albo 4kpln jeżeli swojego nie oddasz (lub Twój po weryfikacji nie zostanie przyjęty na wymianę) a to tylko koszty samego komputera (dochodzi programowanie i robocizna ASO).
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

kono
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:57
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: kono » 17 sie 2011, 00:22

Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...

no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-vw-ph ... 27659.html

077905115K

czy kupić tę nową ??

http://allegro.pl/beru-zse061-cewka-zap ... 85842.html


różnica w cenie nie gra tu roli tylko raczej pytanie czy ta nowa jest odpowiednia do takiego motoru ??


dzięki pozdrawiam

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 17 sie 2011, 00:58

kono pisze: Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...

no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu (...) czy kupić tę nową ?? ...
Przyznam szczerze że nie wiem którą z nich ale...
kupowanie używki to ryzykowne bo może się trafić właśnie ta wadliwa (akcja serwisowa została wprowadzona właśnie dlatego że producent pewną partię cewek zapłonowych uznał jako wadliwe i wymienia je na swój koszt) :roll:
...
a czy jest konieczność kupowania nowej kiedy ASO wymienia je za darmo... no nie wiem :roll:

Jeżeli okaże się że Twoje auto podlega akcji serwisowej (takie info podadzą w ASO na podstawie numeru VIN ale nie wiem czy powiedzą to przez telefon) to cewkę potrzebujesz tylko na dojazd do ASO...
więc zapytam... posiadasz Assistance??
to jak ustalisz wszystko z ASO to wyjedź z domu, zadzwoń że się popsuło (odpowiednio to umotywuj) i poproś o odholowanie auta do najbliższego ASO ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl