części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 2.5TDI ] turbodziura

Rycho124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

[D2 98 2.5TDI ] turbodziura

Post autor: Rycho124 » 20 sie 2011, 01:34

Jeżdżę dieslem a8 2,5 TDI quattro ponad dwa lata. Zawsze nie byłem zachwycony przyśpieszaniem, szczególnie w trybie automat. Na trasie z regóły wyprzedzam przechodząc na tryb "manual".
Teraz wracając z urlopu wyadawało mi się, że turbodziura jest większa-dłuższa, a i przejście na tzw manual też nie wiele poprawia. Jadąc na urlop chyba tego nie bylo. Jedno co się stało co moim zdaniem mogło mieć wpływ to tankowanie na Orlenie. Ale, za nim zacznę całą zabawę z szukaniem przyczyn, proszę o radę, czy można u mechanika /na komputerze/ sprawdzić turbinę metodą odczytu błędów lub oględzin /np szczelności rurek/.
Rycho
RA

Awatar użytkownika
MaKs10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 04 cze 2010, 06:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MaKs10 » 20 sie 2011, 02:04

Sprawdź przepływke kolego :> :)
Ja nie narzekam ale u mnie Manual siedzi :> :)
Pozdrawiam

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 20 sie 2011, 21:12

wskazany komputer i wszystko bedzie jasne. Dodatkowo mozna go zchipowac i bedzie mial pod 200KM. Wtedy idzie duzo lepiej...
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 20 sie 2011, 21:18

szeryfisch pisze:mozna go zchipowac i bedzie mial pod 200KM. Wtedy idzie duzo lepiej...
i silnik zrobi z 50Kkm i wyzionie ducha

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 20 sie 2011, 23:20

jasne, dlatego swojego nie ruszaj. Chipowanie zazwyczaj nie zabija silnika, tylko uzyszkodnik auta.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
MaKs10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 04 cze 2010, 06:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MaKs10 » 21 sie 2011, 03:34

szeryfisch pisze:jasne, dlatego swojego nie ruszaj. Chipowanie zazwyczaj nie zabija silnika, tylko uzyszkodnik auta.
w 100% się z Tobą zgodzę kolego :> tez latam z chipowanym na około 200km :) zrobiłem około 75 tys. po chipie nie wiem jeszcze ile przed było zrobione bo już takie kupiłem :> oczywiście te 200 oceniam na oko :> kolega miał a8 2.5TDI z hamownia na 200 parę kucyków i zawsze baty łapał na kresce :> nieduże ale łapał :>
ii muszę przyznać ze nic się nie dzieje :) a takie e39 3.0D już nie raz się przejechały w co ludzie nie wierzą :> a spalanie w granicach 7 litrów na trasie tez robi swoje :> ale co tu duzo mowic :> 4.2 to 4.2 :>

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 21 sie 2011, 09:55

MaKs10 pisze:ale co tu duzo mowic :> 4.2 to 4.2 :>
Wszystko i na temat :mrgreen:

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 21 sie 2011, 14:01

MaKs10 pisze:tez latam z chipowanym na około 200km
jaki masz silnik? AFB czy AKE?

jeżeli masz AFB to więcej niz 180KM nie ukręcisz na tym silniku, wydajnosc układu paliwowego i turbiny konczą sie na 180KM

z AKE mozna zrobić 200KM ale to już max zachowując rozsądny poziom dymienia...
A8 V8 Engine

Rycho124
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 03 paź 2010, 17:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rycho124 » 21 sie 2011, 14:22

Dięki za wszystkie opinie. Zacznę od diagnozy na komputerze tak jak sugeruje szeryfisch. Może coś pokaże. Tak generalnie , to chodzi mi, że ta dziura pogorszyla /zwiększyła/ się ostatnimi czasy tzn. na przestrzeni jakieś ostatnie 1000 km. W tym czasie było to być może feralne tankowanie pełnego zbiornika. 1/3 ekodiesel, 2/3 verwa z Orlenu. A może tu jest pies pogrzebany?
pozdrawiam.
Rycho124
RA

Awatar użytkownika
MaKs10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 04 cze 2010, 06:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MaKs10 » 21 sie 2011, 18:00

Bodajże AFB :) no to nie wiem mówię tylko jak sprawa wygląda plus ta kreska z kolegą który miał wykres :> a kolega z Jawora widzę :) to rzut beretem :>

Awatar użytkownika
tomow
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 29
Rejestracja: 28 gru 2010, 20:47
Lokalizacja: Jawor

Post autor: tomow » 21 sie 2011, 18:40

MaKs10 pisze:Bodajże AFB :) no to nie wiem mówię tylko jak sprawa wygląda plus ta kreska z kolegą który miał wykres :> a kolega z Jawora widzę :) to rzut beretem :>
zalezy kto Twojemu koledze pisał soft i na jakiej hamowni to było hamowane ;-)

miałem jakis czas temu A8 2.5 TDI AFB, soft robiony przez Patryka z Compsportu - wynik 180KM i 420Nm ... i niestety jest to max dla tego silnika :-(

ano jestem z Jawora, jak dobrze rzucisz beretem to pewnie doleci :mrgreen:
A8 V8 Engine

Awatar użytkownika
MaKs10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 04 cze 2010, 06:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: MaKs10 » 21 sie 2011, 23:52

Aaa tego nie pamiętam :)

420NM to i tak nie jest źle :>

Dobra nie robimy OFF-topa :)

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 22 sie 2011, 09:00

Przepływka na kompie nie wyjdzie,trzeba by było pomierzyć wartości przepływu powietrza..

U mnie była podobna sytuacja,przepływkę przemyłem(tylko delikatnie z tym jak z jajkiem) ,wyczyściłem zawory podciśnienia N72 i N12 i hula jak szalony ;-)

Na początek zobacz czy sztanga podciśnienia się nie przycina,zdejmij z niej wężyk i załóż na pracującym silniku i będziesz widział.Ona otwiera łopatki zmiennej geometrii turbiny,a po naszemu -daje kopa.Zobacz też czy w wężyku jest ciśnienie-powinno ssać dosyć mocno..Mogły się też zapiec kierownice w turbinie,ale to bym obstawiał na końcu..W naszych silnikach turbina działa na dwa razy i czym gorzej się otwierają łopatki tym większy efekt turbodziury.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 22 sie 2011, 22:13

przeplywka na kompie wyjdzie. To ze bledu nie wywali to inna rzecz, robisz odczyt wartosci rzeczywistych i masz czarne na bialym... Sztange tez lepiej sprawdzic vaginą
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl