[D2 94 4.2PB/LPG ] wyciek oleju
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: Chełmno / kuj-pom
[D2 94 4.2PB/LPG ] wyciek oleju
Witam. Kupiłem moje pierwsze Audi A8 4.2 94 PB/LPG. Mam wyciek z silnika albo skrzyni. Nie wiem, nie mogę zlokalizować. Zdjąłem pokrywę od miski olejowej i poci się tak jakby nad alternatorem w głębi. Ale konkretnie nie mogę zlokalizować, gdzie jest wyciek, czy to skrzynia czy silnik. Stan oleju w silniku mam cały czas max. Czy ktoś wie co to może być? I jak sprawdzić olej w skrzyni? Dzięki i pozdrawiam.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b> Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane
Simone331
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b> Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane
Simone331
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, 09:01 przez Jacek KOSTEK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
zdejmij te plastikowe osłony z silnika i popatrz czy czasem odmy olejowe nie są sparciałe , u mnie też leciało , wymieniłem węże i jest ok
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: Chełmno / kuj-pom
tomekzabrze pisze:umyj sobie silnik moze sa to jakies stare wycieki a po umyciu jak sie poijaiw latwiej bedie zlokalizowac
Dzięki za podpowiedzi widze ze forum się przyda a co do tematu to od dołu czysciłem wszystko co możliwe do białej blachy po czym runda w kołomiasta i pod auto na koniec i pojawiają się zacieki tak jakby leciało z okolic tam gdzie rolki paski nad alternatorem kurde on własnie wszystko zasłania a i też jest spocony oliwą i panowie jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke jest to nieszarpniecie ale po obrotomierzu widac i pracy silnika czuć ze to chyba nie powinno tak być dzieki za odpowiedzi !!!
tak działa sprzędło hydrokinetyczne , żeby obroty nie były za wysokie ;-)Jacek KOSTEK pisze:jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: Chełmno / kuj-pom
mdamian pisze:tak działa sprzędło hydrokinetyczne , żeby obroty nie były za wysokie ;-)[/quoteJacek KOSTEK pisze:jak jade na zimnym silniku jak przerzuca na 4-ty bieg to tak jakby wrzucił cały a po chwili przerzuci na 4-ry ale połówke
czyli jest to normalne ? a jak sprawdzić olej w skrzyni ??? i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?
tak to jest normalneJacek KOSTEK pisze:czyli jest to normalne ?
polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)Jacek KOSTEK pisze:a jak sprawdzić olej w skrzyni ???
jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi .Jacek KOSTEK pisze: i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Trochę było o wyciekach oleju : http://www.a8team.pl/topics12/5452.htm , http://www.a8team.pl/topics12/5182.htm , http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... stall.html , http://www.a8team.pl/topics12/4797.htm , http://www.a8team.pl/topics12/4287.htm , http://www.a8team.pl/topics12/3636.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: Chełmno / kuj-pom
no włśnie jestem swieżak i tak zabardzo nie wiem czy pracuje ok jak jest zimna i wciskam delikatnie gaz to jest takie delikatne nie nazwał bym tego szaarpaniem tylko dziwna praca skrzyni ale jak się rozgrzeje to wydaje mi się ze jest ok i jak sie depnie to wszystko ładnie pracuje niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg wymienił rozrzad paski rolki ale pompy nie wymienił tak się deklarował wydawał się szczery gość i ze wycieków zadnych nie miała a jak na powrocie jechałem 220km to z pod maski zaczoł sie własnie wypalac ten olej no i niby własnie wtedy zaczełodelikatnie kapacmdamian pisze:tak to jest normalneJacek KOSTEK pisze:czyli jest to normalne ?
polecam zakładkę szukaj , jest tego pełno na forum , szkoda znowu pisać to samo w następnym poście ;-)Jacek KOSTEK pisze:a jak sprawdzić olej w skrzyni ???
jeśli skrzynia pracuje bez zarzutu to nie wymieniaj oleju , ponieważ będziesz miał dodatkową robotę bo nowy olej wypłucze cały syf i zaczną się wycieki , odradzam , no chyba że masz skrzynie do robienia to przy okazji wymień olej , prawie każdy użytkownik to potwierdzi .Jacek KOSTEK pisze: i jeszcze na pytanie poprzedniego właściciela kiedy wymieniał olej w skrzyni odpowiedział wcale bo się nie wymienia dziwny gość starszej daty nieznał sie poprostu ale czy to może być tego przyczyną?
Ja swoje autko kupiłem z przebiegiem 179kkm i przez półtora roku zrobiłem nim 60kkm , no ale może chłop "8" jeździł tyko w niedziele do kościoła .Jacek KOSTEK pisze:niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg
10kkm rocznie to trochę mało
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 paź 2011, 16:55
- Lokalizacja: Chełmno / kuj-pom
no wyciek adekwatny mam znad alternatora ale chce podkreslić nie jest to tak ze się leje po prostu jak postawie to parekropel i ciszahipcio pisze:Jeśli poci Ci się koło alternatora to zapewme cieknie z chłodniczki oleju, symeringu na wałku rorządu lub prawej odmy.
[ Dodano: 2011-10-26, 19:31 ]
zgadza się kolego ze mało i osobiście to nie wierze w ten przebieg a auto kupiłem tylkodla tego bo było tanie i zadbane wszystko działa i LPG na to się pokusiłem aradośc z jazdy to sam wiesz jaka jestmdamian pisze:Ja swoje autko kupiłem z przebiegiem 179kkm i przez półtora roku zrobiłem nim 60kkm , no ale może chłop "8" jeździł tyko w niedziele do kościoła .Jacek KOSTEK pisze:niby ma 260tyś tak się gość deklarował kupił3lata temu z przebiegiem 230tyś założył lpg
10kkm rocznie to trochę mało
Miałem to samo olej kapał tak jakby gdzieś przy alternatorze, wymieniłem oringi przy chłodniczce oleju i nic wiec wymieniłem simmeringi na wałkach rozrządu, wale oraz pompie oleju. Dalej nie pomogło.
Dopiero jak wymieniłem uszczelki pod głowicami to stała się jasność że leciało spod uszczelki.
Najdziwniejsze w tym wszystkim że silnik trzymał kompresję mimo wycieku spod uszczelki.
Teraz cieszę się z jazdy no i rano jest suchutko po moją niuńką.
P.S Mój kolega miał identycznie w swojej A8 dopiero po wymianie uszczelek pod głowicą ustało.
Dopiero jak wymieniłem uszczelki pod głowicami to stała się jasność że leciało spod uszczelki.
Najdziwniejsze w tym wszystkim że silnik trzymał kompresję mimo wycieku spod uszczelki.
Teraz cieszę się z jazdy no i rano jest suchutko po moją niuńką.
P.S Mój kolega miał identycznie w swojej A8 dopiero po wymianie uszczelek pod głowicą ustało.