[D2 98 2.5TDI ] turbodziura
[D2 98 2.5TDI ] turbodziura
Jeżdżę dieslem a8 2,5 TDI quattro ponad dwa lata. Zawsze nie byłem zachwycony przyśpieszaniem, szczególnie w trybie automat. Na trasie z regóły wyprzedzam przechodząc na tryb "manual".
Teraz wracając z urlopu wyadawało mi się, że turbodziura jest większa-dłuższa, a i przejście na tzw manual też nie wiele poprawia. Jadąc na urlop chyba tego nie bylo. Jedno co się stało co moim zdaniem mogło mieć wpływ to tankowanie na Orlenie. Ale, za nim zacznę całą zabawę z szukaniem przyczyn, proszę o radę, czy można u mechanika /na komputerze/ sprawdzić turbinę metodą odczytu błędów lub oględzin /np szczelności rurek/.
Rycho
Teraz wracając z urlopu wyadawało mi się, że turbodziura jest większa-dłuższa, a i przejście na tzw manual też nie wiele poprawia. Jadąc na urlop chyba tego nie bylo. Jedno co się stało co moim zdaniem mogło mieć wpływ to tankowanie na Orlenie. Ale, za nim zacznę całą zabawę z szukaniem przyczyn, proszę o radę, czy można u mechanika /na komputerze/ sprawdzić turbinę metodą odczytu błędów lub oględzin /np szczelności rurek/.
Rycho
RA
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
i silnik zrobi z 50Kkm i wyzionie duchaszeryfisch pisze:mozna go zchipowac i bedzie mial pod 200KM. Wtedy idzie duzo lepiej...
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
w 100% się z Tobą zgodzę kolego tez latam z chipowanym na około 200km zrobiłem około 75 tys. po chipie nie wiem jeszcze ile przed było zrobione bo już takie kupiłem oczywiście te 200 oceniam na oko kolega miał a8 2.5TDI z hamownia na 200 parę kucyków i zawsze baty łapał na kresce nieduże ale łapałszeryfisch pisze:jasne, dlatego swojego nie ruszaj. Chipowanie zazwyczaj nie zabija silnika, tylko uzyszkodnik auta.
ii muszę przyznać ze nic się nie dzieje a takie e39 3.0D już nie raz się przejechały w co ludzie nie wierzą a spalanie w granicach 7 litrów na trasie tez robi swoje ale co tu duzo mowic 4.2 to 4.2
Wszystko i na temat :mrgreen:MaKs10 pisze:ale co tu duzo mowic 4.2 to 4.2
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Dięki za wszystkie opinie. Zacznę od diagnozy na komputerze tak jak sugeruje szeryfisch. Może coś pokaże. Tak generalnie , to chodzi mi, że ta dziura pogorszyla /zwiększyła/ się ostatnimi czasy tzn. na przestrzeni jakieś ostatnie 1000 km. W tym czasie było to być może feralne tankowanie pełnego zbiornika. 1/3 ekodiesel, 2/3 verwa z Orlenu. A może tu jest pies pogrzebany?
pozdrawiam.
Rycho124
pozdrawiam.
Rycho124
RA
zalezy kto Twojemu koledze pisał soft i na jakiej hamowni to było hamowane ;-)MaKs10 pisze:Bodajże AFB no to nie wiem mówię tylko jak sprawa wygląda plus ta kreska z kolegą który miał wykres a kolega z Jawora widzę to rzut beretem
miałem jakis czas temu A8 2.5 TDI AFB, soft robiony przez Patryka z Compsportu - wynik 180KM i 420Nm ... i niestety jest to max dla tego silnika :-(
ano jestem z Jawora, jak dobrze rzucisz beretem to pewnie doleci :mrgreen:
A8 V8 Engine
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
Przepływka na kompie nie wyjdzie,trzeba by było pomierzyć wartości przepływu powietrza..
U mnie była podobna sytuacja,przepływkę przemyłem(tylko delikatnie z tym jak z jajkiem) ,wyczyściłem zawory podciśnienia N72 i N12 i hula jak szalony ;-)
Na początek zobacz czy sztanga podciśnienia się nie przycina,zdejmij z niej wężyk i załóż na pracującym silniku i będziesz widział.Ona otwiera łopatki zmiennej geometrii turbiny,a po naszemu -daje kopa.Zobacz też czy w wężyku jest ciśnienie-powinno ssać dosyć mocno..Mogły się też zapiec kierownice w turbinie,ale to bym obstawiał na końcu..W naszych silnikach turbina działa na dwa razy i czym gorzej się otwierają łopatki tym większy efekt turbodziury.
U mnie była podobna sytuacja,przepływkę przemyłem(tylko delikatnie z tym jak z jajkiem) ,wyczyściłem zawory podciśnienia N72 i N12 i hula jak szalony ;-)
Na początek zobacz czy sztanga podciśnienia się nie przycina,zdejmij z niej wężyk i załóż na pracującym silniku i będziesz widział.Ona otwiera łopatki zmiennej geometrii turbiny,a po naszemu -daje kopa.Zobacz też czy w wężyku jest ciśnienie-powinno ssać dosyć mocno..Mogły się też zapiec kierownice w turbinie,ale to bym obstawiał na końcu..W naszych silnikach turbina działa na dwa razy i czym gorzej się otwierają łopatki tym większy efekt turbodziury.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław