![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Mało brakowało do spotkania ze Św. Piot
[D2 96 4.2PB/LPG ] Mało brakowało do spotkania ze Św. Piot
Witam
jechałem sobie spokojnie i trafiłem na chyba dresika, który jechał sobie rekreacyjnie 40km/h swoim wieś wozem; więc kierunek (pusta droga) i jak zrównałem się z dresikiem on dodał gazu - nie pozwalał się wyprzedzić, jechałem z córką więc jak przekroczyłem 100km/h odpuściłem temat i schowałem się za wieśniakiem, który nagle zahamował (pewno chciał skasować sobie dla odszkodowania wieś wóz)
Teraz do rzeczy: zaciął mi się pedał gazu, linka, to coś co jest na końcu linki w silniku, nie wiem dokładnie co; obroty miałem w okolicach 3000, pedał gazu w połowie "schowany" w podłogę.
Pedał hamulca zrobił się twardy jakby bez wspomagania więc ledwo wyhamowałem na poboczu jakieś 10 cm przed drzewem., ale samochód ciągnęło do przodu - musiałem mocno wciskać hamulec. Wyłączyłem silnik kluczykiem, wbiłem P, maska do góry i zacząłem ciągnąc za tą linkę od gazu co nawija się na to czarne ustrojstwo (przepustnica ??), za 4 razem coś stuknęło i linka wróciła w swoje położenie i na razie jest ok.
Teraz moje pytanie: co mogło się zaciąć (jak ciągnę za linkę chodzi lekko) oraz dlaczego hamulce zrobiły się twarde jakby bez wspomagania?!
Vag nie pokazał żadnych błędów
jechałem sobie spokojnie i trafiłem na chyba dresika, który jechał sobie rekreacyjnie 40km/h swoim wieś wozem; więc kierunek (pusta droga) i jak zrównałem się z dresikiem on dodał gazu - nie pozwalał się wyprzedzić, jechałem z córką więc jak przekroczyłem 100km/h odpuściłem temat i schowałem się za wieśniakiem, który nagle zahamował (pewno chciał skasować sobie dla odszkodowania wieś wóz)
Teraz do rzeczy: zaciął mi się pedał gazu, linka, to coś co jest na końcu linki w silniku, nie wiem dokładnie co; obroty miałem w okolicach 3000, pedał gazu w połowie "schowany" w podłogę.
Pedał hamulca zrobił się twardy jakby bez wspomagania więc ledwo wyhamowałem na poboczu jakieś 10 cm przed drzewem., ale samochód ciągnęło do przodu - musiałem mocno wciskać hamulec. Wyłączyłem silnik kluczykiem, wbiłem P, maska do góry i zacząłem ciągnąc za tą linkę od gazu co nawija się na to czarne ustrojstwo (przepustnica ??), za 4 razem coś stuknęło i linka wróciła w swoje położenie i na razie jest ok.
Teraz moje pytanie: co mogło się zaciąć (jak ciągnę za linkę chodzi lekko) oraz dlaczego hamulce zrobiły się twarde jakby bez wspomagania?!
Vag nie pokazał żadnych błędów
co się zacięło to coś w przepustnicy , rozbierz i i wyczyść , powinno być oki .
co do hamulca to skoro obroty miałeś na 3000obr/min i zacząłeś hamować to pamiętaj o tym że silnik był w połowie rozkręcony z czym idzie i skrzynia i napędy , tak że nie dziw się że hamowanie było z oporem ;-)
co do hamulca to skoro obroty miałeś na 3000obr/min i zacząłeś hamować to pamiętaj o tym że silnik był w połowie rozkręcony z czym idzie i skrzynia i napędy , tak że nie dziw się że hamowanie było z oporem ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2robsonik4 pisze:chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku.
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy

-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
coś za szybko brakło podciśnienia, ja bym sprawdził po zgaszeniu motorkatomek87g pisze:bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2robsonik4 pisze:chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku.
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy
ile depnięć wytrzyma
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
u mnie 2x do podłogi i 2x do połowy :mrgreen:maciu pisze:ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2011, 18:06 przez mdamian, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
to coś kiepsko albo ten system podcisnieniowy taki mało wydajnymdamian pisze:u mnie 2x ro podłogi i 2x do połowy :mrgreen:maciu pisze:ja bym sprawdził po zgaszeniu motorka
ile depnięć wytrzyma
serwo ciśnieniowe w niektórych starszych modelach trzymało koło 20-30u solidnych depnięć
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
hehe , nie wiem ile wytrzyma tak na prawdę , po 4 razach nie ciskałem więcej ponieważ nie miałem takiej potrzeby i noga bolała :mrgreen:maciu pisze:to coś kiepsko albo ten system podcisnieniowy taki mało wydajny
serwo ciśnieniowe w niektórych starszych modelach trzymało koło 20-30u solidnych depnię
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ech...maciu pisze:coś za szybko brakło podciśnienia, ja bym sprawdził po zgaszeniu motorkatomek87g pisze:bo w zaistniałej sytuacji taki bedzie ze względów konstrukcyjnych układu hamulcowego w a8 d2 4.2robsonik4 pisze:chodzi mi o pedał hamulca - był twardy, bez wspomagania tak jak jest przy wyłączonym silniku.
otwórz maske w swojej ósemie i popatrz skąd w serwie hamulcowym bierze sie podciśnienie i wtedy bedziesz wiedział czemu jak sie linka zacieła pedał był twardy
ile depnięć wytrzyma
1. zajrzałem pod maskę i nic to nie dało - o co chodzi z tą konstrukcją bo nie za bardzo jarzę w czym rzecz ? - jak jadę na tempomacie to też niby "zacięta" linka jest a pedał hamulca działa normalnie.
2. przy włączonym silniku i przy 3000 obrotów pedał zrobił się twardy nie na postoju, normalnie jak pracuje silnik mogę nieskończenie wiele razy go wciskać i było/jest ok.
3. nikt nie rozpylił żadnej mgły a w kabinie poza moja córką nie było żadnego dowódcy i nikt nie rozmawiał z telefonu satelitarnego
cos słabo zaglądałeś ,może osłon zapomniałeś zdiąć i piekne czarne plastiki pooglądałeś następnie mache zamknąłeśEch...
1. zajrzałem pod maskę i nic to nie dało - o co chodzi z tą konstrukcją bo nie za bardzo jarzę w czym rzecz ? - jak jadę na tempomacie to też niby "zacięta" linka jest a pedał hamulca działa normalnie.
2. przy włączonym silniku i przy 3000 obrotów pedał zrobił się twardy nie na postoju, normalnie jak pracuje silnik mogę nieskończenie wiele razy go wciskać i było/jest ok.

Więc tak w aucie o którym mowa nie ma pompy(vacum) podciśnienia
owo podciśnienie jest pobierane z dolotu za przepustnicą,gdy przepustnica jest zamknieta(silnik na wolnych obrotach) to podciśnienie za przepustnicą jest duże natomiast w chwili gdy otworzy sie przepustnica przepływ jest bardziej swobodny i wartosc podcisnienia spada przez co spada wspomaganie hamulca ,w normalnej sytuacji zanim naciśniesz pedał hamulca to zwalniasz pedał gazu i jest ok (nawiasem do tempomatu ,temp. tez jak tylko wykryje ze naciskasz na pedał hamulca to zamyka przepustnice) w Twojej sytuacji stało sie coś takiego jakbyś naciskał oba pedały jednocześnie
w roli ścisłości
czy pedał był twardy od razu czy w pierwszej chwili był w miarę normalne a po chwili stwardniał
może być też nieszczelność w układzie podciśnienia(w przewodach lub akumulatorze podciśnienia) co sprawia ze układ szybciej traci swoją sprawność
czyli raczej tak jak napisałem w zaistniałej sytuacji otwarta przepustnica i jednocześnie mały przepływ powietrza spowodowały wzrost cisnienia w dolocie i w efekcie spadek wspomagania hebli
musisz dobrze obadać przyczyne zacietej przepustnicy ,bo jak sam sie przekonałeś nie jest to nie groźna błahostka
musisz dobrze obadać przyczyne zacietej przepustnicy ,bo jak sam sie przekonałeś nie jest to nie groźna błahostka
przyczyna znaleziona - wcięło zaczep od tempomatu ten co łączy metalowy trzpień z blachą od gruszki i trzpień przyblokował linkę
ma Ktoś taki bajer do odsprzedania ??
PS zastanawia mnie jedna rzecz: jak jedziemy na tempomacie to przepustnica jest otwarta, "pedał w podłodze" a hamulec normalnie działa
ma Ktoś taki bajer do odsprzedania ??
PS zastanawia mnie jedna rzecz: jak jedziemy na tempomacie to przepustnica jest otwarta, "pedał w podłodze" a hamulec normalnie działa
w momencie kiedy jedziesz na tempomacie i dotkniesz hamulca to momentalnie gaz jest odłączany . tak to działa we wszystkich samochodach .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Konstruktor a8 nie przwidzial jednoczesnej opcji naciskania gazu i hamulca. Najwieksze podcisnienie w ukladzie jest gdy przepustnica jest calkowicie zamknieta czyli na biegu jalowym. W miare otwierania przepustnicy podcisnienie w kolektorze maleje mimo ze silnik zasysa wiecej powietrza..
BTW co to byl za wies woz ze odpusciles?
BTW co to byl za wies woz ze odpusciles?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia