części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Jak zdemontować panel sterowania MMI (zalanie)

Awatar użytkownika
nils
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 57
Rejestracja: 21 cze 2011, 23:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nils » 22 lip 2011, 19:40

PDF'ów nie mam, ale sprawa jest prosta i była już opisana powyżej:
1. wyjmujesz wkład popielniczki,
2. pokazuje Ci się na dnie śrubka, którą odkręcasz i wyciągasz cały element związany z popielniczką i zapalniczką,
3. po wyjęciu ukażą Ci się w głębi dwie kolejne śruby - odkręcasz je i sprawnym silnym ruchem, ale bez szarpania odciągasz w górę z zatrzasków cały element drewniany (odejdzie wraz z panelem MMI). Odchodzi dość łatwo i nie ma w tym wielkiej filozofii.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 24 lip 2011, 09:44

dokładnie tak :)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
arwid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 22 lip 2011, 15:04
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: arwid » 24 wrz 2011, 19:50

Wymątowałem ten cały panel sterujący mmi i wyjąłem płytkę. Widać że było czymś zalane bo cała płytka jest zaśniedziała itd. Próbowałem wyczyścić ale i tak nie działa. I mam takie pytanie. Czy ta płytka pasuję też z audi d3 4.0 disla, bo akurat mam taką z uszkodzonego auta. Wygląda tak samo jak z 4.2 benzyny tylko posiada inne numerowanie. W mojej jest 6301/4020 21HP i 1465.686-273 BS (jest taka sama jak na wyżej przedstawionej fotografii) a w tej od disla 6301/4010 01CP 1430 742-273 BS.

Z góry wszystki dzięki bardzo za odpowiedź.
pozdrawiam Arwid

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 24 wrz 2011, 21:07

pamiętaj że dobierając elementy/podzespoły należy kierować się numerem S/W i H/W, to one są istotne.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 27 wrz 2011, 12:43

arwid pisze:Czy ta płytka pasuję też z audi d3 4.0 disla, bo akurat mam taką z uszkodzonego auta.
Ja niestety też wymieniałem ten panel (kilka miesięcy temu była mega ulewa a ja zostawiłem uchylony szyber) i z tego co ja pamiętam to należy jednak dobrać ten panel dokladnie po numerach (dopytywałem o to kolegów w ASO).
Zamontowanie od zupełnie innego auta (wersja, rocznik) może niestety skutkować różnymi problemami z pracą MMI czyli prawie z całym autem bo wiekszością rzeczy sterujemy właśnie poprzez MMI... mówię tutaj głównie o znikających lub nieaktywnych albo inaczej działających elementach "Menu".

Jeśli będziesz kupował przez Allegro to mimo tego że posiada ich spory wybór to nie polecam sprzedawcy z Radomia BT-CARS - sprzedający jest bardzo nieprzyjemny, oszukuje, wciska towar uszkodzony, ukrywa wady, robi problemy z gwarancją i wystawieniem faktury a kiedy dobrze przebierasz w tym co ma podbija cenę sprzedaży pomimo wystawionego towaru w Allegro :wpale:
Ja wprawdzie panel kupiłem właśnie od niego ale niczego więcej na pewno od niego już nie kupię... cieszę się, że pojechałem do niego osobiście (nie kupiłem w ciemno przez Allegro) bo chociaż z całego tego chłamu wybrałem to co chciałem ale jak napisałem powyżej nie obyło się bez problemów, przepychanki słownej i innych mało przyjemnych scen :evil:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

unknownuser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: unknownuser » 24 lut 2014, 11:39

Rozłożyłem panel, ponieważ mam zalane przyciski czymś klejącym i część z nich ledwo chodzi, ale napotkałem na problem przy końcu pracy.

Dotarłem do przycisków, ale są zablokowane w obudowie blaszkami, czy ktoś może mi podpowiedzieć jak zdemontować te blaszki nie uszkadzając ich, tak żeby później fajnie działały. Czy lepiej tego nie robić tylko zamoczyć w wodzie to co mam?

Podobny problem mam z przyciskami klimatronika, ale tam chyba są zablokowane na stałe.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 lut 2014, 11:46

Ja bym nie ruszał. Wygną się nieodpowiednio i potem nie będzie styku lub będzie stykać cały czas. Dobrze wysusz po tym zabiegu, możesz jeszcze użyć środka do połączeń elektrycznych. Zamocz niech się pomoczy w ciepłej wodzie. Niech odpuści to co jest zaklejone.

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 26 lut 2014, 07:16

Kolego pisalem juz o tym.Ciepla woda z mydlem i nic nie trzeba "odginac".Zaomsz to na chwile i ponaciskaj po kilka razy kazdym przyciskiem i to wszystko .ma dzialac <hura>
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

unknownuser
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 128
Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: unknownuser » 27 lut 2014, 00:56

Zawsze lepiej jest rozebrać i sprawdzić. U mnie po myciu przykładowo jeden przycisk panelu klimatyzacji się zacinał i przy tej okazji odkryłem jak się te przyciski zdejmuje, wystarczy je wypchnąć w stronę kabiny, delikatnie, bez większej siły wychodzą i u mnie się okazało, że jedna z dwóch sprężynek nie była na swoim miejscu, więc wyczyściłem, ułożyłem sprężynki na nowo i zamknąłem. Z MMI przycisków już nie wyjmowałem, bo skręciłem wszystko wcześniej, ale podejrzewam, że podobnie się je wyciąga jak z panelu klimatyzacji.

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 18 cze 2016, 20:44

Odgrzeję temat, przymierzam się do zmiany przycisku START/STOP ,ktoś może podesłać PDF-y jak to krok po kroku zrobić.

Z góry dziekuję

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 cze 2016, 22:04

Obrazek

Reszta dotycząca samego MMI w PDFie

http://www27.zippyshare.com/v/ByB0J3TO/file.html
Black Cars Matters

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 18 cze 2016, 22:42

dice111 pisze:Obrazek

Reszta dotycząca samego MMI w PDFie

http://www27.zippyshare.com/v/ByB0J3TO/file.html
Dzięki wielkie !!!!!

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 18 cze 2016, 23:23

jordan233 pisze:Odgrzeję temat, przymierzam się do zmiany przycisku START/STOP ,ktoś może podesłać PDF-y jak to krok po kroku zrobić.

Z góry dziekuję
kupiłeś ten po drugim lifcie?
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

jordan233
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1763
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:56
Lokalizacja: GBY

Post autor: jordan233 » 18 cze 2016, 23:45

maciu pisze:
jordan233 pisze:Odgrzeję temat, przymierzam się do zmiany przycisku START/STOP ,ktoś może podesłać PDF-y jak to krok po kroku zrobić.

Z góry dziekuję
kupiłeś ten po drugim lifcie?
Kupiłem z czytnikiem linii papilarnych 2008

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 19 cze 2016, 09:19

z tymi czytnikami to podobno jest sporo zachodu żeby to działało

chyba ze wczesniej juz miales i zmieniasz tylko stajl ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl